Juni/Juli mammor...
Maja var på BVC i fredags. Var då 5 mån och tio dagar var då 65cm lång och vägde 7.245kg. Lite skillnad från hennes 45cm och 2.400kg
Maja var på BVC i fredags. Var då 5 mån och tio dagar var då 65cm lång och vägde 7.245kg. Lite skillnad från hennes 45cm och 2.400kg
Maja
Beräknad förlossning 8/7
Födelsedag 18/6
Smärtlindring spinal(snitt)
Vikt 2735g
Längd 45cm
Nu 5,5 månader 7235g och 65cm
Får spel på all håravfall just nu plockar hår överallt. Trodde inte det skulle vara så illa
Jag har inte fått någon kal fläck än som tur är så har jag haft väldigt tjockt. Dock är det inte lika tjockt längre. Tycker det är äcklig när det fastnar överallt
Oh alla dessa eviga listor.
De är Bra för att??
Smakportionerna är vi över nu. Hon äter en portion gröt om dagen och en burk mat. Vi har ökat när hon velat och känt att hennes mage klarar av det.
Det ända hon vägrat hitintills är välling men det är ju ingen panik.
Vaaa varför inte förrän nu?!
Vill någon lägga in
Maja 18juni 2735g 45cm
När sluta med ersättning?
Maja är nu 6 månader och har fått ersättning sen vecka tre.
Äter nu
06.00 välling
09.00 gröt
12.00 1/2 burk mat lite fruktpure efteråt
15.00 ersättning
17.00 1/2 burk mat plus fruktpure
19.30 välling
Dricker inte alls vatten vill därför behålla ersättningen mitt på dagen. Men vad rekommenderas vet ni?
Det är ju knepigt de där. Maja har nämligen börjat vägra ersättning.
Hon började med smakisar kring 4 månader efter rekommendation från BVC. Visade sig ha glupsk aptit och därför har i successivt ökat välling och gröt är också en hit.
Konstigt alla säger så olika ang rekommendationer. Men det är väl så att man får se till från barn till barn