Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-06-16 14:27:24 följande:
    Han är absolut pojkvännsmaterial och jag jobbar på det. Vi träffas ganska ofta faktigst men på kompisplan. Jag hoppas verkligen men är osäker på hur det blir. Jag är seg men han är sjukt seg, men underbar
    Jo livsstilen gör ju sitt till. Jag är ute och festar en hel del men helt ärligt så tröttnar man ju... Hur länge har du varit singel? 

Men vad roligt:) Hoppas ni får till det snart! Hoppas han är värd väntanGlad 

Jag har varit singel i 6 månader men tycker det är så jobbigt av och till för jag har inte varit singel alls mycket sedan jag var 22 år. Så på ungefär tio år har jag varit singel 1 år och då har jag haft tre förhållanden. Jag kämpar med ensamheten och att inte bara ta någon. Jag blir ganska irriterad på mig själv när jag dejtar någon som jag inser är helt fel egenligen men som jag ändå kan inleda något med bara för att jag är ensam. Varför gör man så? Jag vill ha ett rikt liv innan jag skaffar pojkvänn, jag vill inte inbilla mig att bara för att jag skaffar pojkvänn så löser sig alla bekymmer. 

• lemonina
    Cogitationes skrev 2012-06-16 14:23:48 följande:
    Idag var nog första gången jag fått en ursäkt för någon kollade min legitimation. Kassörskan på systemet blev helt till sig precis som att hon aldrig någonsin tidigare gissat fel på en ålder och nästan förnämnt sa "du såg MYCKET yngre ut", jag sa bara "så är det inte tyvärr". Fast det var lite liknande när vi var på hultsfred också, dom flesta trodde mellan 24-28 och så tror dom man ljuger när man säger som det är.

Men det är väl kul:) Ta det som en komplimang, det gör alltid jag. Värre om du såg äldre ut än vad du ärFlört
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-06-16 14:47:17 följande:
    Absolut! Glad

Inte lätt med känslor alla ggr nej... Det blir om det blir. Jodå, det kan han uppenbarligen eftersom han tydligen haft känslor för mig väldigt länge, och vi har kännt varandra i 10 år. Men läget är ju lite annat nu när jag blivit singel och han sagt hur det är. Så jag vet inte riktigt hur det blir.  
    Ja just då blir det lite knasigt när hen erkännt hur det ligger till med känslorna och de inte är besvarade från ditt håll. Kommer kanske vara svårt för honom att vara vän när du träffar någon ny kille. Tror inte själv jag skulle klara av det om jag tänker efter. Skulle nog bli galen faktiskt av avundsjuka.
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-16 15:00:32 följande:
    Lemonina: Jadu ingen aning om varför man gör så. Jag trodde att jag ville vara singel läääänge och har trivts bra med att vara själv men sen dök februarikillen in i mitt liv och det var ju bara ett ons men det fick oanade konsekvenser så vi lärde känna varandra och helt plötsligt upptäcker jag att han vänt hela mig upp och ner med vad jag trott och tänkt att jag vill och inte vill... Tyvärr har jag ju berättat för honom innan detta om hur jag aldrig mer vill ha ett seriöst förhållande mm ska nog berätta att jag ändrat mig nu Men bara för att du dejtar och kanske involverar dig behöver det ju inte betyda att du vill ha killen som sambo och allt det där
    Ja men du måste ju berätta att du ändrat dig, annars kanske han inte tar dig på allvar, om han inte vet att du menar allvarGlad Jag håller tummarna för er två! Du måste hålla oss uppdaterade här. Skulle vara kul om någon mer härifrån snart får ihop det.

Nej du har rätt! Bara för att man dejtar någon så betyder det inte giftemål eller samboliv. Är nog bara lite ur form idag för jag känner att jag tänker så tråkigt. Kanske kan bero på att jag har mens för andra gången på två veckor. Usch känns inte bra.    
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-16 16:03:00 följande:
    Lemonina: Jag har iaf berättat att jag har känslor för honom. Fick dessvärre inget bra svar på om det är besvarat och inget svar där jag änns kunde analysera det. Men vad 17 det löser sig. Har fått ett en lista på 7punkter av Smecker nu så jag vet hur jag ska göra
    Mens 2ggr på två veckor låter ju inte som någon höjdare Misstänker att skitvädret gör sitt till för humöret också. Känner typ likadant...

