• Ofeigur

Vet  inte om jag är ensam men nu har indra som sover i våran säng  vaknat varje timme hela natten och ska tutta och jag slänger fram tutten och hon  snuttar en stund och somnar om sen vaknar hon igen och samma sak sker. Jag är nog lite rädd att hon ska vakna för mkt så så fort hon vaknar till så får hon tutten. Hur länge ska man vänta innan man ger den ifalll hon somnar om? svårt det där. Någon som har det likadant? Hur gör ni?

• Ofeigur
    Ppilla skrev 2011-09-29 11:10:44 följande:
    Ofeugur. Du har inte funderat på napp??

Maja har nu i två veckor ätit riktigt lite. Innan käkade hon 150ml nu 50-100. Äter även mer sällan och sover mer. Kollat temp och hon bajsar o kissar som hon ska. Ska till BVC på måndag och barnmorskan tyckte vi skulle avvakta tills dess.

jo men hon tar den inte. tappar ur den hela tiden. Har den aldrig annars heller.
  • Ofeigur

Vi ska också vaccinera nästa vecka. Då är lillfisen 3 månader på dagen=)  Måste inhandla alvedon ifall hon blir dålig. Sonen reagerade inte alls  över ngr vaccineringar. Men det är ju olika. Men man kan ju hoppas att det inte blir så.   

Vad  händer i veckan då? Är det några som går på öf eller babysim kanske?  Eller är ni bara hemma och har det bra=)

På onsdag så är det träff med Västerås fika mammorna och torsdag en släktdag med besök av moster hos mamma och vi tar med mormor och morfar till lillesyster som precis har fått en liten kusin till Indra.  Kul för det är bara två månader mellan dom. Och båda är tjejer=) 

• Ofeigur
    Toffs skrev 2011-10-04 09:45:11 följande:
    Jepp, visst är det så. Visserligen jobbar sambon, men har sagt upp sig... :/ så den där ekonomiska situationen lär jag också få dra i... Och ovanpå det så förväntar han sig middagen på bordet när han kommer hem... och har hittills aldrig bytt en blöja på Freddan. Har skällt på honom ett X antal gånger eftersom han mer känns som en avlägsen släkting än som pappan till barnet. Skitdrygt. Men så är det Asperger som spökar också...:/

Och svärmor, ja, hon menar säkert bara väl, precis som du säger, men det är så inih***vete drygt att hela tiden bli tillrättavisad. Plus att hon nästan blev sur för att hon inte varit bjuden hit tidigare, när min familj fick komma och hälsa på redan två dagar efter förlossningen... Jamen det är väl enkelt. Jag hade inte tålt henne då. Och sambon hade dessutom sagt att vi ville ha det lugnt minst en månad innan folk fick komma. Så nu är det väl onda ögat hela tiden... Puh. Gnälltant deluxe här.

Åh va drygt med folk som tror att dom vet bäst.=( gnäll på det är därför vi finns  här!! =)

Roligt med smakportionet!  Det kommer jag ihåg med sonen haha vilka miner =) Man skrattar så mkt åt dom gullungarna! Bara en månad tills det är dags med Indra. Det ser jag fram emot hihi  
  • Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-10-04 20:21:16 följande:
    Nu måste jag fråga! - Hur känns det för er att sexa??

sex? vad är det? haha skämt och sido. Det är inte så ofta men okej faktiskt. värst är det ju att Indra sover mellan oss i sängen.. man får hitta alt.=)
  • Ofeigur

Fridakarin:  men va söt! vilket fint kort=) Ha det underbart och njut!  kram!

Det där med  hjälp hemma är okej här men han är ju så förvirrad! Vet inte hur många gånger han tappar bort sin laddare till mob och lägger ifrån sig sitt kort och har grejer överallt och ingen ordning alls. Det där med att förbereda är INTE hans grej! Det brukar jag göra alltid så allt kommer med som ska med. Och så tar allt sååån tid! suck! haha jag kryper ur skinnet innan vi är iväg. Han lagar mat och  dammsuger och fixar men kan slänga sin strumpor vid soffan och OM han tvättar så kan det ligga i tvättmakinen tills det är dags att tvätta om den igen för det snart blir möggel på kläderna haha ja jösses ja men  dom är ju rätt bra att ha ändå=)   

• Ofeigur

Vid sjutiden byter vi blöja och sätter på pyjamas. Sen myser vi i soffan en stund eller ligger i gymmet ,sjunger eller så sitter hon i babysittern och snackar med nallarna. Efter en stund så tröttnar hon och blir trött så då ammar hon en stund och får lite ersätttning och sen går hon ,jag och sambon och lägger oss i sängen och hon ammar liggandes innan hon somnar och vi släcker ner efter en stund. Hon sover till ett -två ungefär och äter/snuttar lite och somnar om till kl är tre ungefär sen upprepas samma prosedur igen och vid sex,halv sju sen vid åtta vaknar hon i regel och då går vi upp efter lite mys i sängen. Ska försöka med hennes säng nu i veckan tänkte jag och se hur det går. Då kanske hon kan sova i fred utan att bli störd av oss och då blir det inte lika många vakna timmar per natt för mig heller hoppas jag. På dagarna sover hon i vagnen oftast ute.

• Ofeigur
    Ppilla skrev 2011-10-10 08:33:35 följande:
    Ja då. En förkyld bebis. Tacka vet jag näsdropparna så hon kan andas
    åh stackarn!=( hopas det går fort över=(

Härligt Larsson! =) Hoppas det håller i sig nu!   
Svar på tråden Juni/Juli mammor...