• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • sirisdotter
    Anonym (Usch) skrev 2011-07-31 17:45:15 följande:
    Håller med. Tror inte mina ögon när jag läser allt äckligt som skrivs här. Självklart tvättar man i 60 grader. Det blir inte rent annars.
    Och varenda affär /postorderföretag som säljer trosor har sådana som är märkta 40 grader och lägre.   Någon måste väl köpa dem,   annars  skulle de försvinna ur sortimentet?   Körs de också i 60  grader?
  • Wittra
    Anonym skrev 2011-07-31 17:03:37 följande:
    Det konstiga är att du utgår från att alla har lika mycket flytningar och svett som du. Det finns de som har väldigt lite. Jag är själv som du, och byter varje dag, men jag inser att det finns andra människor som kan byta varannan dag utan att för den skull vara äckliga. Precis, du vet inte hur andra kvinnors trosor luktar, då kanske det är en bra idé att inte uttala sig så tvärsäkert om dem?
    Lustigt att du tar dig friheten att uttala dig om hur mycket flytningar jag får? Ska jag skicka ett provexempel eller? Har du helt missat vad jag skrivit, jag reagerar nämligen på att folk, uppenbarligen, väljer att gå med ett så intimt plagg som trosor i mer än en dag.
  • Wittra
    sirisdotter skrev 2011-07-31 18:02:10 följande:
    Trosor på tvättlina vill inte ordföranden i vår bostadsrättsförening se...   Så här är det förbjudet att hänga tvätt ute -  och föreningens elräkningar är därefter!
    haha, what?
  • Anonym

Varje dag och allt annat är ohygeniskt. 
    Oavsett flytningar etc. När man går på toa så torkar man sig så klart men det kan ju komma någon droppe urin i trosan.
    Nej fy sjutton, har aldrig hört talas om någon som inte byter varje dag.
    varför?
    Är det för jobbigt?

• Wittra
    sirisdotter skrev 2011-07-31 18:07:10 följande:
    Och varenda affär /postorderföretag som säljer trosor har sådana som är märkta 40 grader och lägre.   Någon måste väl köpa dem,   annars  skulle de försvinna ur sortimentet?   Körs de också i 60  grader?
    Bara för att ett plagg för är rekommenderat för 40 graders tvätt eller lägre så betyder det inte att dessa går sönder eller krymper om man kör dem högre grader. Jag tvättar nästan all tvätt i 60 grader, förut var jag noga med 40 och 60 men jag tycker faktskt inte det blir rent med 40 grader.
  • Anonym

Äckelpottor!!! Varför byter ni inte varje dag? 
    Vad är problemet? 

• Anonym (lll)
    Anonym skrev 2011-07-31 18:23:49 följande:
    Äckelpottor!!! Varför byter ni inte varje dag? 
    Vad är problemet? 
    Är det svårt att fatta att vissa inte får smutsiga underkläder på en dag? Vad är problemet?
  • Anonym
    Anonym (lll) skrev 2011-07-31 19:16:32 följande:
    Är det svårt att fatta att vissa inte får smutsiga underkläder på en dag? Vad är problemet?
    Alla får smutsiga underkläder på en dag. Man svettas tex även om man inte känner det. Lite papper på toaletten får inte alltid bort alla urindroppar. 
    Vi kvinnor har ett par hål som det rinner saker ur. Ibland inget, ibland mer. Ibland så lite att det inte syns.
    Det är rena rama skitsnacket att alla inte får smutsiga underkläder på en dag. Det fattar t o m barn i ganska tidig ålder. 
  • Anonym
    Wittra skrev 2011-07-31 18:07:23 följande:
    Lustigt att du tar dig friheten att uttala dig om hur mycket flytningar jag får? Ska jag skicka ett provexempel eller? Har du helt missat vad jag skrivit, jag reagerar nämligen på att folk, uppenbarligen, väljer att gå med ett så intimt plagg som trosor i mer än en dag.
    vad är det som är så magiskt med just 24-timmarsstrecket att man måste byta trosor just då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:23:50 följande:
    vad är det som är så magiskt med just 24-timmarsstrecket att man måste byta trosor just då?
    Finns väl ingen som säger 24 timmar. Men en gång per dag efter dusch tex är minimum. Allt annat är snusigt.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)