• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

sensommarbarn skrev 2011-08-07 21:51:56 följande:
    Det gick bra på sjukhuset idag! Som tur är "bara" nästäppa! Men hon får verkligen kämpa för att få luft... Läkaren sa att små bebisar är väldigt envisa med att andas genom näsan... Men ibland ger hon upp det och andas genom munnen istället, det är mest då det ställer till det med maten... Hon hade gått upp nästan 200 gram sen i tisdags så hon får ju iallafall i sig nåt...
    Fick med oss lite näsdroppar hem (nezeril) att ge till natten... Hon fick innan vi åkte från sjukhuset och hon har andats bra hela kvällen och sov nästan 3,5 timmar!! Hon är nog rätt trött, man sover ju lite dåligt när man är nästäppt med....

Va skönt att det var en täppa. Men  man lider med dom när dom inte kan andas för man vet ju hur jobbigt det är själv. Åh va skönt för henne att få sova så sammanhängande. =)
  • Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-08-08 13:27:51 följande:
    Själv har jag ca 10kg kvar av överskott! Flört
    Ni?

Hej tjejen! Välkommen! =)

Har nog som du ungefär en 10 kilo som ska bort. Men jag har inte bråttom och märker att det försvinner vartefter hela tiden när man ammar och går med vagnen hela tiden=) Skönt att iallfall komma ner till fötterna nu när man ska torka sig efter duschen=)   Man får vara glad för det lilla! haha

Hon växer så det knakar lilltjejen! Kul! 
  • Ofeigur

Indra sover på sidan bäst. I vagnen är det vänstersidan som gäller för det mesta. Men hon kan sova bra om hon har somnat på sidan och man lägger henne på rygg. Har hon väl somnat så är det inte mkt som väcker henne. Det är skönt att kunna ha musik och storebror som pratar ganska högt nära henne utan att hon vaknar. Har svårt att tänka mig hur det skulle funka att ha tyst kl sju på kvällen som vissa har det. Känner en som har besöksförbud efter kl sju för att barnen ska sova då och det ska vara tyst. Det kan jag inte riktigt greppa. Skulle kännas som att dagen var slut så isåfall. Och så kan man ju inte åka någonstans alls heller
    .
    I natt var lillfisen lite krånglig och vaknade vid tvåtiden och ville inte riktigt somna om igen efter maten. Hon tog bröstet och släppte hela tiden. Smågnydde lite och var allmänt  missnöjd med tillvaron. Vid sextiden så somnade hon efter mkt tuttande och en flaska ersätning. Vid halv nio kom storebror upp och pratade med oss lite och då vaknade hon efter en stund och vi gick upp. Nu har hon sovit sen då och det börjar bli dags för mat känner jag =) 

• Ofeigur

Vilken sötnos Kiiia! 

Här kommer en bild på min lillfis=) Oj vilken stor bild. Jaja så kan det bli. Kjolen sitter ihop med byxorna. haha Farmor har shoppat loss!=) Och en body som pappa har köpt på tradera som det står tribal baby på. =)

