• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • Anonym

Min sambo är också jägare och det var skitjobbigt i början.
    Tyckte att det var äkligt när han kom hem med ett råddjur och skulle ta bort pälsen och stycka det och lägga
    det i påsar som skulle in i frysen...
    Men jag vande mig. Nu kan jag se på när han gör det och kan hjälpa till. Tror att du bara måste vänja dig...

Det är skit gott med både älg och råddjur och jag bryr mig inte så mycket längre.

Men säg att du inte vill se eller veta av något, så hoppas jag att han kan respektera det.

• Anonym (Jägarinna)
    Mimmlas skrev 2011-07-21 09:39:18 följande:
    Det är väl bättre att äta vilda djur än såna som levt i fångenskap hur man än gör??
    Jag skulle hellre att min kille jagade än handlade i frysdisken på ica. 
    Jag håller med, helt och hållet. Äter man vilt så vet man att djuret har mått bra och levt fritt. Det finns aldrig några garantier när man köper kött på Ica, Willys m.m. Speciellt inte om man köper utländskt kött..
  • CML

Om du varit tillsammans. Med honom i flera månader och han under den tiden inte gått till skogen kan jag nog säga att han inte jagar så mycket! Jakt är det snällaste sättet att avliva ett djur och det bästa och nyttigaste köttet att ställa på matbordet!

• Welma

Men hu så roligt då. Du kan väl följa med?

• Anonym (Jägarinna)
    CML skrev 2011-07-21 10:26:46 följande:
    Om du varit tillsammans. Med honom i flera månader och han under den tiden inte gått till skogen kan jag nog säga att han inte jagar så mycket! Jakt är det snällaste sättet att avliva ett djur och det bästa och nyttigaste köttet att ställa på matbordet!
  • Omorfia
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 02:38:22 följande:
    är det någon som har något tips hur jag ska göra då???
    Var tydlig med att du inte dejtar köttätare då innan du påbörjar en relation med en ny man så slipper du detta problem.
    /vegetarian
  • Omorfia
    Mimmlas skrev 2011-07-21 09:39:18 följande:
    Det är väl bättre att äta vilda djur än såna som levt i fångenskap hur man än gör??
    Jag skulle hellre att min kille jagade än handlade i frysdisken på ica. 
  • MickeN1973

Det är du som är korkad

Ni har varit ihop 3 månader och du vet inte att han är jägare. 

• Afla
    Anonym (bockjakten) skrev 2011-07-21 09:34:29 följande:
    Bockjakten på rådjur börjar i mitten av augusti. Men dit är det ju mer än en vecka. Förr kunde man jaga morkulla på sommaren men numera är det stopp för den jakten. Så jag undrar också vad det är TS pojkvän ska jaga (om han ska jaga i Sverige).
    Anonym (???) skrev 2011-07-21 09:15:36 följande:
    En fråga bara, vad ska han ut och jaga om en vecka??? Åtminstone här i Finland är det inte jaktsäsong nu...Tror inte det borde vara så stor skillnad på Sverige och Finland vad gäller jakt och viltvård. Och obs obs obs, en ordentlig jägare är också en viltvårdare på samma gång. Vågar inte ens tänka tanken hur vår natur skulle se ut om inte jägare fanns. Jag är också rätt säker på att om du TS ger honom ett ultimatum, dig eller jakten, så kommer han att tveklöst välja jakten. Om detta är ens på riktigt....
    Jag bor i södra Sverige och här börjar jakt på räv och grävling 1 augusti, bockjakten börjar 16 augusti.
  • hervor
    MickeN1973 skrev 2011-07-21 10:40:31 följande:
    Det är du som är korkad

Ni har varit ihop 3 månader och du vet inte att han är jägare. 
    Det kan väl iof hända, om han bara jagar t ex på hösten. Men att han äter kött?

Högst osannolikt att han har levt som veggo i tre månader när han är jägare. Dvs hon måste ju ha sett at han är köttätare - som hon "hatar"?

Tror inte på den här tråden alls. 
Svar på tråden Min man är jägare!!