• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • Anonym
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Varför flyttar du ihop med en man som du hatar? (Nej jag vet du skrev att han är underbar, men du skrev också att du hatar alla som äter kött) Om du har barn varför flyttar du ihop med en man du varit tillsammans med i ett par månader bara? Det låter inte som man är en super mamma då om det är det ditt nick betyder.
  • Mandi74
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 02:38:22 följande:
    är det någon som har något tips hur jag ska göra då???
    Beröm hans skicklighet när han kommer hem och berätta hur många djur han har dödat, lär dig äta köt och se glad ut.. Äpple
    Människornas avund visar hur olyckliga de känner sig, deras ständiga uppmärksamhet på andra visar hur tråkigt de har
  • Snöviolen

Tror att det här är fejk, för ni har bott tillsammans i en månad och då borde du veta att han äter kött.

• Anonym (dubbelmoralen)

Jag hade inte trott att det var så mycket äta kött eller inte som var poängen. För jag är köttätare men tycker inte om att veta att min man skulle kunna skjuta och flå ett oskyldigt djur. Känns då som han är hård, barbarisk och okänslig och att vi inte är på samma våglängd om han inte har omtanke om djur. Jag har dock en dubbelmoral som heter duga... Köper kött ur köttdisken som någon annan dödat även om jag vet att jag bidrar till dödandet genom att köpa köttet så är det inte samma sak som att min man inte har spärren att inte skada rent handgripligt.

• Insatt
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 02:38:22 följande:
    är det någon som har något tips hur jag ska göra då???
    Slut?
    De flesta jägare jag känner är väldigt förtjusta i sin jakt och har nog inga planer på att ge upp den för ett förhållande. Du får nog finna dig i att en inbiten vegan och en inbiten jägare helt enkelt inte passar ihop.
  • Mamsis

Om inte djuren skjuts av så kommer det att bli för många djur i förhållande till mängden mat = de svälter långsamt ihjäl.

Du har varit ihop med honom i 3 månader och han har aldrig nämnt att han är jägare? De flesta jägare älskar naturen och har det som sitt största intresse så att han int sagt detta på tre månader och du inte upptäckt att han är köttätare på den månaden ni bott ihop? Är du begåvningshandikappad? (Jag undrar på RIKTIGT alltså! Det är inte så att jag hånar dig)

• Kazeer
    Insatt skrev 2011-07-21 09:05:23 följande:
    Slut?
    De flesta jägare jag känner är väldigt förtjusta i sin jakt och har nog inga planer på att ge upp den för ett förhållande. Du får nog finna dig i att en inbiten vegan och en inbiten jägare helt enkelt inte passar ihop.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mamsis

Fö, du ska inte stoppa honom eller ändra honom, ändra dig själv eller gör slut.

• Anonym
    Anonym (dubbelmoralen) skrev 2011-07-21 09:02:05 följande:
    Jag hade inte trott att det var så mycket äta kött eller inte som var poängen. För jag är köttätare men tycker inte om att veta att min man skulle kunna skjuta och flå ett oskyldigt djur. Känns då som han är hård, barbarisk och okänslig och att vi inte är på samma våglängd om han inte har omtanke om djur. Jag har dock en dubbelmoral som heter duga... Köper kött ur köttdisken som någon annan dödat även om jag vet att jag bidrar till dödandet genom att köpa köttet så är det inte samma sak som att min man inte har spärren att inte skada rent handgripligt.
    Jag måste säga att jag hellre äter vilt! Då har djuret fått strosa omkring fritt tills livet plötsligt tar slut. Köttindustrin är ju bara obehaglig så DEN har jag dåligt samvete för att jag med mitt köttätande understödjer. Visst kanske det känns ofräscht att ens karl dödar och flår ett djur, men man får sätta det i ett perspektiv.
  • Anonym

vad har han ätit hittills i förhållandet? Det här måste ju vara fejk.. det låter bara lite för otroligt att han aldrig köpt hem kött, beställt kött på en restaurang eller föreslagit att ni ska grilla lite skivad gris( flintastek) på fredagskvällen..

Svar på tråden Min man är jägare!!