• zuper mammzem

Min man är jägare!!

under tre månader har ja haft ett förhållande med en underbar man, han e verkligen underbaaar <3vi flyttade ihopp för ungefär en månad sen o idag kom chocken!!! han e jägare. jag har haft en lång debatt med han om detta, men han kommer bara me sina åsikter om hur de e naturligt o så. nästa vecka vill han åka ut och jaga, men ja vill inte. ja klarar inte av tanken av att min älskling kommer hem me ett dött djur, nä usch. började gråta, o då började han skrika på mig och kallade mig larvig. ja kan väl inte rå för hur ja känner, tycker bara så synd om de små djuren. ja vill inte heller att mina barn ska behöva veta att deras pappa e en mördare )': snälla familjeliv, va ska ja göra?! kan jag inte stoppa han?? tacksamm för svar 

min man är jägare hjälp mig snälla någon
  • Svar på tråden Min man är jägare!!
  • Anonym (.....)
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 02:38:22 följande:
    är det någon som har något tips hur jag ska göra då???
    Jag tror knappast att du kommer kunna omväda honom tyvärr.....

Det är som att en kommunist skulle bli tillsammans med en kapitalist. Ni verkar ha helt olika syn på saker.
  • Anonym (???)

En fråga bara, vad ska han ut och jaga om en vecka??? Åtminstone här i Finland är det inte jaktsäsong nu...Tror inte det borde vara så stor skillnad på Sverige och Finland vad gäller jakt och viltvård. Och obs obs obs, en ordentlig jägare är också en viltvårdare på samma gång. Vågar inte ens tänka tanken hur vår natur skulle se ut om inte jägare fanns. Jag är också rätt säker på att om du TS ger honom ett ultimatum, dig eller jakten, så kommer han att tveklöst välja jakten. Om detta är ens på riktigt....

• Modgun
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Såg att du var vegan.
    Tråkigt att dina barn inte får möjligheten till att VÄLJA själva om de vill äta kött eller inte.
    Barn med egen vilja är inte något för dig vad?
  • Anonym (.....)
    Modgun skrev 2011-07-21 09:30:02 följande:
    TS är du vego?
    Tydligen vegan
  • Anonym (bockjakten)
    Anonym (???) skrev 2011-07-21 09:15:36 följande:
    En fråga bara, vad ska han ut och jaga om en vecka??? Åtminstone här i Finland är det inte jaktsäsong nu...Tror inte det borde vara så stor skillnad på Sverige och Finland vad gäller jakt och viltvård. Och obs obs obs, en ordentlig jägare är också en viltvårdare på samma gång. Vågar inte ens tänka tanken hur vår natur skulle se ut om inte jägare fanns. Jag är också rätt säker på att om du TS ger honom ett ultimatum, dig eller jakten, så kommer han att tveklöst välja jakten. Om detta är ens på riktigt....
    Bockjakten på rådjur börjar i mitten av augusti. Men dit är det ju mer än en vecka. Förr kunde man jaga morkulla på sommaren men numera är det stopp för den jakten. Så jag undrar också vad det är TS pojkvän ska jaga (om han ska jaga i Sverige).
  • Anonym (Jägarinna)

Jag hade gärna sett att min sambo var jägare!

• Insatt
    Anonym (Jägarinna) skrev 2011-07-21 09:36:55 följande:
    Jag hade nog inte velat att min sambo var jägare för då hade han inte varit min sambo (värsta mjukiskillen), däremot hade jag inte tackat nej till lite viltkött! Mums!
  • Modgun
    Anonym (Jägarinna) skrev 2011-07-21 09:36:55 följande:
    Jag med.
    Då had ejag inte behövt betala hutlösa priser för älg och annat vilt.
  • Mimmlas

Det är väl bättre att äta vilda djur än såna som levt i fångenskap hur man än gör??
    Jag skulle hellre att min kille jagade än handlade i frysdisken på ica. 

Svar på tråden Min man är jägare!!