• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym

jag byter när jag känner för det!

• Anonym (pensionär)
    Kimona skrev 2011-07-30 20:36:26 följande:
    Jag har lärt mig av min mamma att när man har mens har man samma trosor hela mensen om det nu inte läcker, av den enkla anledning att det inte hamnar något i trosorna när man har skydd.
    Fungerar det?   Som jag minns det läckte bindorna OFTA...     Kankse kopparspiralens fel?
  • Tokan83

Varjedag...trodde jag alla gjorde...

• Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-30 22:07:16 följande:
    Oj då så präktig du är Skrattande men det verkar som om du har svårt för folk som vill känna sig nyduschade, varför? Känner du dig mer ofräsch i jämförelse med dom då eller?
    Jag har inte ett dugg svårt för dom som duschar varenda dag, förutom att de slösar förbannat mycket vatten. Jag är inte präktig, jag luktar bättre än vissa som duschar varje dag. Folk får göra som de vill men typ ingen i den här tråden har kunnat svara på VARFÖR det är så himla äckligt, bara att det är det.
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • O Z
    Anonym (plupp) skrev 2011-07-29 19:46:52 följande:
    man luktar inte illa för man kanske inte dushat en dag?! om man bara vart hemma o itne gjort nått så känns det meningslöst o duscha. jag dushcar itne varje dag, varannan dag, ibland var 3e, ibland varje dag, olika. men jag tvättar mig endå under armar och mellan bena varje dag!!!
    Vet du hur mycket man svettas under natten?
  • Petra b
    Anonym skrev 2011-07-30 22:07:16 följande:
    Oj då så präktig du är Skrattande men det verkar som om du har svårt för folk som vill känna sig nyduschade, varför? Känner du dig mer ofräsch i jämförelse med dom då eller?
    Ärligt talar verkar den allmänna opinionen gå åt andra hållet. Jag förstår mig inte heller på renlighetsnojorna som verkar vara i majoritet här. Vem fasen har bestämt att man måste dofta rosor? Så länge man inte luktar rent illa, spelar väl duschfrekvensen ingen roll?

Jag tränar inte och har inget fysiskt ansträngande om dagarna, därför duschar jag max tre gånger i veckan. Jag avskyr att duscha i största allmänhet, det är bökigt och jag känner mig bara klibbig och äcklig efteråt. Min make sniffar som mest på mig när det är ett par dagar sen jag duschade, han älskar doften av mig. Inte parfym, lotion och andra syntetiska äckligheter, utan min naturliga doft. 
  • Anonym
    Ellaria skrev 2011-07-30 22:35:54 följande:
    Jag har inte ett dugg svårt för dom som duschar varenda dag, förutom att de slösar förbannat mycket vatten. Jag är inte präktig, jag luktar bättre än vissa som duschar varje dag. Folk får göra som de vill men typ ingen i den här tråden har kunnat svara på VARFÖR det är så himla äckligt, bara att det är det.
    Jasså skulle du lukta bättre än alla andra....tror du sätter dig själv på lite väl höga hästar här. Det vet du förmodligen inget om.
    Förresten behöver man inte duscha hela kroppen varje dag, kan räcka med intima delar, och då behöver man inte duscha skållhett o länge, räcker väl med en snabbis. Skulle det vara så skadligt för miljön? Om du nu är så rädd om den, skulle du nog sluta med att färga håret då isåfall. Det finns en hel del annat som också innebär resursslöseri. Lite avtvättning med vatten ska nog gå bra. Tror du inte? Själv tvättar jag helst av mig på de intima delarna varje dag och byter trosor likaså. Tror inte att jag luktar mer illa om jag skulle hoppa över någon dag. Men känner att jag mår bra av det o känner mig fräschare. Upplever att du "hoppar på" de som vill tvätta sig, känns som att du har svårt för det. Ger oss dåligt samvete om anklagar oss för att slösa på naturens resurser osv...du är säkert inte ett dugg bättre än andra när det gäller den saken.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)