• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Tom Araya
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-08 20:59:33 följande:
    Och som sagt... även om smutsen inte syns så finns den där. E-koliebakterier tex som inte är allt för fräscht att gå runt med i flera dagar.... dessutom så pruttar man väl? eller ni kanske är så rena att ni varken bajsar eller pruttar? HAHA
    Nej "The Rain Girl", du kan inte mena att du bajsar och pruttar, sådant gör inte fina flickor.
  • Dreams Never Ends
    Tom Araya skrev 2011-08-08 21:02:21 följande:
    Nej "The Rain Girl", du kan inte mena att du bajsar och pruttar, sådant gör inte fina flickor.
    Tydligen inte vissa ;)
  • Ellaria
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-08 20:11:25 följande:
    Varför skulle man bli skadad av att vara naken? HAHA vafan snackar du om? men vettiga människor tycker att nakenhet är privat och har respekt för nakenheten. Sluta dryga med mig snälla.
    Nej, vettiga människor tycker att nakenhet är rätt naturligt och inget som behöver gömmas. Du har själv påstått att barn blir skadade av att se sina föräldrar nakna.
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Dreams Never Ends
    Ellaria skrev 2011-08-08 21:03:26 följande:
    Nej, vettiga människor tycker att nakenhet är rätt naturligt och inget som behöver gömmas. Du har själv påstått att barn blir skadade av att se sina föräldrar nakna.
    Jag tror snarare att dina barn blir skadade av att du lär dom att man inte behöver tvätta underlivet eller byta trosor varje dag.....
  • Lindis1974

Varför skulle Rain Girl vara ett troll ?

• Anonym (Minou)
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-08 21:00:57 följande:
    Jaa så acceptera min åsikt och låt mig tycka att du är äcklig så länge du inte byter trosor varje dag eller tvättar underlivet. För jag är inte dne ända som tycker så om dig ska du veta. Hoppas du förvarnar dina snubbar om detta så dom slipper lida...
    Jag har aldrig sagt att du inte får tycka att någon är äcklig. Det jag försöker få dig, och andra, att förstå är att alla är olika, har olika behov, och olika sätt att göra saker på. Men det verkar vara väldigt svårt att ta till sig en sådan grundläggande sak.

Ja, du får tycka att jag är äcklig (fast nu byter jag trosor varje dag med få undantag så varför jag skulle vara äcklig i dina ögon vet jag inte), men måste du SÄGA att jag är äcklig? Är det skönt att vara elak mot andra? Stärker det din självkänsla? Får det dig att må bättre inombords?

Jag tar inte åt mig, men det finns de som gör det, och jag tycker att det är sorgligt att se personer som måste attackera andra, på grund av vad jag tolkar som osäkerhet och okunskap/ignorans.

Min man tycker mycket om mitt underliv, tackar som frågar.
  • Miss Kiddo
    Lindis1974 skrev 2011-08-08 21:06:24 följande:
    Varför skulle Rain Girl vara ett troll ?
    Ja, varför?  Drömmer
  • Merveilleux

Jag byter trosor MINST en gång om dagen.

My home is where my rump rests.
  • Dreams Never Ends
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-08 21:07:31 följande:
    Jag har aldrig sagt att du inte får tycka att någon är äcklig. Det jag försöker få dig, och andra, att förstå är att alla är olika, har olika behov, och olika sätt att göra saker på. Men det verkar vara väldigt svårt att ta till sig en sådan grundläggande sak.

Ja, du får tycka att jag är äcklig (fast nu byter jag trosor varje dag med få undantag så varför jag skulle vara äcklig i dina ögon vet jag inte), men måste du SÄGA att jag är äcklig? Är det skönt att vara elak mot andra? Stärker det din självkänsla? Får det dig att må bättre inombords?

Jag tar inte åt mig, men det finns de som gör det, och jag tycker att det är sorgligt att se personer som måste attackera andra, på grund av vad jag tolkar som osäkerhet och okunskap/ignorans.

Min man tycker mycket om mitt underliv, tackar som frågar.
    Okej, jag respekterar dig.

Men dom som nu tar åt sig lär sig förmodligen ngt vettigt iaf. Tex som att man bör byta trosor varje dag. Dom har faktiskt andledning att ta åt sig.
  • Anonym (Minou)
    Lindis1974 skrev 2011-08-08 21:01:20 följande:
    Äckliga är ett starkt ord och jag vill nog inte riktigt använda det just i det här fallet. Men jag tycket att man är väldigt ofräsch och ohygieniskt om man inte byter och tvättar sitt underliv dagligen. Det står jag för.
    Helt okej. Men du är med på att alla inte behöver göra på exakt samma sätt för att sköta sin hygien? Jämför med att en förskolepedagog behöver tvätta händerna oftare än en gymnasielärare, eftersom de har olika arbetsuppfigter/arbetsplatser och därför smutsar ner sig olika mycket. En gymnasielärare byter inga blöjor vilka kräver efterföljande handtvätt, till exempel.

Som sagt. Man får tycka vad man vill. Men det är bra med lite öppenhet för olikheter också. Inte döma andra baserat på att de gör annorlunda. Det är sådant som kallas fördomar. Personligen försöker jag arbeta med mina fördomar, inte klamra mig fast vid dem för glatta livet (menar inte att du nödvändigtvis gör det).
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)