• Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-09-14 18:24:51 följande:

Naveln är läkt sedan länge, tvätta inte för mycket på den!

Igår hade jag feber upp till 40.0!, lite kämpigt att vara hemma själv med 3 barn i åldern 2mån-6år ja...

oj! krya på dig!!
  • Ofeigur

Hej!

En fråga..  Hur gör ni med lunch när ni är hemma? Äter ni matlåda sen dagen innan eller lagar ni lunch varje dag?
    Det är så lätt att bara ta fil eller macka tycker jag. Ibland hinner jag inte äns äta haha Kul att höra hur ni gör.

• Ofeigur

Indra bubbblar också massor. Suger och dreglar på bilbältet tex när vi åker bil. =) Händerna också. Inga tänder än men  sonen fick jättetidigt så det kan ju komma tidigare men det vet man ju aldrig. Bubbel är väl vanligt vid denna ålder har jag förstått. Hon är 2 månader och en vecka.

• Ofeigur
    Ppilla skrev 2011-09-19 07:57:53 följande:
    Ohh va mysigt med trädgårdsdop! Hade vi bara haft plats hade man kunnat ha det hemma. Nu är det sax för lite sångstund!

Ps Maja fyllde 3 månader igår o vi rensade ut lite kläder. Ångest!! Tiden går för snabbt

Ja visst är det jobbigt att behöva byta  ut kläder. =( Lillfisen är iof bara 2 månader men har växt ur 52 nu.Vissa 62or  är för små också.Samtidigt som man väntar på tecken på utveckling=)  
  • Ofeigur
    ansanviol skrev 2011-09-19 10:30:30 följande:
    Har han gjort så länge eller är det bara nån natt, kan det vara nått du ätit som han får ont i magen av eller så kan det oxå vara en utvecklingsfas..  de kan blir lite oroliga o mammiga då.. :) min skrutt har oxå gjort så nu två nätter fast han är lite förkyld o snorig.. 

Ni som har haft eller varit på namnfest- har det varit nån som "döpt" barnet eller har det bara varit en fest för barnet..?

Lillfisen är också väldigt fast vid tutten på nätterna men det är inget jag  har bekymmer med för  jag sover ändå=) Hon sover och vaknar till och tar tutten men somnar om direkt och sover ngr timmar igen. Man får nog se till att  dom inte vaknar till bara. Då kan det ju ta en tag till att få han/hon att somna om.

Vi hade namnkalas i trädgården och det var ingen som döpte henne utan jag hälsade alla välkomna och berättade vad hon skulle heta och varför vi hade valt dom  namnen och sen var det fika med smörgåstårta och  bakelse till efterätt som var hjärtformade med rosa hjärtströssel på=)   
  • Ofeigur
    Mammiztill2 skrev 2011-09-19 17:01:36 följande:
    vad väger indra nu? o hur lång?

Nejmen hejsan!! =)

Det var länge sen!! 
    Hon väger 5460 och är 57cm lång. =)

Allt bra med er? Hur stor är eran pojk nu då? kram    
  • Ofeigur

En liten fråga om bajs hihi tänkte höra hur era bebbars bajs ser ut . Min Indra har ett ljust lite gulaktigt bajs som ibland är lite klumpigt och ibland bara rinner. Men oftast den lösare varianten. Ngn gång har den varit lite grönaktig.
    Konstig fråga kanske men det är intressant att veta så det inte är ngt fel. Lillfisen är 2 och en halv månad nu. Och jag delammar.  

Usch Larsson!   =( inte kul när det strular med ekonomin.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...