• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym (Lola)

3 ggr per dag. 1 par på morgonen, ett par efter träningen och sen hipstertrosor till natten för de är skönast att sova i.

• Anonym

minst en gång om dagen! Beror på hur fräsch eller ofräsch ja känner mig..

• Anonym (två ggr)

Två ggr per dag byter jag och sonen underkläder. Sambon byter 1-2ggr.

• Dreams Never Ends

Alltså vafan spelar det för roll om det inte är kladd i trosorna? Mina trosor är alltid synligt rena oftast ibland lite flytningar men jag byter varje dag ändå. Hört talas om osynliga bakterier tjejer? :S

• Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-30 22:59:10 följande:
    Jasså skulle du lukta bättre än alla andra....tror du sätter dig själv på lite väl höga hästar här. Det vet du förmodligen inget om.
    Förresten behöver man inte duscha hela kroppen varje dag, kan räcka med intima delar, och då behöver man inte duscha skållhett o länge, räcker väl med en snabbis. Skulle det vara så skadligt för miljön? Om du nu är så rädd om den, skulle du nog sluta med att färga håret då isåfall. Det finns en hel del annat som också innebär resursslöseri. Lite avtvättning med vatten ska nog gå bra. Tror du inte? Själv tvättar jag helst av mig på de intima delarna varje dag och byter trosor likaså. Tror inte att jag luktar mer illa om jag skulle hoppa över någon dag. Men känner att jag mår bra av det o känner mig fräschare. Upplever att du "hoppar på" de som vill tvätta sig, känns som att du har svårt för det. Ger oss dåligt samvete om anklagar oss för att slösa på naturens resurser osv...du är säkert inte ett dugg bättre än andra när det gäller den saken.
    Jag VET att jag luktar bättre än VISSA andra. Läs mitt inlägg ordentligt, snälla? Jag hoppar inte på någon överhuvudtaget, jag frågar en enkel fråga som ingen verkar kunna svara på. Om du får dåligt samvete för det är det nog snarare ditt problem.

Du mår bra av det och känner dig fräschare, vad bra. Jag hatar att duscha, jag tycker det är jobbigt och känner mig inte ett dugg fräsch efteråt. Jag gör det för att jag måste och nej, jag luktar inte illa. Kom och lukta om du vill :)
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Ellaria
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 23:08:03 följande:
    Alltså vafan spelar det för roll om det inte är kladd i trosorna? Mina trosor är alltid synligt rena oftast ibland lite flytningar men jag byter varje dag ändå. Hört talas om osynliga bakterier tjejer? :S
    Där är bakterier på ditt tangentbord. I din säng. På din ost. På din tandborste. På din datormus. I din dusch. På dina handdukar. Måste jag fortsätta?
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • OnlyOne
    Ellaria skrev 2011-07-30 22:35:54 följande:
    Jag har inte ett dugg svårt för dom som duschar varenda dag, förutom att de slösar förbannat mycket vatten. Jag är inte präktig, jag luktar bättre än vissa som duschar varje dag. Folk får göra som de vill men typ ingen i den här tråden har kunnat svara på VARFÖR det är så himla äckligt, bara att det är det.
    Fast det har jag nog gjort... Fast det var x antal inlägg sen.
  • Anonym (12345)
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 23:08:03 följande:
    Osynliga bakterier finns överallt och jag är nog mer rädd för andras bakterier än mina egna som allt som oftast tillhör den normala bakterifloran.
  • roflmao
    Herregud vad folk verkar ha mycket flytningar? Jag byter trosor när jag känner för det. Ibland varje dag, ibland mer sällan. Jag går troslös hemma och sover naken så om jag bara har haft ett par på mig i ett par timmar när jag varit och handlat använder jag samma nästa dag. Mina använda trosor luktar ändå aldrig illa när jag lägger dem i tvätten. Kanske beror det på att mitt underliv är i balans då jag inte skrubbar det med tvål och vatten flera gånger om dagen? Gör man det det får man riklig och illaluktande flytningar. Jag luktar gott. Kvinna.
    Och ett litet tips till er som har luktbesvär: använd inte string. Det gör saken värre. 
  • Gabriella83

em.Varje dag.Vissa dagar fler gånger,om det känns ofräscht.jag tycker inte om trosskydd tex,så jag byter trosor oftare istället.Har jag kin periode byter jag trosor varje dag fast jag haft binda/tampong där i..vill lukta fräscht..jag tycker tex att jag luktar godast om jag byter t-shirt/linne,trosor och strumpor varje dag..luktar ju inget gott efter en dag..eller två..men det är jag det.Var och en får ju tycka o göra som de vill!

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)