• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bajsar och fiser du inför din partner?
  • Jenilia

Intressant att veta ålder. Hade nog gissat runt 20. Tycker det känns omoget att vara så anti allt som har med fisar att göra. Som vuxen borde man inse att det är nödvändigt att lätta på trycket, och om man är extremt gasig i magen så är det ju sjukt att springa på toa varje gång. Hur gör du när du är ensam hemma? Går du på toa då med? Fes aldrig dina föräldrar under din uppväxt? Syskon? Om inte så kan det ju förklara saken...

• Anonym (äckligt)
    Jenilia skrev 2011-08-04 22:58:53 följande:
    Intressant att veta ålder. Hade nog gissat runt 20. Tycker det känns omoget att vara så anti allt som har med fisar att göra. Som vuxen borde man inse att det är nödvändigt att lätta på trycket, och om man är extremt gasig i magen så är det ju sjukt att springa på toa varje gång. Hur gör du när du är ensam hemma? Går du på toa då med? Fes aldrig dina föräldrar under din uppväxt? Syskon? Om inte så kan det ju förklara saken...
    Ja, det är nödvädigt precis som att det är att bajsa. Bajsar gör man på toa och jag förstar inte varför det skulle vara jobbare att gå på toa när man ska fisa.
    Ja jag går på toa om jag är ensam. Jag minnns att min pappa fes ibland vilket vi alla tyckte var skitäckligt.
  • Jenilia

Kanske för att fisar kan komma ofta, det gör ju knappast bajs på samma sätt. Om jag skulle springa på toa varenda gång jag behöver fisa så skulle jag gå dit väldigt ofta vissa dagar. Det funkar helt enkelt inte. Har två barn, de väntar inte med att slåss/busa/förstöra bara för att jag ska på toa och fisa.

• Anonym (äckligt)
    Jenilia skrev 2011-08-04 23:10:57 följande:
    Kanske för att fisar kan komma ofta, det gör ju knappast bajs på samma sätt. Om jag skulle springa på toa varenda gång jag behöver fisa så skulle jag gå dit väldigt ofta vissa dagar. Det funkar helt enkelt inte. Har två barn, de väntar inte med att slåss/busa/förstöra bara för att jag ska på toa och fisa.
    Det funkar att gå på toa för att pissa eller skita (som tar längre tid) men inte för att fisa?
  • Jenilia

Som jag sa, bajsar kanske man gör högst 3 ggr om dagen om det vill sig, men vissa dagar fiser jag säkert 20 gånger. Kan det ens jämföras?

• Anonym (äckligt)
    Jenilia skrev 2011-08-04 23:20:48 följande:
    Som jag sa, bajsar kanske man gör högst 3 ggr om dagen om det vill sig, men vissa dagar fiser jag säkert 20 gånger. Kan det ens jämföras?
    Om man fiser 20 gånger om dagen och skiter 3 tycker jag man ska gå till läkaren. Det låter inte normalt
  • Jenilia

Helt normalt när man äter massa fibrer :). Dessutom sa jag högst 3 ggr, dvs mellan 1-3. 20 fisar är ju också överdrivet, räknar ju inte direkt men vissa dagar är magen mer aktiv och då blir det nog mer än 10 iaf, andra dagar inga alls. Så dom skulle nog skratta åt mig om jag gick till doktor för ett sånt "problem". Speciellt eftersom jag medvetet äter mycket fibrer.

• Stinky
    Anonym (äckligt) skrev 2011-08-04 23:22:31 följande:
    Om man fiser 20 gånger om dagen och skiter 3 tycker jag man ska gå till läkaren. Det låter inte normalt
    Det är nog ganska normalt. Alla är individuella. Jag mår skitdåligt ifall jag inte får bajsa på en hel dag, vissa kan gå i flera dagar utan att skita, och inte ens må dåligt av det.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Iryelle

Som jag vet att jag har skrivit innan så tror jag att de som tycker det är äckligt och bara fiser på toa inte har mycket gasbildning jämfört med andra. Jag rapar tex aldrig och förstod inte varför andra gör det tills jag insåg att alla är vi olika.

• Neblina
    Anonym (äckligt) skrev 2011-08-04 23:22:31 följande:
    Jo det är normal, normalt är att tömma sig ungefär lika många gånger om dagen som man äter. förutsatt att man har fungerande tarmar.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
Svar på tråden Bajsar och fiser du inför din partner?