Larsson2006 skrev 2012-12-07 20:02:54 följande:
Jobbigt! Inte nog med allt strul med förlossningen och alla sjukdomar så går det uselt på min mans jobb. Massa frånvaro och dålig omsättning. De kan troligtvis inte ta ut löner under december... Perfekt när vi precis fått smått och trott att allt går bra.
Med lån och hyror åh räkningar som ska betalas. Hur fan gör man?
Sen måste man ju hålla humöret uppe för omgivningen då vi inte kan berätta för nån att det går dåligt. Min man är dessutom en sån som deppar ihop jätte lätt. Han ser allt svart eller vitt åh så fort det är tal om vår ekonomi så tror han att allt kommer skita sig, vi blir vräkta och får leva i en etta eller på gatan, käka nudlar och återanvända blöjorna. Jag försöker hela tiden säga sånnt som "jag är stålt över dig som försöker, man kan ju inte göra mer", "du följer ju din dröm och vi står bakom dig", "för oss spelar det ingen roll hur vi lever bara vi har varandra", "du är ju ansluten till akassan och vi har ju en löneförsäkring", "går det inte längre får du vara hemma med barnen så får jag jobba"
Men inget hjälper! Fattar att han vill att deras företag ska funka men tycker att nått bör man kunna säga för att han inte ska oroa sig så för om det inte skulle funka.
Nej men va trist!=( Hoppas det löser sig!
Indra har kommit i ngn hemsk period när hon inte ska sova. Skriker sig till söms och sen vaknar hon efter en kort stund och bara skriker. Vaknar då till och är vaken i flera timmar mitt i natten! skitjobbigt men det går ju bra nu när jag har semester. Hoppas det går över snart. Hon hade vattkoppor för en vecka sen och då blev det inte mkt sömn heller för det kliade hela tiden. Hon fick äta medicin så det blev lite bättre i alla fall. Stackarn! helt fullt med prickar. Nu har hon varit förskyld nästan hela dec och det gör ju inte saken bättre. Gillar inte dessa faser!
hur går det för er andra?