• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym
    Wittra skrev 2011-07-31 16:53:45 följande:
    ja, vi andra är några riktiga skitgrisar och vi avundas era trosor som måste dofta hallon efter 2 - 3 dagar mot ert kön.
    men liksom, jag fattar inte den här tonen. Ja, jag byter varannan-var tredje dag och det funkar fint för mig, jag luktar inte illa. Ni byter varje dag och luktar inte illa. Då är väl allt lugnt? Varför denna hätska ton, helt sjukt onödigt. Inse att människors kroppar är olika utan att de för den skull är äckliga.
  • Anonym

De gånger jag känner att det är extra behov av det brukar jag köra trosskydd och byta det oftare under dagens lopp, och byta nästintill varje dag (om man inte har en slapparhelg hemma typ ligga på soffan 1,5 dygn)
    Annars om man duschar/badar, självklart nya.
    Och sova utan.

• Anonym
    Wittra skrev 2011-07-31 16:48:29 följande:
    Konstigt? Jag byter inte trosorna varje dag för att de är fulla med flytningar och svett utan för det simpla faktum att de suttit närmaste kroppen, alltså blivit utsatt för svett, flytningar. Jag tyckte och tycker det är fullkomligt logiskt att byta de plagg som sitter närmaste kroppen oftare än t.e.x ett par jeans. Eller en kofta. Men jag vet ju inte, andras trosor kanske luktar rosor och hallon efter en lång arbetsdag eller en dag i sommarvärmen.
    Det konstiga är att du utgår från att alla har lika mycket flytningar och svett som du. Det finns de som har väldigt lite. Jag är själv som du, och byter varje dag, men jag inser att det finns andra människor som kan byta varannan dag utan att för den skull vara äckliga. Precis, du vet inte hur andra kvinnors trosor luktar, då kanske det är en bra idé att inte uttala sig så tvärsäkert om dem?
  • Eddies

varje dag och varje gång jag duschat noch varje gång jag ska byta klädesplagg ifall de inte passar till....viktigt ... hygieniskt enligt min åsikt !

• MrsHW
    Anonym (Usch) skrev 2011-07-31 15:54:48 följande:
    Du kanske lär dig ngt när du får urinvägsinfektion och förstår var det kommer ifrån.
    Håller med helt. Jag bytar var kväll innan jag lägger mig.
    longingfortheone.blogg.se/ ♥ Bebis BF 120213 ♥
  • Pstavsbarn
    Brünnhilde skrev 2011-07-31 16:41:50 följande:
    Angående att kläderna slits i tvätten, som någon skrev. Dels blir det ju lätt missfärgningar i just trosor med tiden, så ofta vill man ju inte ha kvar dem tills de är helt utnötta ändå... Och dels så är det ju lätt att förlänga livslängden genom att hänga dem i torkrummet (eller ute på tvättlinan nu på sommaren) i stället för att tumla. Dock ska man inte ha lägre temperatur på tvättvattnet till just trosor - det behövs 60 grader för att få bort alla bakterier.
    Trodde alla tvättade underkläder på 60 grader?!?! Tydligen inte. Själv köper billiga underkläder på Hm och lindex och blir inte ett dugg ledsen om dom skulle råka gå sönder i tvätten.. Inte konstigt man träffar på så mycket folk som luktar illa, blääääähää vad ofrächa människor det finns.
  • Anonym (Usch)
    Pstavsbarn skrev 2011-07-31 17:15:16 följande:
    Trodde alla tvättade underkläder på 60 grader?!?! Tydligen inte. Själv köper billiga underkläder på Hm och lindex och blir inte ett dugg ledsen om dom skulle råka gå sönder i tvätten.. Inte konstigt man träffar på så mycket folk som luktar illa, blääääähää vad ofrächa människor det finns.
    Håller med. Tror inte mina ögon när jag läser allt äckligt som skrivs här. Självklart tvättar man i 60 grader. Det blir inte rent annars.
  • sirisdotter
    Brünnhilde skrev 2011-07-31 16:41:50 följande:
    Angående att kläderna slits i tvätten, som någon skrev. Dels blir det ju lätt missfärgningar i just trosor med tiden, så ofta vill man ju inte ha kvar dem tills de är helt utnötta ändå... Och dels så är det ju lätt att förlänga livslängden genom att hänga dem i torkrummet (eller ute på tvättlinan nu på sommaren) i stället för att tumla. Dock ska man inte ha lägre temperatur på tvättvattnet till just trosor - det behövs 60 grader för att få bort alla bakterier.
    Trosor på tvättlina vill inte ordföranden i vår bostadsrättsförening se...   Så här är det förbjudet att hänga tvätt ute -  och föreningens elräkningar är därefter!
  • sirisdotter
    MrsHW skrev 2011-07-31 17:15:07 följande:
    Håller med helt. Jag bytar var kväll innan jag lägger mig.
    Sover du med trosor?
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)