• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Wittra

Brrr....samma trosor i 2  - 3 dagar .....Kräks gäller detta nu också när sommarvärmen är här?

Kräkvarning för min del, faktiskt. Byter trosor varje dag, trodde jag ärligt alla kvinnor gjorde.

• Anonym
    Wittra skrev 2011-07-31 16:15:10 följande:

Brrr....samma trosor i 2  - 3 dagar .....Kräks gäller detta nu också när sommarvärmen är här?

Kräkvarning för min del, faktiskt. Byter trosor varje dag, trodde jag ärligt alla kvinnor gjorde.

så himla konstigt att folk utgår från att alla andra blir lika äckliga som DE tydligen blir om man låter bli att byta underkläder på två dagar. Alla har inte lika mkt flytningar, lika mkt gaser, etc.
  • Brünnhilde

Angående att kläderna slits i tvätten, som någon skrev. Dels blir det ju lätt missfärgningar i just trosor med tiden, så ofta vill man ju inte ha kvar dem tills de är helt utnötta ändå... Och dels så är det ju lätt att förlänga livslängden genom att hänga dem i torkrummet (eller ute på tvättlinan nu på sommaren) i stället för att tumla. Dock ska man inte ha lägre temperatur på tvättvattnet till just trosor - det behövs 60 grader för att få bort alla bakterier.

• Bumblebina

Varje dag! Ibland 2 ggr. Om vi åker och badar, eller om jag duschar under dagen så byter jag till rena, fräscha.

Samma trosor i 2-3 dagar?! *urk* Rätt småäckligt om du frågar mig... :-P

• Wittra
    Anonym skrev 2011-07-31 16:19:09 följande:
    så himla konstigt att folk utgår från att alla andra blir lika äckliga som DE tydligen blir om man låter bli att byta underkläder på två dagar. Alla har inte lika mkt flytningar, lika mkt gaser, etc.
    Konstigt? Jag byter inte trosorna varje dag för att de är fulla med flytningar och svett utan för det simpla faktum att de suttit närmaste kroppen, alltså blivit utsatt för svett, flytningar. Jag tyckte och tycker det är fullkomligt logiskt att byta de plagg som sitter närmaste kroppen oftare än t.e.x ett par jeans. Eller en kofta. Men jag vet ju inte, andras trosor kanske luktar rosor och hallon efter en lång arbetsdag eller en dag i sommarvärmen.
  • Anonym (ren ändå)
    Anonym skrev 2011-07-31 16:19:09 följande:
    Precis! Synd för er som blir så lortiga snabbt att ni behöver byta flera ggr. per dag tom. Jag byter varannan dag och inte fan är jag helt nerkladdad där nere då!
  • Smulpaj

Varje dag är en självklarthet!!!

★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Isabelle 110713
  • Wittra
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-07-31 16:48:39 följande:
    Precis! Synd för er som blir så lortiga snabbt att ni behöver byta flera ggr. per dag tom. Jag byter varannan dag och inte fan är jag helt nerkladdad där nere då!
    ja, vi andra är några riktiga skitgrisar och vi avundas era trosor som måste dofta hallon efter 2 - 3 dagar mot ert kön.
  • Anonym (gravvo)
    Wittra skrev 2011-07-31 16:15:10 följande:

Kunde inte hålla med mer.

Och nu som gravid med extra mycket flytningar byter jag trosor 2-3 ggr/dag. Ni som inte byter varje dag är skitäckliga faktiskt, riktigt ohygieniska, oavsett vad ni säger. Kräks  Kräks  Kräks  Kräks  Kräks
  • Anonym (ren ändå)
    Wittra skrev 2011-07-31 16:53:45 följande:
    ja, vi andra är några riktiga skitgrisar och vi avundas era trosor som måste dofta hallon efter 2 - 3 dagar mot ert kön.
    Va? Doftar trosor hallon? Måste ha missat nåt där! Var kan man köpa sådana?
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)