Juni/Juli mammor...
oj 15 tänder!=) Nu kan du ju ge han en stor köttbit=)
oj 15 tänder!=) Nu kan du ju ge han en stor köttbit=)
Hej vänner! Här är det fullt upp med inskolning ockå. Vårat dagis har en tredagars intensivinskolning då man är med barnet på dagis från kl 9.00 till 15.00 varje dag i tre dagar. Då är vi föräldrar aktiva hela tiden och är med barnen både vid måltider och vid vilan. Sen den fjärde dagen så lämnar man barnet mellan 9-14 och så gör man så resterande av inskolningsveckorna. Två veckor är det planerat men dom första tre dagarnsa är ju heldagar. Det har funkat bra för Indra . Det ändå som inte gått så bra är att sova! Hon är ju inte alls van att sova själv och stilla då hon har legat bredvid oss och mest i vagnen nu i sommar på dagtid. Men igår gick det bättre när en av pedagogerna tog henne och jag gick en promenad istället. Då tog det ca tio minuter att få henne att somna istället för 20-30 min när jag var med. Ibland funkar det ju bättre utan mamma. Hon var såå arg så hon brydde sig nog inte äns vem som var där bredvid henne heller iof. Nu åkte sambon precis iväg och skulle lämna henne så får vi se hur denna dag går=) Hon är ju framåt och glad annars och gick ifrån mig hela tiden och var helt uppslukad i allt som hände runt omkring=) Lagom många barn är det också. Dom är 12 st och det gillar jag. Skönt för barn och ped med en sån liten grupp. Så jag tror detta kommer gå bra.
Föskylningen kom som ett brev på posten för Indra efter en vecka på dagis!=( jaja det är ju bra sålänge vi är hemma men det är ju synd för henne=( Min sambo funderar på att vara pappaledig nu i två månader så då blir hon hemma ett tag till snuttan=)
Här kom det ingen mens denna månad=) Nu ska Indra förhoppningsvis blir storasyster!=)
Usch va jobbigt! Indra är hemma med pappa nu så det är skönt att slippa alla förskylningar, Pappa har haft men inte hon. Men det kommer väl kan jag tro. Vintern är låång! =(
Va stor hon var=) Här är min gounge!

Det är nog på g nu larsson! Lycka till när det beger sig!=) Minns förlossningen som det var igår haha men ett possitivt minne.=) Det är ju såå underbart att få en liten!
Jag kallar Indra för hjärtego hela tiden och min sambo blir galen haha Vet inte varför men det bara blir så. Hon är ju mitt hjärtego!=)
Indra vill inte sova på kvällarna utan är ofta uppe till både åtta och nio. Hon är pigg och glad och leker själv jättemkt på kvällarna. Hur är det med era godingar? Somnar dom själva i sin säng vid sju?