• Ofeigur

Hej! Tjejer!

Här är det full fart och det är svårt att hinna med att skriva härinne. Men nästa vecka börjar sambon att jobba och sonen började skolan igår och ska till pappa nästa vecka så då blir det mer tid att skriva här. =) 

Vi var på bvc i förrgår och hon har gått upp och väger nu 4860g och var 56.5 lång. 

Hon har fortfarande 56 i visa kläder men vi anväder mkt 62 också. Det är ju så olika på kläder tycker jag.         

• Ofeigur

Vi ska ha namnkalas nästa helg hemma och ute hoppas vi. Annars blir det ladan! =)

En släkting gör smörgåstårta och sen potatisbakelse efteråt i hjärtformat med rosa hjärtströsel på hihi stacka om tjejigt!

Idag blir det hästtävlingar hela dagen. Hoppas att det slutar regna snart. 

Trevlig helg!   

• Ofeigur

Usch va jobbigt! Ja ring dom och hör vad det kan vara. Drygt när det inte funkar som det ska. 

Ser att ni har skrivit om amning.
    Jag tycker inte att man ska behöva tycka att man är en sämre människa för att man inte kan amma. Blandar man med ersättning eller ger det  helt så har man ju sina skäl och det är ju bara den personen som  bestämmer det och ska bry sig om det. Synd att det inte är så.=(  Det är många som ska lägga sig  hela tiden och det är jobbigt för dom drabbade. Många äldre tycker att visst ska man amma och helst helamma tills dom kan gå! Tycker det är upp yill var och en vad man vill göra och ingen ska bry sig.

En fråga till er som har bebisar som har ont i magen. Hur märker ni att dom har så ont att dom behöver minifom?
    Hur  tar man beslutet att dom behöver det? Indra är nöjd mellan matningarna  med både ersättnigen och tutten men hon är även pruttig men är inte ledsen eller kan bara gnälla till sen kommer det en prutt men hon skriker inte längre tider. Hur är det med era barn? Vad gjorde att ni bestämde er för att ge något för magen?    

• Ofeigur

Har inga problem med att andra vill hålla i Indra om dom inte har druckigt såklart eller röker eller dricker varma drycker. Dom flesta lämnar tbx henne om hon gnyr eller gråter. I mitt fall så får jag oftast ge henne till ngn för ingen vågar bara "ta" henne. Jag kan förtå att det inte är okej om bebisen sover och inte har sovit klart tex. Då hade jag också blivit sur. Annars bryr jag mig inte så mkt.

• Ofeigur
    Vickanflickan skrev 2011-08-28 19:15:39 följande:
    jag blir smått galen på att ha en tjej som aldrig vill sova. Ja eller hon sover på nätterna. Somnar vid tolv på natten, sover till sex på morgonen, äter och somnar om till kl åtta. Men det är det enda hon sover. Ibland kan hon slumra till en liten sväng om man har henne i famnen. Men annars är hon vaken hela tiden och vill vara med där det händer saker.

Pigg och vaken liten tjej!=) Kanske inte så kul alltid=( Man vill ju ha lite ensamtid också. Men det är ju skönt att hon sover så bra på nätterna.
  • Ofeigur

På tisdag är det dags för första läkarbesöket  på bvc. Det ska nog gå bra=) Vi var ju till läkaren med hennes huvud förra veckan så det känns helt okej. Tror inte att det har hänt så mkt på en vecka. Huvudet har rätat till sig men käken var fortfarande lite sne men det skulle räta till sig sa han

Igår hade vi namnkalas och det var lite folk här hemma. Men vi hade sån tur med vädret. Det var varmt och skönt  så vi kunde sitta vid långbord och fika. Självklart så sov ju Indra hela tiden  när alla var här haha Så kan det vara. =) Hon fick så fina saker och  allt gick hur bra som helst.

Skickar in ngr bilder på bildtråden.    

• Ofeigur
    amisej skrev 2011-08-29 11:10:37 följande:
    Ush på torsdag e de dax för spruta då blir Emin 3 månader.
    Men e så nojjig att han får feber och blir grinig. Spec denna helgen då min stoooora feta släkt kommer på besök o ska träffa honom för första gången.
    Kommer ha fullt upp Ush.

Emin sover jätte bra tycker ja. Han äter vid 9 på kvällen sen somnar han vid 10 o sover till 4-5 vaknar äter och somnar om igen till 9 på morgonen.
    E han vaken mycke under dagen brukar han sova hela natten o morgon.
    Men nu e de lite mer rutiner han har fått.

Vaknar ca 0900. Äter och myser för fullt.
    Ca 11 somnar han (powernap) kan variera men sover mellan 30min-1h.
    Äter och sen leker vi o sjunger för fullt.
    Vid 2 e de dax o sova igen o då sover han mellan 3-4 timmar. Sen e det dax för mat och massa bus o lek.
    Innan de e dags o sova igen vid 9 får han mat o sen sover han så skönt o djupt.

Så kan våran dag se ut. Varje dag i veckan.
    Så skönt o få rutiner så jag kan planera dagen efter honom.
    Hur jag har gjort de fråga mig inte.
    Det har bara blivit så :D
    Gud va skönt! =)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...