• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Åh! Vi har sånt problem med vad viska köpa för bil Hjälp! Vad har ni och är ni nöjda? vad ska man ha för familjebil?  är ju nöjd med passaten men skulle vara skoj med en helt ny modell nu. Men denna bil håller inte ihop längre så en ny blir det oavsett vad det blir för sort. Skitjobbigt att bestämma sig . Vi är lite inne på en volvo xc70.  Grr va svårt. Förslag tack!=)

• Ofeigur

Indra äter inte heller så ofta men hon går upp som hon ska och år bra=) Det är väl väldigt olika  verkar det som. 
    Hon äter mkt mer på kvällen än på dagen.

Nu är det full fart om dagarna och hon sover mindre och är mkt aktiv. Rullar runt i gymmet och vill gärna stå upp hela tiden och  gör "sit ups" när hon ligger och vill upp och då hon inte kan det så tjuter hon till när det inte går som hon vill! hihi lilla skruttan. Mkt vilja där i den lilla kroppen.  Hon är glad och skrattar mkt  våran lilla snutt.
    Hur är det med era? är dom nöjda för dt mesta och biter dom mkt på saker? händerna och på era  fingrar ,bitleksaker osv? Indra är galen ibland och äter ofta på det hon får tag på. Helst sina egna händer och ibland åker tummen in i munnen en stund.   

• Ofeigur

Detta var roligt att läsa. Känner igen sig skapligt! ==)

Du vet att du är mamma när .....

-Du inte kan minnas när du senast sov mer än sex timmar i sträck.  
    - Du njuter av en lång sovmorgon till 08.00.
      - Du hittar durkslaget i tolettstolen.
      - Du varje gång som du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället hommer hem med pyjamaser med små grisar på i storlek 74..
    . - Du lyssnar fascinerat med halvöppen mun när folk pratar om aktuella biofilmer, teaterpjäser, nya romaner och annat du aldrig hört talas om.
      - Du inte längre kräver att det du har på dig ska vara rent. Inte SÅ fläckigt duger bra.  
    - Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god.
      - Du börjar använda ändelsen -is på det mesta. Dagis, mellis, gullis, sötis och absurda själkonstruerade avarter somn tröjis, parkis, vovvis och sängis.  
    - Din senaste litterära upplevelse är Max Balja och din nästa senaste är Max Potta.  
    - Du råkar kalla din partner för pappa.  
    - Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta.
      - Du har bara tid att raka det ena benet.
      - Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred.
      - Barnet kräks, och du fångar det i händerna.
      - Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med att prata om dem och ringer och kollar att det går bra.
      - Du andänder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet.
    - Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då.
    - Du säger minst en gång om dagen: "Det här med moderskap är ingenting för mig", men vet att det inte finns något i hela världen du skulle byta bort det mot ♥

• Ofeigur
    Karlss0on skrev 2011-10-27 12:31:15 följande:
    Hej!

Jag fick barn den 29 juli, en liten dotter som heter Melissa. 
    Hon blir tre månader om 2 dagar.
    Jag har en blogg där jag skriver om allt som har med henne att göra, även bilder och
    massa annat. Om det finnt någon intresse att läsa där så heter den karlssonnicole.blogg.se

Ha det kanon alla underbara mammor!

/nk 

Hej och välkommen =) kikar in en sväng på bloggen. Gå gärna in på min om du vill=)

mvh Jenny  
  • Ofeigur

Hej och välkomna nya mammor=)

Helgen har varit fullbokad  med renovering och besök av syster=)

Vi har tapetserat om en fondvägg och lagt nytt golv i vardagsrummet och nu fortsätter det ut i köket och i hallen. =) Vi är jättenöjda men nu kommer det stora problemet! Gardiner!  suck! jag kan inte bestämma mig vad det blir. En fin hissgardin från Jotex är väldigt lockande men har inga erfarenheter av såna. Fin beige färg med broderier på. Men jag vet inte om man ska våga lite mer med stark färg eller hur man ska göra! Gillar inte sånt jag inte kan. Ringde mamma som kommer över snart och ska ge goda råd haha tänk att man inte klarar av att bestämma sånt utan mamma! Dom är ju allt bra att ha dom=) Få se hur det blir. Vad skulle ni ha haft för färg? Golvet är mörk ek och fondväggen är brunbeige med silverträd. Blir tokig! haha

• Ofeigur

Min snutt blir 4 månader idag och vi får se när vi börjar att ge henne smakisar. Ska bli spännande att se hur hon reagerar=) Märker att hon kikar när man äter mer och mer. Hon undrar kanske vad det är och om hon ska få smaka. 

När Indra ligger på golvet i gymmet så snurrar hon runt direkt och efter en stund så blir hon ledsen och trött att ligga på mage men kan inte vända tillbaka så jag får vända henne hela tiden . Så fort jag har vänt tillbaka henne så vänder hon runt igen och så kan vi hålla på hur länge som helst Blir lite jobbigt efter en kvart! haha Det är lika i sängen på natten också . Då gör hon likadant och vänder och har händerna i munnen och kväljer sig och har sig! Jobbigt tycker jag när man halvsover och inte har koll direkt. Hur gör era små ?

• Ofeigur
    Liniz77 skrev 2011-11-10 11:11:49 följande:
    Iris vänder dig inte än, dock en kort tjockis. Mina andra har vänt sig vid 2,5 månad. Men det kommer väl, alla är ju olika. Däremot gapar hon glatt när hon får mat
    =) bra att hon gillar det!
  • Ofeigur

Idag har jag friat till min sambo som har frågat flera gånger om jag vill gifta mig men jag har sagt att jag aldrig har tänkt göra det. haha Snacka om att han blev förvånad när han hittade ett kuvert under bordtabletten med ett kort där jag skrivit bla att han är en underbar sambo och pappa och  ifall han vill gifta sig med mig! haha Så nu mår han illa av nevositet och har tusen frågor om bröllop! jösses! vad har jag ställt till med! =) Bra morot för mig att gå ner i vikt iallafall till sommaren=)

• Ofeigur
    SamsonS skrev 2011-11-11 20:18:37 följande:
    Ni som ammar, har era bebisar haft perioder då dom krånglat riktigt mycket vid bröstet? Cornelia håller på och bökar och har sig nästan hela tiden när hon äter, blir arg och fäktar. Hon brukar bli nöjd när hon får komma upp, för det mesta iaf, men sen vill hon ju ha mer mat och så är det samma visa igen. Känns som att hon knappt äter något och hon äter inte lika ofta längre. Är detta normalt eller kan det vara något som är tokigt?

Från att hon var 3 veckor uteslöt jag all mjölkprotein för hon hade ont i magen. Det blev mycket bättre men hon var en ganska skrikig bebis över lag men när hon blev 3 månader blev hon helt förändrad. Hon blev jätteglad nästan hela tiden, skriker knappt längre och allmänt nöjd. Vi började introducera mjölk lite försiktigt och det har gått bra hittills, hon är fortfarande jätteglad och go, men har som sagt börjat krångla med maten. Tror ni detta har något samband? Kan tillägga att ibland tar det lite tid innan mjölken rinner till och det är precis som att hon blir förbannad för att det inte går tillräckligt snabbt....
    Hon är 4 månader nu.

Indra gör likadant. jobbigt är det. vet inte varför=(
Svar på tråden Juni/Juli mammor...