• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • Anonym (mat på bordet ?)
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    trist att du äter upp djurens mat .. Hoppas du äter säsongens grönt.. och inte importerar all din mat från världens alla hörn.. DET ÄR FAN DET SÄMSTA MAN KAN GÖRA...älgen i skogen är helt jävla ekologisk !!
  • Karolinan01
    Livisu skrev 2011-07-21 00:36:53 följande:
    Min kille jagar och jag är jättestolt över honom, tänk att han fixar mat själv åt sin tjej, ursexigt ju ;)
    Kan tyvärr inte se det sexiga i att fälla ett djur om man inte är illa tvungen. Kan tilläggas att jag inte äter kött.
  • och
    Anonym skrev 2011-07-21 00:40:43 följande:
    Vad har ni ätit under de tre månader ni har känt varandra? Och vilka barn pratar du om? De ni inte har än?
    Fantasimat kanske? Hur nu den ser ut.
  • Anonym (Vera)
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Så ni har dejtat utan att detta med matvanor ens kommit upp? Ni har inte ätit något tillsammans och ni har inte pratat om vad ni gör på fritiden. En månad in på samboförhållandet droppar han bomben att han äter kött och dödar köttet också. Yeah right.
  • NKmamma

Men då är väl saken biff. Ni två är färdiga med varandra.
  • Raindance

Hatar är ett starkt ord

Men om man väljer att äta kött
    ,
    Är det inte bättre att äta ett som levt i det fria, naturligt, än ett av alla dom massuppfödda, instängda och stressade djur som finns?

Vad jag menar är att det finns grader i helvetet också.

Men jovisst, självklart är det en stor meningsskiljaktighet ni har. Jag har också enorm meningsskiljaktigheter med min egen sambo, som jag inte vill skriva här, men en del av dem är stora och enormt svåra att komma över.

Men du kan vare sig tvinga eller tjata dig till att någon annan ska dela din övertygelse, vara sig i vad man ska och bör äta, religion, vilka skor som är snyggast eller vilket parti man ska rösta på

Visst kan man debattera med sin älskade, men skillnaden mellan att tjata och försöka bestämma vad en annan människa ska tycka, och att lobba in sina värderingar är inte alltid lätt.   .           

Angående barn, ni har varit ihop i tre månader, är du redan gravid, elelr hur menar du att era barn itne ska veta deras pappa är en mördare?

Vi I-länder mördar tusentals människor och främst barn dagligen med vår exploatering av U-länderna.  Ska vi börja hata varandra för det?

Var stolt i att du själv valt din väg att vara vegan, att du bidrar med din del. Men förändring, den måste komma inifrån en själv inte tvingas på utav någon annan.     
  • Raindance

Och alla ni som ska häckla TS med att hålla på om köttätandes dygder enbart för att jävlas med henne. Barnsligt. Respektera hennes ståndpunkt. Även om hon har svårt att respektera sin gubbes men seriöst, detta är mannen hon älskar inte grannen över gatan.
    Föregå med gott exempel. Hon har faktiskt valt en väl (vegan) som gynnar vår existens och planeten i stort.

• Raindance

valt en väg inte en väl , ska det stå. 

• Mandi74

Ett tips är att inte flytta ihop med nästa killen förrän du känner honom.

Människornas avund visar hur olyckliga de känner sig, deras ständiga uppmärksamhet på andra visar hur tråkigt de har
  • zuper mammzem

är det någon som har något tips hur jag ska göra då???

Svar på tråden Min man är jägare!!