• Ofeigur
    kattaaa skrev 2011-08-09 15:08:37 följande:
    FrökenLagom - BF 18 Juni - Född 7 Juni - 3520g och 52cm - Stockholm (söder) 
    DariaAnnaMaria BF 17 juni,planerat snitt 14 och han kom 12 med snitt vatten gick- 4240 gram 51 cm-Jönköping 
    P-pilla-BF 8 juli- född 18 juni-2735g och 45 cm- Häljarp, skåne 
    Myspys78 - BF 24 juni - född 19 juni - 3620 g och 53 cm - Västerås  
    Madelen b-BF 12 juli- Född 20 juni- 3180g & 49cm pojke- Skåne 
    Fiaaaa84 - BF 13 juni - Född 22 juni -3360 g & 49 cm - Stockholm 
    Timena - BF 10 juni - Född 25 juni - 3895 g och 50 cm, pojke, - Halland
    Elenitha - BF 5 juli - född 27 juni - 2720g & 47 cm- Strängnäs
    Väntanstidernr1 - BF 8 juli - född med planerat snitt 30 juni - 4335 g och 53 cm - Jönköping 
    Toffs - BF 24 juni - Född 3 juli - 3840g & 53 cm, pojke - Bollnäs 
    Vickanflickan Bf 4 juli - Född 7 juli - 3982g och 53cm, Hassela i Hälsingland 
    MammaJennii- BF 12 Juli - Född 9 Juli - 3405 g & 50 cm - Stockholm 
    Ofeigur BF 7 Juli- Född 10 Juli 4526g och 52cm - Indra -Västerås 
    hjärterum Bf 9 Juli- Född 11 Juli-Flicka Meya 3935g & 51cm, Skåne/Blekinge
    Nala80- BF 12 juli - Född 12 juli - 3566 g och 51 cm flicka - Västerås 
    Hugger i sten BF 26 Juli - Född 13 Juli - 3280g och 49cm - Umeå 
    Skavanker- BF 7 Juli- Född 16 Juli- 3600 g & 49 cm- Borlänge 
    gaddad - BF 25 juli - Född 16 juli - 2750 g och 46 cm, Stockholm
    Sensommarbarn BF 3 Juli Född 17 Juli 4025 gram och 52 cm, Kalmar
    kiiia BF 31 Juli- Född 17 Juli 3080g och 46cm Flicka Nova -Lysekil
    Ylwamarie BF 6 Juli- Född 19 Juli 3580 och 52 cm Stockholm 
    acinna BF 25 juli - Född 31 juli 3036 gram och 51 cm, Ljungby 
    MD77 Bf 12 juli - Född 27 juli 3720 g och 52,5 cm, Uppland
  • Ofeigur
    Ppilla skrev 2011-08-10 01:32:36 följande:
    Gahhhhhhh!!!
    Har haft mannens morbror med familj på besök vilken jävla pärs!!
    Börjar med att de är över en timme för sent vilket innebär att de i princip kom när hon brukar sova. Mamman kom med "råd" heeeeela heeeeela tiden. Klankade ner på hur mycket som helst bland annat då att vi följer nutidens råd från BVC angående typ allt som ryggläge, kost mm. Även på mitt sätt att banta. Och inte ens när lilla skrek av trötthet förstod dem att de kanske skulle gå. nej just när lillan skrek d skulle hon hålla honom.
    Är så fruktansvärt trött på alla besserwisserfasoner folk har. Jag vet väl bas som funkar och inte funkar på mitt eget barn. Misstolka mig inte, jag tar mer än gärna emot tips och råd men avskyr när jag får höra gör så här!! Trist när de verkligen är supertrevliga människor i vanliga fall.

Nej nu har jag kräktes av mig lite... Nu ska jag leta upp flaskan
    Men fy va jobbigt! =( Sånt är inte kul med folk som ska  säga hur man ska göra. Ja här får du kräka ur dig hur mkt du vill. Vi finns här för sånt=)
  • Ofeigur
    MorsLillaOlle skrev 2011-08-09 21:16:14 följande:
    Tycker inte du ska må dåligt över att inte kunna amma, du ska ju inte ha ont under tiden! Men det funkar inte att ligga ner och amma, om du nu verkligen vill amma?

Alltså jag kan inte lägga ner Olle alls för tillfället! Är han vaken skriker han, och sover han vaknar han efter 10-15 minuter! Men peppar peppar är det inte likadant på natten. Då kan han ju sova flera timmar själv. Är lite drygt måste jag säga! Får tex fixa frukost till storebror medans han ligger och skriker och sen själv äta på stående fot. Inte mkt tid över för storebror heller. Som tur är börjar han försolan nästa vecka så han får lite mer stimulans än här hemma för tillfället.  
    Stackars liten=( Hoppas det ger med sig snart. Kram
Svar på tråden Juni/Juli mammor...