• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

umj skrev 2011-08-29 16:39:23 följande:
    Hej,jag hänger också gärna med på ett hörn i denna tråd. Vår lille Hjalmar föddes den 22 juni och är en envisoch pigg liten bebis som inte alls vill sova på dagarna. På nätterna sover han hyfsat, äter ett par gånger och vaknar runt 6, hur pigg och glad som helst!

Några tips på hur man ska få honom att sova, har provat det mesta, promrnader, sova ute i trädgården i vagnen, inne i sin säng etc. Enda gången jag kan få honom  att sova på dagen är om vi åker bil, åker och handlar eller om han ligger på mig och sover på mitt bröst. Tips och trx någon? Glad
    Hej och välkommen! =)

När somnar han på kvällen?  
  • Ofeigur
    FridaKarin skrev 2011-09-02 09:46:29 följande:
    Vi har aldrig haft så rena golv här hemma.

Lägger ner Vidar i vagnen (gallskriker) sätter på damsugaren och han slocknar på två sekunder :) Och golven blir skinande rena :) 

haha va bra! =)
  • Ofeigur

Indra äter ungefär 5-6 ggr om dagen  både ammar och sedan flaskan efter det. Ibland hoppar jag över amningen beroende på vart jag är och vad jag gör. Hon somnar vid tio och sover till tre fyra och äter sen somnar hon om till sextiden  och då ligger vi och myser en stund och sen går vi upp. Då äter hon i regel en flaska till på 120 och sover till mitt på dan. Ungefär så ser det ut hos oss. Skönt att veta att hon blir riktigt mätt.

• Ofeigur

I helgen har vi varit ute och plockat svamp och Indra har åkt med  i bärselen med pappa och hon har sovit nästan hela tiden. Vi har plockat ca 9kg kantareller sammanlagt=) Kul när man hittar mkt. Idag bytte vi blöja mitt i skogen på en mossig sten haha (på kräkhanddukar) såklart=).

Jag ammar henne  ungefär två ggr per natt. Hon hade tre tior i poäng.

Hon fick en panikkänsla igår när hon kom för nära en  zebra och skrek hysterikt. Det var läskigt att se och det tog jättelång tid innan hon lugnade ner sig. Det skar i mammahjärtat=(. Ngn gång när hon har legat på skötbordet har det blivit så men inte riktigt så starkt som den här gången.       
  • Ofeigur

Vilket skitväder idag! =( Tänkte ta en långpromenad idag men det är ju bara att glömma! Det spöregnar här och ska göra det hela dagen. Ska åka till min mamma som är nyopererad och kolla hur hon mår och om hon behöver hjälp med ngt.

Nu sover lillfisen i vagnen  efter en hel natts sömn!=) Hon somnade kl halv elva och sov till halv sju åt och somnade om och sover fortfarande. Men nu  börjar hon att grymta därborta i vagen. Så nu är det väl dags att vakna en stund. Träna i gymmet kanske. =) Den gillar hon och ligger ganska länge och kikar och pratar med alla djur som hänger överallt. Hon får träna lite på magen där också och är jätteduktig men orkar korta stunder.

Måste  gnälla lite..  Jag försöker att låta bli socker nu och det är inte lätt minsann=( Jag är såå sugen och måste verkligen  anstränga mig för att inte köpa eller baka ngt hemma. Jobbigt när man är hemma såhär på dagarna och det är sånt här väder. Då vill man ju bara ha en stor godispåse och en bra romantisk film. Jaghar gått ner det jag gick upp men det är många kilon kvar! =( Måste ta tag i detta nu och det går sådär haha men jag tar det i min takt och när jag har ammat klart tänkte jag börja på Zumba som ska vara så kul. Lite trist ät det att man bor såhär ute på landet och måste åka ngr mil för att träna men det an det ju vara värt. =)

FridaKarin skrev 2011-09-12 09:20:48 följande:
    hej. Har haft jätte hög feber i lördags och söndags. Kan inte ta hand om min son. Tror jag fått lunginflammation. Min sambo fick ta föräldraledigt idag och ta hand om Vidar. Känns så jobbigt allt :(

Åh va jobbigt! =( Krya på dig!

• Ofeigur

Nej absolut inte=) Man för göra det man tycker känns bäst för sig själv och familjen förståss=)

Jag har inte heller ngt jättestort behov av att ha egentid utan henne men det kan som sagt vara skönt att bara få vara lite. Passar på att kika på film eller ta ett fotbad eller en skön dusch när hon sover. Hon är också lite kinkig  coh vill gärna tutta på mig på kvällarna och pappa känner sig lite åtsidosatt men det ändrar ju sig hela tiden det där. Inget jag är orolig för =) 

Eldar lite nu och ska försöka mig på att diska lite  medans hon sover. Få se hur långt jag kommer med det haha  

• Ofeigur

Igår var vi till bvc och det var dags för en ny vägning. Nu hade hon gått upp från 5180 till 5420.=) Det var bra fast hennes kurva gick lite neråt så var det ingen fara. Hon är ju så aktiv så det försvinner mkt av det hon äter.=) Men hon är fin i hullet och verkar må bra så jag är inte orolig.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...