• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Fler än jag som ständigt är hungrig och sötsug som få?

Jag blir galen snart på mig själv! Jag är sugen hela dagarna och har svårt att inte äta sötsaker. Vet att suget försvinner om man inte äter det alls men jag kan inte låta bli då blir jag som ett monster.

• Ofeigur
    Sarisan skrev 2011-08-10 21:02:16 följande:
    jag dricker oxå massa hela tiden, annars kommer huvudvärken krypande.  Hade oxå hög feber och varit inlagd och snacka törstig då! Satt och halsa i mig en liter vatten utan problem.. kissade rent vatten typ :)
    Hej och välkommen!

Trist att du har varit sjuk men skönt att det är bättre nu. =)

Skönt att det är fler som är sockerberoende. Då är jag inte ensam. Svårt är det att låta bli iallfall. =)   
  • Ofeigur

I helgen är det lungt här på landet. I morgon får vi främmade på kvällen av ett par som vi umgås med och deras två barn som är i Olivers ålder. Det blir grillat och kräftor med ost och kex till efterrätt.

Lillfisen äter ,sover och skiter. Det är lungt och skönt och hon kräks nästan ingenting alls. Det gjorde inte sonen heller iof men det är väl olika kan jag tro. Men lite skönt är det för er som har tvärtom är jag inte avis på. Usch va jobbigt att hela tidn blir nerspydd! =(    Inte kunna sitta och mysa  hud mot hud.

• Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-08-13 11:19:38 följande:
    Helt överlycklig är jag!- Meya har gett mig så många fina riktiga leenden idag då jag pratat med henne!Pratar lite gör hon med! O mina tårar rinner, haha!Skrattande

åh va mysigt!! blir ju rörd själv=) visst är det underbart!
  • Ofeigur
    FridaKarin skrev 2011-08-13 15:32:11 följande:
    Jag börjar bli nervös inför måndag då pappan ska till jobbet för första gången. För när ingenting funkar så är det pappas axel som gör Vidar lugn och äntligen kommer till ro. 
    Det kommer nog att gå jättebra ska du se=)
  • Ofeigur

När vi var på bvc i tisdags vägde hon 4655g och var 56cm lång. Så hon växer och frodas.

Hur ska ni göra med era mammakläder? Sälja eller spara till senare bruk kanske?=)

Här blir det inga mera barn nu. En av varje räcker bra tycker jag. Sambon vill gärna ha en till. Indra är hans  enda barn. Det blir nog jag som vinner den disskutionen. =) 
    Ska ni ha mera barn?  Hur känner ni er efter förlossningen och grav? Jag tycker att allt var ok och skulle inte ha ngt problem att skaffa fler barn men två räcker för mig.    

• Ofeigur
    Elsa81 skrev 2011-08-15 15:54:36 följande:
    Håller med er andra att det är jobbigt på nätterna när man inte får sova och man ser sambon ligger där och snarkar gott!
    Men jag tar nätterna då sambon ska upp och jobba på mornarna och för det mesta så är det amning som gäller på nätterna och det kan ju inte han göra.

Men hur tar ni det på dagarna och erat barn skriker och pappan försöker trösta och det tar evigheter innan barnet slutar gråta?! Jag har otroligt svårt att inte lägga mig i när Thea skriker och skriker och inget pappan gör hjälper. Jag förstår ju att han oxå vill kunna trösta Thea men just nu känns det som att det bara är mamma som duger. Är jag nojjig och en hönsmamma eller vad??
    Så kan det vara och det är inget att göra åt. Han får färsöka att förstå det. Det blir mkt bättre när bebisen är äldre. =)
  • Ofeigur
    Toffs skrev 2011-08-15 13:20:07 följande:
    vi har inga som helst sovrutiner på dagarna, han somnar lite här och där och hur som helst, men han kör ungefär vartannat dygn sova, vartannat klarvaken... men nu börjar han kunna somna i sin säng om jag har ammat honom ganska nyss kring elvasnåret, sen äter han kl 03 och 06 innan vi går upp runt åtta-niotiden.

Har nyss kommit hem från babysång, jättemysigt arrangerat! Tyvärr tyckte även Freddan att han skulle sjunga, så han skrek sig igenom det hela, sen slocknade han helt efteråt... Jättekul var det i alla fall att komma ut bland folk litegrann.
    åh va mysigt!=) Synd att han inte uppskattade det lika mkt=(
  • Ofeigur
    Ppilla skrev 2011-08-15 21:44:37 följande:
    :( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com
    Nej va trist=( Hoppas ni mår bra snart och får komma hem=) Det är det värsta när ens  barn är sjuka. Då vill man bara byta plats med dom! kram!
  • Ofeigur
    trollis 81 skrev 2011-08-15 22:38:10 följande:

Hej hej!
    Vet inte om jag har skrivit här innan, lite smått senil
    Kalle är nu iallafall på onsdag 2 månader och dagen efter ska vi till BVC läkaren för kontroll.
    Ammas inte utan äter komjölksprotein fri ersättning.
    Förra veckan vägde han 5300 nånting. Ska bli spännande och se hur lång han är och vad han väger på onsdag.
    Om 2 veckor ska vi börja på babymusik här, gick på det med dottern oxå och det e himla kul.     

Hej!  Kul att du har hittat hit! Vi ska också väga och mäta i morrn. Gjorde det iof idag men kommer knappt ihåg vad hon sa för det var så bråttom. Skulle träffa doktorn angående att hon var lite sne när hon föddes. Allt såg bra ut och hon var en frisk bebis=)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...