• Ofeigur
    MorsLillaOlle skrev 2012-03-06 16:05:10 följande:
    Vi ger välling i famnen. Han somnar oftast i famnen, eftersom han är så himla trött då redan vid 18.00. Somnar han inte i famnen får man ibland stå vid sängen och hålla handen tills han somnar, ibland somnar han själv.

oj somnar han kl 18.00? sover han inget på dagen? när vaknara han på morgonen då?
  • Ofeigur
    MorsLillaOlle skrev 2012-03-06 18:58:04 följande:

Han somnar mellan 18-18.30. Sover 2-3 ggr på dan, oftast 2. Ungefär 40-60 min per gång. Sover väl i snitt 2 timmar per dag. Idag sov han 3 ggr. 15+30+30 min, det var i minsta laget. Vaknar mellan 06-07.

oki va skönt=)
  • Ofeigur
    auo skrev 2012-03-06 22:41:51 följande:
    vi kämpar här med burk mat till 8 månader . hon vill inte dugga ...  vill bara gapa och svälja .. härom dan trog i halsen och va skit arg på mig att vad ger du för mat till mig . frukt och fisk och pasta går bra men allt vad är att kött eller kyckling att göra det går inte ..  oki visst är hon ju 7.5 månader. vi biter fint sina majsbuffar och sen ta hon och provar på bröd . men inget annat .. mesta ger till hunden . det lärde hon snabbt och hunden den tiggmajja är ju i vakt att snart ramlar nått .. 

haha har också en hund som sitter som klistrad brevid stolen när det är matdags!=)
  • Ofeigur

Indra har fått sin ena uppe nu också och den andra är påväg ut också. Hon är fortfarande snorig så jag tror det har med det att göra=) Hon har hosta också nu istället så det är jobbiga tider=( Hoppas på bättre tider snart! 
    Men nu sover hon som en stock! somnar vid åtta och sover till åtta. Skönt.=)

• Ofeigur
    auo skrev 2012-03-11 23:11:15 följande:
    och här har vi problem med damsugaren ... direkt när jag sätter den igång då skriker hon så att skakar ..  fast vi borstar våran 7.5 tänder innan amningen . och varje gång när det är dax till ny tand är en jobbigt period . hon sover inte och gnäller .. men hon växer och äter som ska .. 

Indra älskar damsugaren! haha hon åker efter den med gåstolen och är i vägen hela tiden! =)
  • Ofeigur

Indra kryper inte än men drar sig fram med händerna och tar tag i ngt och kommer oftast fram dit hon ska på ngt sätt =) Hon ställer sig på sin lekgrej från sittandes på golvet. Starka dom är dom där små.
    Jag åkte på ena benet när jag var liten. Sen gick jag direkt. Det är så väldigt olika det där.

• Ofeigur

Kul att dom börjar säga ord! Min lilltjej säger en så länge bbara mammammaaaa något sånt! haha
    Hur ser era dagar ut nu? Hur äter och sover dom?
    Nu har hon fyra tänder och en femte på g. Har inte märkt ngt speciellt på henne förrutom att hon biter och dregglar som fasen på det mesta( inklusive mitt bröst)! . Banan gjorde henne hård också och vi måste ge henne katrinplommonpure varje dag fölr att hålla igång magen ordentligt. Ger henne dock pure med mango ,banan osv. Men inte banan bara. Bra att hon gillar puren iallfall. Är ju en knasig smak på katrinplommon.

Måste sätta in en go bild på henne när hon åt lunch ute nu i veckan i solen=)

• Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-03-28 14:36:24 följande:
    Ang mitt mf jag var i vecka 11. Var på en buss och fick ont i magen och mådde jätte illa. Skrek till att de skulle stanna. Bussen hinner knappt öppna dörrarna innan jag kastar ut huvudet och spyr. Drar med mig vagnen av åh känner hur allt snurrar till. Sätter mig på bänken på busshållplatsen, spyr igen. Klarar ej av att sitta ordentligt, hänger på vagnen. Ringer min man som kommer för att hänta mig men är 30min bort. Känner hur de bara forsar blod. Ser hur de droppar ner på marken och färga snön röd, det rann även ut på vardera sida om mig på bänken. Trotts allt detta var det inte en enda som fråga om jag behövde hjälp. På sjukhuset pumpade de mig full med morfin och efter att mitt blodtryck rasat så de var tvugna att ge medicin för att höja det beslutade de om akut skrapning. Fick alergichock av nån av medicinerna jag fick när jag sövdes så jag fick stanna ett extra dygn för behandnibg av det.

Men oj! tackare!=( Jobbigt när man inte är hemma när det hgänder såna saker. DÅLIGT ATT INGEN MER STANNADE! FY SKÄMS SVENSKA FOLKET! oj hihi vad jag skrek jaja orkar inte skriva om. Nu får vi hoppas att det går bra denna gång iallfall=) Håller tummarna=) Vi har funderat på nummer två här också men vi får se när det blir. Sambon vill ju ha en liten Walter som vi trodde att Indra var. Vi får se hur det blir. Åkte på två mf innan Indra blev till. Så det är inte bara.
  • Ofeigur

Gud va jag skriver dåligt ser jag nu! =( Har för bråttom.
     Ja nu har jag en av varje så nästa får bli vad det vill=)

Har ni ngr tips på hur jag ska få Indra att sova hela natten utan att vakna?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...