• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Misery
    Kimona skrev 2011-07-30 20:36:26 följande:
    Jag har lärt mig av min mamma att när man har mens har man samma trosor hela mensen om det nu inte läcker, av den enkla anledning att det inte hamnar något i trosorna när man har skydd.
    Varför ska man använda samma trosor hela mensen om man inte gö det annars?
  • Anonym

Det där med 60 grader är ju verkligen bullshit. Många trosor kan man inte tvätta i 60 grader eftersom materialet inte tål det. Hur skitiga hinner ett par trosor bli på en dag egentligen? Har man flytningar så sätter man i trosskydd liksom.

• Anonym (Usch)
    Anonym (???) skrev 2011-07-31 11:50:30 följande:
    Måste du alltid ha trosskydd då?

Jag byter varje dag. Precis som jag byter strumpor varje dag...=)
    Tycker det är fräschast så. Även om det inte syns så finns det alltid spår av urin i trosan. Tycker inte det känns fräscht att springa omkring med det under flera timmar.
  • Anonym (pensionär)
    Disan skrev 2011-07-31 10:52:15 följande:
    Pensionär: men du, beroende på var man är i cykeln har man ju olika mängd på flytningar och dessutom om man har string så är tygytan oftast ganska liten. Kring äl brukar mina trosor också bli dränkta av flytningar. Eller om jag är kåt en hel dag. Mumma! Så klart att man vill byta då när man kommer hem.
    String verkar helsmart för någon med onormalt mycket flytningar.
  • Anonym (Usch)
    Misery skrev 2011-07-31 11:56:41 följande:
    Varför ska man använda samma trosor hela mensen om man inte gö det annars?
    Eller hur! Larvigt. Måste bero på att de vill spara på tvätten :P
  • Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2011-07-31 11:57:28 följande:
    Det där med 60 grader är ju verkligen bullshit. Många trosor kan man inte tvätta i 60 grader eftersom materialet inte tål det. Hur skitiga hinner ett par trosor bli på en dag egentligen? Har man flytningar så sätter man i trosskydd liksom.
    Inga bakterier går bort under 60 C. Om du vill gå med äckliga trosor så gör det.
  • Anonym (?)

Minst en gång per dag, oavsett trosskydd eller ej. Oftare om jag tränat, duschar extra på kvällen osv. Trodde faktiskt att alla hade liknande vanor...

• lille Birger

Man behöver inte byta trosor stup i kvarten om man inte har så mycket:

Svett Flytningar Gaser från rumpan Saker som kommer in i trosan utifrån, t ex insekter eller keso-kladdiga fingrar från sambon

i trosan.
  • Anonym (Hmmm)
    lille Birger skrev 2011-07-31 12:33:59 följande:
     Man behöver inte byta trosor stup i kvarten om man inte har så mycket:

Svett Flytningar Gaser från rumpan Saker som kommer in i trosan utifrån, t ex insekter eller keso-kladdiga fingrar från sambon

i trosan.
    För mig är det en självklarhet att sätta på mig rena trosor varje morgon efter duschen och om jag duschar fler gånger under dagen, speciellt i den här värmen vi har numera på somrarna. Skulle aldrig sätta på mig gårdagens trosor hur rena dom än råkar vara. Det hör till vanlig normal hygien!!
    Det har väl ingen betydelse om man har flytningar eller inte, man byter trosor varje dag helt enkelt.
    Hur svårt kan det va?
  • Anonym (Trosan)

Vid mens så har jag trosorna i 2 dagar om man inte har blött igenom (använder bindor)

Annars byter jag varje dag!

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)