Inlägg från: starchild81 |Visa alla inlägg
  • starchild81

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

starchild81 skrev 2012-01-26 00:14:21 följande:
    Ngt för oss som är singlar ;) Eva Rusz om att bryta singellivet =P

www.radio1.se/eva-rusz?page=3 
    Den är 1.5 tim dock, men sjukt intressant och utvecklande. 
  • starchild81
    bellis79 skrev 2012-01-26 09:38:59 följande:
    Haha gjorde en väldigt anonym profil på HP, är absolut inte redo o börja träffa ng o vi har ju paus ( haha) men kul o kolla lite, inget kort , ingen presentation o vips 5 mail o flirtar hmm hade jag inte gjort om ng hade så på sin profil.. hur tänker man? massmeil o så svarar ng?
    Tror det har o göra med att tjejer sällan skickar mail till de "90" av killarna som ingen annan vill ha.... Tjejer följer flocken, ur ett sociologiskt perspektiv vill tjejer har de 10% av grabbarna som alla andra tjejer vill ha. Undantag finns  men den regeln är rätt bra att ha i åtanke.

Och då skickar killarna ut massmail istället för det är nog lättare för dem att få kontakt då och hoppas på att ngn svarar....

Det går att utskönja här med "åhh jag har träffat en sådan rolig,charmig,trevlig toksnygg, intelligent kille"......Sedan hör han inte av sig för han har antagligen 20 andra tjejer som han mailar med...  
  • starchild81
    giftgrodan skrev 2012-01-26 11:59:59 följande:
    fast samma sak är väl sann för killar vs tjejer också. Kanske att procenttalen skiljer sig lite, men nog sjutton är det ofta "samma tjejer" som är eftertraktade? (Jo, jag vet att tjejer ska vara mer kräsna för det tar nio månader att reproducera sig och för mannen är det bara fyra sekunder som gäller, men jag kan inte helt och hållet köpa det; det faktum att vi bildar så starka hyfsat monogama band innebär ju att mannen lägger ner ganska mycket energi på att föda upp den lilla avkomman också)
    I många fall tar det över 9 mån att uppvakta en tjej tills hon har bestämt sig... Du kanske behöver lära dig att se helheten och inte detaljerna( OBS ta det inte personligt) .... Inget personligt mot dig med en människor i sin helhet tenderar att se det dem vill se och missar ofta helheten.... Samma sak gäller dejting du kan i stort sätt förändra allt hos en människa utan hjärnan......

Varför tror du att en cirkuselefant inte rymmer när den sitter fast i ett rep som är lika lätt att dra av som en toappappersbit runt en människa?...... 

• starchild81
    Smecker skrev 2012-01-26 11:58:36 följande:
    Yep, känner igen det där.. gäller bara att urskilja om man tillhör de 90 procenten eller de 10 procenten.
    Eller vad du behöver att göra för att nå de 10% eller om du vill nöja dig med att vara i de 90% =P Finns alltid två sidor av ett mynt.
  • starchild81

Tjo hur går det för er med detjandet? Här e det stendött har inte tid, morr råkade ju komma in på alla tre kurserna jag hade sökt in till på universitetet. Detta har resulterat i att jag i nuläget läser 150% och jobbar 60% hahah 

Men men bara två mån kvar sedan blir det lugnare ^^ Så jag har inte dött bara halvt förkovrat mig i massa onödig kurslitteratur..,..  

• starchild81
    NatalieH skrev 2012-01-29 13:49:48 följande:
    Haha så kan det gå

Jag ska klä på mej och åka iväg på dejt nu!

Hörs sen!!    
    Niiice e det samma eller är det ytterligare en ny? Jag har aldrig förstått det där med dejta massvis *skratt*  Jag dejtar max 2 men det tkr jag blir jobbigt... 

Hädanefter skall jag bara detja en och lära känna den personen... Och jag är dålig på att höra av mig med, jag e svindålig på det där med dejtingkoder .... 

Jag funderar på att bli aktiv i massa föreningsliv istället gå utanför min trygghetsbox.. Jag har ju de senaste åren mestadels umgåtts med mina barndomsvänner från sandlådan. Har kommit till den insikten att jag inte kommer att bryta det mönstret och träffa ngn ny om jag inte vågar mig ut på okända vatten... ;)  
  • starchild81
    NatalieH skrev 2012-01-29 18:00:18 följande:
    Min första dejt någonsin faktiskt
    Men klickade inget alls så vi får väl se

Jag tror med man ska ägna sej åt en person i taget, svårt nog att komm ifrån    
    haha jasso =) du kanske väntar på ngt bättre^^^ Fan va jobbigt jag har det nu, gissa vem som har ångrat sig....  Jooo hon exet eller hon jag dejtade, hon håller fan på att fylla mitt sms minne med  kilometerlånga "hej förlåt" meddelande..... Hur &%/E¤_" tänker ni tjejer egentligen......

Gaaaah jag skall nog bli bög eller nått får ta det blå pillret....... *s*  

Ne skall inte falla för frestelsen grrrrrr  Trodde alla här dejtade minst tre i veckan ju =P
  • starchild81
    Isnogood skrev 2012-01-29 20:08:03 följande:
    Kan säga att karlar kan vara PRECIIIIIIS lika

Mitt ex fick för sig helt plötsligt att jag viiiisst var precis den rätta för honom o han lovar guld o gröna skogar varje dag nu...konstigt nog så startade det för 1.5 veckor sedan... Obestämd  
    Haha så då e jag inte ensam iaf ;) hur gör du för att inte falla för frestelsen? Hon e ju så sjukt snygg så det e jobbigt för lilla Ante här..... 
  • starchild81
    NatalieH skrev 2012-01-29 20:35:19 följande:
    Absolut inget fel på honom, men det kändes inte så som jag vill att det ska göra haha
    Åh nä har dejtas det inte tre i veckan Jag väljer ut mina offer noggrant  

Nä drygt! Fall inte för frestelsen bara  

Tror ni aldrig nånsin skulle kunna gissa hur länge jag varit  singel   
    Det va massa år tänkte om dig att det är en sådan tjej jag vill ha som inte dejtar runt *skratt*....  Det handlar om att tillslut blir dejtandet som en norm i sig, du dejtar  bara för detjandets skull. 

Fast egentligen borde personen i fråga bara detja en person massa ggr och verkligen ge dejtandet en chans..... Lyssnat en del på Eva Rusz  har kommit till insikten att jo jag har lovat en person här inne en dejt och det står jag för.....  

Men det kommer inte bli fler, kommer att köra på att outa mig genom föreningslivet och dylikt..... Där är inte dejtandet en norm utan där träffar man personer med samma intressen istället.....  
  • starchild81
    NatalieH skrev 2012-01-29 21:12:45 följande:
    Haha, förlåt men jag förstår inte så mycket av vad du bablar om
    en norm är något som genomsyrar samhället... Feminism är en slags norm..... hajar du? 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!