• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-12 11:34:50 följande:
    SOm sagt man behöver inte ha flytningar jämt . Det är äckligt som fan ändå att inte byta trosor vaje dag.
    Att tvätta sitt underliv varje dag tillhör vanligt folkvett. Inte mycket mer att säga om det.
    Jag tror många tvättar sig alldeles för ofta vilket leder till att man stör kroppens naturliga balans.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-12 11:42:19 följande:
    Jag tror många tvättar sig alldeles för ofta vilket leder till att man stör kroppens naturliga balans.
    Att tvätta underlivet en gång om dagen stör inte kroppens naturliga balans !
  • beccagranen

Varje dag. Jag går upp varje morgon och tvättar av kroppen och tar på mig nya underkläder. Så nya trosor/strumpor varje morgon. Bh:n kan jag ha 1-3dagar på mig.

• Anonym (Minou)
    Anonym skrev 2011-08-12 11:43:22 följande:
    Att tvätta underlivet en gång om dagen stör inte kroppens naturliga balans !
    Kanske inte DIN kropps naturliga balans.
  • leppäkerttu

Ibland byter jag 2 ggr om dagen, på morgonen till ett par rena och på kvällen när jag har duschat, även om jag skippar duschen eftersom jag i vilket fall tvättar av mig där nere! 

• Anonym
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 11:46:36 följande:
    Kanske inte DIN kropps naturliga balans.
    Ingen kropps...... det är inte farligt att tvätta underlivet VARJE dag.
    Det är däremot ofräscht att inte göra det. Säg vad du vill men så är det.
    Du får gärna leva i en värld där du går omkring och tror att du inte lukar illa.. ibland känner man det inte själv..
  • Anonym (Minou)
    Anonym skrev 2011-08-12 11:48:37 följande:
    Ingen kropps...... det är inte farligt att tvätta underlivet VARJE dag.
    Det är däremot ofräscht att inte göra det. Säg vad du vill men så är det.
    Du får gärna leva i en värld där du går omkring och tror att du inte lukar illa.. ibland känner man det inte själv..
    Du är helt enkelt inte insatt i ämnet.
  • Anonym
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 11:50:45 följande:
    Du är helt enkelt inte insatt i ämnet.
    Ha ha ha.. vilket jävla ämne? Ämnet om hur du tar hand om ditt underliv? Tror du man måste ha en magisterexamen i det eller?
    Kära du det handlar om det sunda förnuftet och förstår du både du och jag,
  • Anonym (Minou)
    Anonym skrev 2011-08-12 11:56:45 följande:
    Ha ha ha.. vilket jävla ämne? Ämnet om hur du tar hand om ditt underliv? Tror du man måste ha en magisterexamen i det eller?
    Kära du det handlar om det sunda förnuftet och förstår du både du och jag,
    Om du hade varit mer insatt (vilket du lätt hade kunnat bli genom att läsa tråden) hade du vetat att det finns kvinnor vars underliv inte klarar daglig tvätt, att det finns kvinnor vars underliv knappt ens klarar tvätt med vatten utan behöver tvättas med vegetabilisk olja som skyddar mot det uttorkande vattnet.

Sunt förnuft säger du. Men använd det då. Alla är olika och har olika behov. Alla är inte som du.
  • Anonym (ren ändå)
    Anonym skrev 2011-08-12 11:42:19 följande:
    precis! Underlivet måste få "vila". Man ska inte vara där nere och gno hela tiden. Man blir inte lortig där nere så fort som många verkar tro. Torkar man sig när man varit på toaletten räcker det att göra rent underlivet varannan dag, om man inte har mens förståss, DÅ behöver man ju tvätta sig oftare.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)