• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Nikki81 skrev 2012-03-28 03:54:40 följande:
    Vilken liten sotnos! Vad mycket aldre de genast ser ut nar de fatt flera tander! Harligt vader ser ni ut att ha ocksa!

Alexa sager ocksa bara Mammmamamma och lite andra laten. Men inga andra ord. Hon sover numera tva ganger per dag. Oftast runt kl 9 (efter att ha gatt upp runt kl 6) och sedan igen runt kl 13. Ibland blir allt lite forskjutet. Tillsammans sover hon oftast mellan 2-3 timmar pa dagen. Vissa dagar mindre och vissa mer. Laggdags ar kl 19.

Tack ja hon är en lite gobit=) Tänderna gör mkt för utseendet. Vädret var underbart förra veckan men nu  snöar det=(  Men det är typiskt April.
  • Ofeigur
    Liniz77 skrev 2012-03-29 09:37:17 följande:
    Kan ju vara ngn utvecklingsfas. Ge mkt närhet o visa att ni inte försvinner om ni går ut från rummet.

Usch att ingen hjälpte dig. Folk är för jävla fega!!!
    Rotavirus har båda mina stora haft, de var 2,5 o 1 och maken var iväg o åkte skidor. Min mamma fick flytta in hos mig. Sonens bajshysteri ( gick o höll sig när han började m potta) botades iaf. Trodde verkligen de skulle dö, fick inte inte behålla ngt.

Nikki jag tror man vet när man är klar med barn. Vi har fyra o jag längtar efter att de ska bli stora o livet lite lättare o roligare igen. Slippa blöjor o skötväska etc när man ska ut genom dörren.

Ofeigur är du också gravid! Grattis i så fall o håller timmarna för Larsson denna gång.
    Undrat vart du hållit hus!

Jag är nyopererad, tog bort min galla igår. Rätt mörbultad må jag säga!!! Maken är iaf hemma idag. Kunde inte amma förrän nu imorse pga narkos.

Jag har fått jobb! Nytt jobb o börjar 10 april!!!
    haha nej jag är inte gravid. Läste du längre upp så såg du det=)  Jobbigt att vara sjuk=( Krya på dig snabbt nu!
    Hur ofta ammar du? Jag funderar på att sluta göra det nu. Hon ammas morgon och kväll men har inte så mkt mat nu så det blir mest för mys och det vill jag inte vänja henne vid. Hon har sovit i sin säng nu i tre nätter iallfall. En liten bit påväg iallfall=)
  • Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-04-02 10:40:39 följande:
    Var nyss på vul. Man kunde se en fostersäck på ca 3mm. Tihi! Då va de tydligen en ny graviditet och inte mitt gamla mf som gav plus!

åh! grattis!!!  va roligt! nya friska tag! hihi hoppas du får må bra =) kram!
  • Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-04-02 12:30:20 följande:
    Hoppas jag också. Vet ej om det är nån höjdare om jag skulle må som med Grodan. Kräktes så mycket då att jag var sjukskriven från v.6 och tills han kom.
    Det behöver inte bli så alls! =)
  • Ofeigur
    EnStyckAnna skrev 2012-04-03 11:34:43 följande:
    Jag tänker som du PreciousDivine, här får lilleman (10 mån) styra hur han vill ha det, jag vill ändå gärna amma till han är 1 och amning på dagtid är inte att tänka på enl honom så då får det väl bli på nätterna då.. Han somnar i sin egen säng och kommer över till oss allt mellan 23-01 o snuttar o sover sen om vartannat till kl 07 då han väcker oss med slemmiga pussar och hårdhänta klappar... Tungan ute

Precis så har vi med och jag tycker det är mysigt. Skönt att somna sj'älv och sen få mysa med snuttan på natten=) Hon är ju inte så stor heller så hon är ju inte ivägen direkt. Sen är det full fart på morgonen!=)
  • Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-04-06 15:42:27 följande:
    Grodan dricker ca 50ml vatten per dag plus 240ml välling.
    Var jätteorolig över detta tills vi låg inne på sjukhuset för råtaviruset. Då fick jag veta att om barnen åt en portion gröt, och lite frukt eller fruktpure så räckte det med 35ml + välling eller gröt till kvällen.

Vi fick även tipps om att göra det roligt till att dricka. Tex låta roligt, skrammla med lite is i nappflaskan (barn tycker också om kallt vatten). Låt dom dricka ur glas eller med sugrör.

Smart med sugrör! Det ska vi testa !=) tack för tipsen!=)
  • Ofeigur

Indra har fått fem tänder och den sjätte påväg=) Hon blir 9 mån nu den 10e. Jag ringde och sa att jag ville ha en kontroll snart för dom har varit sjuka på bvc och jag har inte hört ngt på flera veckor nu Sa att jag ville ha en kontroll så fort som möljigt när jag såg att jag inte hade varit där sen den 13e Januari. =( Dåligt att inte höra av sig tycker jag=(  Att jag måste ringa för att få komma med min dotter!=(  

• Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-04-10 16:48:37 följande:
    Grodan har börjat sova jättemycket på dagarna nu ochså. Vaknar vid 6 (brukade vakna vid 7) men han sover mer än 1 timme extra. Orkar bara vara vaken pigg och nöjd i ca 1-1,5 timme sen är han trött och gnällig.

Precis så är det med Indra. När somnar era barn och när vaknar dom?
  • Ofeigur

oki Indrea sover oftast mellan 10.30 till 13.30-14.00. Sen är hon trött vid fem sex och det är svårt att hålla henne vaken och ibland somnnar hon en stund och då är hon ju pigg typ hela kvällen=( Vet inte hur vi ska göra. Hon vaknar ju vid sju ungefär på morgonen. tips?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...