• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym (MP)
    Anonym skrev 2011-07-30 18:16:05 följande:

Hahaha nä skulle vara orealistiskt om de "hoppade" in. Men visst samlas det e-kolibakterier runt analöppningen när man varit på toa och gjort nr 2 även om man torkat sig med papper. Det kan väl alla räkna ut, kanske blir något mindre om man tvättar sig regelbundet. I en undersökning för ett tag sedan gjorde man en odling på ett toalettpapper från en offentlig toalett och hittade lika många bakterier på toalettpappret som det finns runt en analöppning Förvånad snacka om härd. Det är klart att det blir mer ansamling av att inte tvätta sig.....men alla gör ju som dom vill. Sverige är trots allt ett fritt land.

Japp, av den anledningen tar jag våtservetten till hjälp. Intressant att de fanns på toapappret och riktigt äckligt. Rynkar på näsanSka man ta med eget då?
  • Anonym (12345)

Ca en gång i veckan, är fräsch ändå. Förstår inte hur folk kan slösa med att byta en gång om dagen faktiskt. Är ni så ofräscha eller whats the deal? Kommer det ut så mycket klägg ur era underliv verkligen? Kanske ska kolla upp det? Kanske är svamp eller nån annan infektion? *bryr sig om*

• Kimona
    Anonym skrev 2011-07-30 09:03:31 följande:
    Varje dag!!! något annat vore jäkligt ofräscht.

Kan ju lägga till att en dusch om dagen är på sin plats också,förstår inte varför man vill hoppa över den om man inte har stora problem med torr hud eller liknande.
    Varför ska man duscha om man ändå är fräsch?
    Är man svettig under armarna tvättar man sig under armarna. Har man mycket äckel mellan bena tvättar man sig mellan bena.
    Jag luktar varken smuts eller svett och duschar lika ofta som jag tvättar håret, dvs 3 gånger i veckan
  • Kimona
    Misery skrev 2011-07-30 09:37:19 följande:
    Även om man använder toapapper och torkar bort kiss och bajs så lär det väl ändå komma nå dropp i trosan. Usch och fy för att inte byta varje dag. Och under mensen. Varför inte liksom. Är ni rädda för att tvätta lr?
    Jag har lärt mig av min mamma att när man har mens har man samma trosor hela mensen om det nu inte läcker, av den enkla anledning att det inte hamnar något i trosorna när man har skydd.
  • Anonym
    Anonym (12345) skrev 2011-07-30 20:30:20 följande:
    Ca en gång i veckan, är fräsch ändå. Förstår inte hur folk kan slösa med att byta en gång om dagen faktiskt. Är ni så ofräscha eller whats the deal? Kommer det ut så mycket klägg ur era underliv verkligen? Kanske ska kolla upp det? Kanske är svamp eller nån annan infektion? *bryr sig om*
    varje dag såklart. och jag har inte svamp eller någon infektion. dock har jag mycket flytningar och har alltid haft det, det är så för en del. min 3-åring får också lära sig att trosor bytar man varje dag
  • Anonym (12345)
    Anonym skrev 2011-07-30 20:36:33 följande:
    varje dag såklart. och jag har inte svamp eller någon infektion. dock har jag mycket flytningar och har alltid haft det, det är så för en del. min 3-åring får också lära sig att trosor bytar man varje dag
    Men har du kollat så att det inte är nån infektion eller så? Eller är det så olika på tjejer? Att en del har mer grejer som kommer ut eller så?
  • Kimona
    Anonym (pensionär) skrev 2011-07-30 11:14:49 följande:
    Kan man svettas i trosorna?     Flytningar  slipper jag också.  Byter nog trosor lite oftare än du -  dock inte varje dag som tidigare i livet,  när jag jämt hade folk omkring mig.
    Jajamänsan, klart man kan svettas i trosorna. De absorberar ju fukt från ljumskarna också
  • Anonym

Jag byter varannan dag när jag duschar.

• T e s s

Ca 1-2 ggr om dagen då jag tränar i stort sett varje dag! Säkert ganska onödigt ibland men det är av ren vana o det är ju aldrig gott att dra på sig svettiga trosor igenFlört!

Anonym (12345) skrev 2011-07-30 20:30:20 följande:
    Nej, jag har inte problem med flytningar men tycker det är gott att ta på sig rent efter en ren o fräch dusch! Kyss
  • Anonym (Labolina)
    Kimona skrev 2011-07-30 20:34:05 följande:
    Varför ska man duscha om man ändå är fräsch?
    Är man svettig under armarna tvättar man sig under armarna. Har man mycket äckel mellan bena tvättar man sig mellan bena.
    Jag luktar varken smuts eller svett och duschar lika ofta som jag tvättar håret, dvs 3 gånger i veckan
    Hur vet du hur du luktar? Du är ju van vid din egen lukt och märker säkert inte av den. Min man duschar inte varje dag om man inte är på honom och han känner inte lukten själv, men det gör jag.

Jag har jobbat ihop med folk som bara duschar ett par ggr i veckan och som hävdar att de inte luktar. Tyvärr har jag varit för snäll för att berätta sanningen men de har luktat. Speciellt en tjej luktade illa både från kroppen och munnen, jag mådde illa av henne. Hon duschade 3 ggr i veckan.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)