Juni/Juli mammor...
Hej Tjejer!
Välkomna nya mammor och bebisar=)
Har inte varit inne så mkt på sista dagarna pga av att min syster är på besök med familj och det är full fart med bad och besök överallt hos andra släktingar. Ikväll ska vi ha kräftskiva hos mamma och det ska bli skoj.
Fast jag inte äter kräftor =) Få mumsa räkor med rostat bröd och paj istället.
Lillfisen mår bra och äter och sover och skiter som hon ska=)
Hon hade en liten knöl på ryggen men den är borta nu. Antar att det var en fettknöl eller ngt. Lite klegg i ögat hade hon i förrgår men det var bara en dag sen försvann det. Det kunde dom ha stod det i en bok jag har. Men man blir ju lite orolig.
På dagarna ligger hon bara och slöar i värmen med så lite kläder som möjligt och få vakentider och mkt sömn blir det. På nätterna sover hon iallafall bra. Det var en natt hon vaknade vid 4 och skulle inte sova mer fick hon för sig. Inte förrän vid halv 7 när jag till slut fick nog och gick upp då när jag la henne i vagnen då somnade hon direkt ute haha typiskt. Det var bara att ge djuren mat och sen ta en morgonpromenad =)
Min sambo är fortfarande hemma och har tre veckor semester kvar så det är skönt att få avlastning och kunna vara med djuren eller bara ta en promenad själv. Vi ger ju henne ersättnig så det kan ju han fixa och ge henne om det skulle krisa. Igår sov jag tre timmar på eftermidddagen och då gav han henne det och hon blev lugn och glad igen. Och jag fick sova ut efter en tidig morgon. Blir väl värre sen när sonen ska upp och till skolan och man är själv. Som tur är så är han ju stor och klarar sig själv mkt. Han ska åka skolbuss tll skolan nu när han börjar och det underlättar för mig också på morgonen. Då slipper jag iallfall bubba med henne i bilen bara för en fem minuters väg till hans skola. Det ska bli skönt.
Hon blir 1 månad på söndag och har blivit väldigt vaken och intresserad av allt runt kring henne när hon har sina vakentider nu. Det är kul att titta på henne när hon spänner ögonen i en och bara stirrar haha Sötnöten=)
Inga leenden till oss än men det kommer väl snart antar jag.
Hur är det med era små? i olika åldrar och olika stadier. Berätta gärna=)
/Jenny