• Ofeigur

Hej vänner! Här är det fullt upp med inskolning ockå. Vårat dagis har en tredagars intensivinskolning då man är med barnet på dagis från kl 9.00 till 15.00 varje dag i tre dagar. Då är vi föräldrar aktiva hela tiden och är med barnen både vid måltider och vid vilan. Sen den fjärde dagen så lämnar man barnet mellan 9-14 och så gör man så resterande av inskolningsveckorna. Två veckor är det planerat men dom första tre dagarnsa är ju heldagar. Det har funkat  bra för Indra . Det ändå som inte gått så bra är att sova! Hon är ju inte alls van att sova själv och stilla då hon har legat bredvid oss och mest i vagnen  nu i sommar på dagtid. Men igår gick det bättre när en av pedagogerna tog henne och jag gick en promenad istället. Då tog det ca tio minuter att få henne att somna istället för 20-30 min när jag var med. Ibland funkar det ju bättre utan mamma. Hon var såå arg så hon brydde sig nog inte äns vem som var där bredvid henne heller iof. Nu åkte sambon precis iväg och skulle lämna henne så får vi se hur denna dag går=) Hon är ju framåt och glad  annars och gick ifrån mig hela tiden och var helt uppslukad i allt som hände runt omkring=) Lagom många barn är det också. Dom är 12 st och det gillar jag. Skönt för barn och ped med en sån liten grupp. Så jag tror detta kommer gå bra.

• Ofeigur

Föskylningen kom som ett brev på posten för Indra efter en vecka på dagis!=( jaja det är ju bra sålänge vi är hemma men det är ju synd för henne=( Min sambo funderar på att vara pappaledig nu i två månader så då blir hon hemma ett tag till snuttan=)  

• Ofeigur
    Ppilla skrev 2012-09-18 20:37:42 följande:
    Oj vad många som ska få syskon.
    Har inte så mycket som haft en tanke på det just nu. Börjar nytt jobb och tycker det är skönt att äntligen ha två löner igen.

Älskar mammalivet men vet verkligen inte om jag orkar med två barn. Är nog för rädd om min egentid och rädd för att inte ha kärlek nog till alla.

Var en vecka i Spanien förra vecka. Var hur kul som helst att se Maja av glädje bada konstant, äta melon och njuta av att mamma och pappa samtidigt ren lycka.

åh va mysigt med semester!=) Ja det är ingen dans på rosor att ha barn det vet vi nu=) Här är det hästarna som får vänta för min del och det känns lite jobbigt eftersom den ena precis har blivit inriden och den andra ska ridas in i  April.  Men dom dör väl inte av att få gå och äta gräs och må bra kan jag tro=) Dom är så unga så det är ingen fara.
  • Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-10-03 14:28:39 följande:
    Blev riktigt skrämd igår. Det blev akut in till förlossningen med ilfart! Fick sprutor åh grejer, han fick för sig att han skulle ut igår...
    Det var inte bara förvärkar jag gått med utan riktiga...
    Nu har jag fått komma hem men med strickta restriktioner på vad jag får och inte får göra... De tyckte att jag hällst skulle va sängliggande till förlossningen för att inte riskera nått men förstog att de inte går med en på 1år... Så han ska få vara på dagis längre nu :(

oj! absolut! Ta det lungt nu!
  • Ofeigur
    Ppilla skrev 2012-10-13 17:40:17 följande:
    Oh hittade dottern igår brevid spjälsängen efter att hon hade gått och lagt sig. Skrattande och glad var hon för hon vad hade lyckats klättra över. Mamma var inte så road

ojoj!=) kan tro att hon var nöjd!=)
  • Ofeigur

Usch va jobbigt! Indra är hemma med pappa nu så det är skönt att slippa alla förskylningar, Pappa har haft men inte hon. Men det kommer väl kan jag tro. Vintern är låång! =(
    Va stor hon var=) Här är min gounge!

• Ofeigur

Det är nog på g nu larsson! Lycka till när det beger sig!=) Minns förlossningen som det var igår haha men ett possitivt minne.=) Det är ju såå underbart att få en liten!
    Jag kallar Indra för hjärtego hela tiden och min sambo blir galen haha Vet inte varför men det bara blir så. Hon är ju mitt hjärtego!=)

Indra vill inte sova på kvällarna utan är ofta uppe till både åtta och nio. Hon är pigg och glad och leker själv jättemkt på kvällarna. Hur är det med era godingar? Somnar dom själva i sin säng vid sju?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...