• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Larsson2006 skrev 2011-11-12 01:30:11 följande:
    Grattis till et stundande bröllopet! Glöm ej göra hinderprövning i tid!

Fundering... Kan man ge välling tidigare än vad som står på förpackningen? Det står ju tidigast 6mån... Nu fick grodan av den gamla babysempen (polver kvar i skötväskan) och då stog han sig i 5timmar innan han ville ha käk. Kan de va så enkelt att han blir mindre mätt på nya? Tänkte han bajsar ju typ 4gånger per dag på nya åh på gamla va de max varrannan dag? Måste ju finnas nått jag kan ge honom som gör att han är mätt längre... Han sover ju bara ca 30min i taget nu på dagarna åh vaknar åh vill ha mat?

Tack för tipset! hade vi ingen aning om!
  • Ofeigur
    monni skrev 2011-11-14 17:29:49 följande:
    Charlie brukar vakna runt 6:30-7. Då är han vaken ca2-3h och äter en gång under den tiden. Han sitter i babysittern, ligger på golvet eller leker i min famn. Sen efter sovstunden är han vaken ca2,5h och äter en gång då. Sover ytterligare2-3h och då blir det kvällsmat när han är vaken. Lite beroende på hur han sovit under dagen så kanske han sover en kortis på kvällen ca20-30min. Äter lite till innan han somnar för natten runt 21-22. Äter runt 01-02 på natten. Ibland en gång till vid 5 och sen börjar dagen igen runt 6-7.

ungefär så ser våra dagar ut också.
  • Ofeigur
    SamsonS skrev 2011-11-24 22:23:34 följande:
    Tack för dina tips! Nej hon tar inte napp, har försökt, och försöker fortfarande få henne att ta den. Har provat alla möjliga nappar jag kunnat hitta också...jag tror att jag ger upp lite för lätt också för jag vet att det oftast funkar att amma henne, även om det också tar tid.

Nej nu måste det bli förändring, för detta håller inte längre!

Indra har inte heller tagit napp. Förrän i förrgår! Då helt plötsligt tog hon den och somnade bums! Jösses va paff jag blev! Nu har hon tagit den ngr gånger men inte på kvällen och hon ammas också till söms men somnar nästan på en gång och vaknar en gång per natt och äter en stund och det är ju ok iallfal. Försök att bryta mönstret på ngt sätt och ta ngr jobbiga dagar så ska du se att det kommer att lösa sig! Håller tummar och tår! =)
  • Ofeigur
    Ofeigur skrev 2011-12-02 14:12:36 följande:
    Namn  Indra

Beräknad förlossning 7/7-11
    Födelsedag 10/7-11
    Smärtlindring EDA
    Vikt 4526g
    Längd 52cm         
    nu 5 månader  den 10e 6525g 65 lång.
  • Ofeigur
    Nikki81 skrev 2011-12-03 14:48:52 följande:
    Da har inte din lilla tjej gatt upp sa mycket heller sedan hon foddes. Har de sagt nagot om det pa BVC? Min lilla tjej har hela tiden legat pa gransen till att ga upp for lite (ca 70g i veckan) och hade hon inte gatt upp i langden och om hon borjar ga upp annu langsammare sa vill de att vi tar henne till lakaren. Men an sa lange ar hon ok och full med energi sa ar inte sa orolig. 

Nej hon har ju inte det men det var ingen fara sa bvc tanten. Så  länge hon är glad och pigg så var det ingen fara sa hon. Hon var inte orolig alls=).
  • Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2011-12-04 21:28:57 följande:
    Nu slutar vi skydda oss. Risken att finna på äl med de få gånger vi har sex är nog inte stor. Vi har även sagt att vi vill ha rätt nära mellan barnen så tar det så tar det.

kul! ja säg till!=)
  • Ofeigur

Men gud va skönt att veta att det är fler än jag som tappar hår! Jag är orolig att jag är sjuk. Har också en kal fläck i tinningen på väster sida! usch! inte kul! Men hoppas det kommer tillbaka sen iallfall=) Nu kan jag pusta ut och vänta! =)

• Ofeigur

Tänkte att det skulle vara skoj att ha en lista i trådstartaren när våra små är födda och vad dom vägde och hur långa dom var. Jag börjar så kan ni väl skriva era små så samlar jag ihop och sätter in en lista i trådstartaren. 

Våra små..

Juni:

Juli:

10 Juli- Indra 4526g och 52cm lång. (Ofeigur)   

Augusti:

• Ofeigur

Det blir två listor tyvärr. Jag kunde inte  lägga in er en efter en i samma lista.=( måste samla alla först sen skriva in.
    Det vore bra om ni kunde skriva in i min lista så jag bara kan kopiera den sen. 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...