Jaha du har det, men det är bra:) Vad gav Smecker dig för punkter då? (nyfiken) Glad

Ja denna sommar har varit rätt kall än så länge iallafall här, får hoppas att vi får lite sol på oss också. När ska du vara ledig från jobbet? Själv har jag sommarlov haha bara för att jag inte lyckats få ett jobb än så om jag inte hittar något till hösten måste jag fortsätta plugga.   
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-16 16:47:50 följande:
    Hahaha det var mer punkter på hur jag exakt går till väga för att hångla upp han Alltså februarikillen inte smecker Men ändå var jag nog inte tydlig nog med att berätta att jag hade känslor när jag tidigare sagt att jag aldrig någonsin mer vill ha ett förhållande...
    Jag kommer inte vara ledig över huvud taget i sommar men jag älskar mitt jobb och har gjort mig en hel del vänner på jobbet så jag tycker om att vara där så inget jag sörjer Ska du plugga samma ämne till hösten isf eller ska du plugga något helt nytt? Jag börgar skolan i höst igen. Har  2,5termin kvar tills jag får min syrra legetimation så lika bra att dra igång så man blir klar någon gång  

AhaGladFår du berätta hur du gör när du tagit dig an punkterna senFlört
     Inget ledigt alls det låter jobbigt! Men kul att du fått massa nya vänner där på jobbet. Det är ju oftast arbetskamraterna som gör jobbet. Tänk vad tråkigt om man inte kom överens.

Jag ska plugga arbetsrätt, så jag kan hålla på med löner sen också. Men min treåriga utbildning är klar men jag vill inte läsa D nivå och skriva D-uppsats för då tror jag att jag måste skjuta mig själv haha. Nä men det är så tråkigt att skriva uppsats. Men jag hoppas ju såklart att jag ska hitta ett jobb så jag slipper plugga överhuvudtaget.

Men det kanske blir kul att plugga för dig nu igen om du har varit ifrån det ett tag menar jag.     
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-06-16 16:52:25 följande:

Mmm... det är lite skumt. Säkert därför jag inte tagit mig iväg på någon annan dejt, känns lixom bara taskigt mot honom. Suck!

Men det låter ju inte bra. Du måste kunna leva ditt eget liv:) Tror det är svårt att vara vän med någon som har känslor, iallafall nära vän för då kan du ju inte direkt dela med dig av allt som händer med risk för att såra.
  • lemonina
    FjärilVingad73 skrev 2012-06-16 18:07:55 följande:
    Jag längtar till nästa vecka då jag och M, killen jag dejtade i Hagaparken häromveckan, ska ses igen. Äntligen!!
    KulSkrattande Hur många gånger har ni träffats nu? Det är samma kille som du pratade om när du var på Rhodos  va?
  • lemonina
    FjärilVingad73 skrev 2012-06-16 18:25:46 följande:
    Lemonina: jag är kvar på Rhodos, åker hem i morgon!

Ja, samma kille. Vi har bara träffats en gång, barnveckorna synkar inte så bra... Men vi hörs av dagligen!

Jaha du är kvar på Rhodos:) Känns som du varit där länge..

Kul att ha någonting roligt att se fram emot när du kommer hem då  
  • lemonina
    takida skrev 2012-06-16 20:35:37 följande:
    I all enkelhet stämmer bra men var inte i närheten av nåe hångel inte. 
    Jag och sonen har varit med goda vänner och hör och häpna: solat och badatGlad sen avslutades dagen i en actionpark med regn. En underbar dag!

Värst vad mycket sol du verkar ha hos dig som kan ligga och sola så mycket. Här var det max 20 grader i ca 1 timma eller något.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!