• Milljor

Aprilbebis 2012

Tokstolla skrev 2011-08-11 11:16:40 följande:
    =) Jag har gjort tre och ska göra ett till  
    Mest för att de var så extremt svaga (såg ut som spökstreck men jag fick också nidblödning så jag tror de är positiva)  men jag är ju trots allt bara i bim -1 idag så ett till vill jag allt göra
    Dyrt med många test men kul och det stillar oron för stunden iaf :) Härligt med ett plus på bim -1...dåkommer det bara bli starkare. HAr du provat CB digital? kul med veckoindikatorn tycker jag. Grattis till plusset också!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-11 11:19:51 följande:
    Milljor:
    ja det känns skönt att de är snabba på att ge vul tid.. De kollar ju en extra noga efter man har haft x.. Hehe jag testade mig också imorse.. Har typ 15 tester från testlagret kvar och jag kommer säkert testa några dagar till;D.. Det här är våran sista graviditet om allt går vägen så får suga i mig lyckan från varje test nu:)

Kan nån lägga till mig i listan också?:)
    Bf 16e april, 24 år, andra barnet
    Ja det är ju fördelan när man har haft x att man får komma på tidigt vul, måste ju se det positiva i det :)
    ska nog testa några ggr till innan mitt vul 19/8 :)

Du skriver sista graviditet? har ni barn sen inna eller hur menar du om jag får fråga......
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-11 11:33:53 följande:
    Milljor:
    japp, har en son på snart 7 år och vi har bestämt att det räcker med två barn:) så jag passar på att njuta nu och hoppas att den vill stanna kvar:) har du fler barn?:)
    Jaha en liten kanske stor nu på 7 år :) Du kan jag tänka mig att allt känn som nytt igen var ju etttag sen du var gravid då, spännande!!!!! JA njut det tänker jag göra så mkt jag kan.

JAg har inga barn sen innan. Fick ett X för två år sen ocn nu i juli ett MF så tredje gången gillt nu :) Nu fasen ska det ta sig det är liksom vår tut nu har jag bestämt!!!! :) Det känns anorlunda i kroppen den här gången plus att alla tester visar starkt och CB digital Gravid 3+ så det känns fantastiskt.
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-11 11:58:58 följande:
    Milljor: ja det känns som första gången igen nu eftersom det va så längesen:) glömt bort hur allt känns typ.. Det känns annorlunda för mig med denna gång mot vad det gjorde vid xet.. Nu fick jag jättestarkt streck på bimdagen.. Ännu starkare idag:) vid xet så va testen svaga en vecka efter bim.. Dem blev aldrig riktigt starka plus att jag kände mig inte gravid.. Nu känns det mer på riktigt:)
    Åh vad underbart att det känns annorlunda och bra den här gången. Håller verkligen tummarna. Vore kul om vi håller tråden igång och kan följas åt under alla spännande veckor, månader som kommer!!!!!

Nu ska jag iväg och äta lunch jag och lilla "tussen" behöver påfyllning :)
  • Milljor
    Ljushuvudet skrev 2011-08-11 12:11:25 följande:
    Jag tog ett aco preg imorse och fick fram ett fint svagt streck så jag tror verkligen på att jag är gravid nu har ödslat så mycket pengar på test förra månaden så jag får verkligen hålla mig för att inte kuta till apoteket för att köpa mer. Väntar en laddning från testlagret som jag beställde i helgen men det har inte kommit idag heller, det krånglar nog för jag har adressändrat. Typiskt kan man tycka..

Har mått dåligt i flera dagar nu och nu har jag sån molvärk
    Härligt Grattis!!! känner igen det där med testandet :)
  • Milljor
    MonaM skrev 2011-08-11 12:11:26 följande:
    Oj, så många som kommit med i tråden nu! Har inte varit inne här på någon dag så det var en del att läsa igenom Glad

Pinkiepie: Många styrkekramar till dig!!!!

Sand 84: Känner igen mig i den där nojan! Ska till BM idag och tänkte be att få göra ett test till där för säkerhets skull.... Hade en liten blödning samma kväll jag plussade. Tog ett test några dagar efter det som fortfarande var positivt, men det skulle kännas skönt att få det bekräftat igen....

Verkar som om många har fått tid för VUL. När jag väntade dottern bodde vi i ett annat landsting så då fick jag VUL i v. 10 men denna gången måste jag vänta ända till rutinultraljudet i v. 18! Skulle kännas skönt att få göra ett VUL innan dess bara för at se att allt är ok....
    Vänta till vecka 18...förstår att det känns lång tid att vänta. Du kanju gå privat, men då får du iofs betala för det men det kan det ju absolut vara värt!
  • Milljor
    Juttea skrev 2011-08-11 12:35:28 följande:
    Hej på er!

Sitter här och försöker skriva, men är mest skakis!
    Efter många försök och tårar så plussade vi äntligen i morse!
    Enligt uträknaren på FL så ska krabaten titta ut 5 april!Glad
    Åh så roligt för er, stort grattis!!!!! Hur länge har ni försökt?
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-11 14:15:55 följande:
    Jävlar vad sugen jag e på ättika!!:p.. Köpte en stor burk smörgåsgurka nyss:D

Vad är ni sugna på?:)

Jag märker att det växer mycke när jag vilar.. Det känns då iaf:) och lika på kvällarna innan man somnar.. Nån som har likadant?:)
    Pizzasallad....det syrliga där i mmmmmmm Skit i pizzan det är salladen jag vill åt :)
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-11 22:45:19 följande:
    ca 500-600 kr tar många ställen i stockholm & göteborg. 

Vet att det finns vanliga gyn som tar 200-300 och där frikort gäller men jag har inte letat klart vart  
    Privatkliniker där jag bor tar 300:- eller frikort. Tror det varierar...fri prissättning liksom :)
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-08-12 08:19:28 följande:
    Ingen idée att ta ett test, även om du fått missfall så visar de pluss i 4-5 veckers tid, om de inte va mer.
    Fick missfall i feb, fick vänta 2 veckor innan jag fick komma in o se om de va missfall. Så ring in, förklara symtomen.
    Det det tro jag är väldigt olika.

När jag fick MF fick jag komma upp samma dag. Redan då var mina HCG nivåer superlåga och visade "icke gravid". JAg fick Äl två v4ckor senare och är nu gravid!

men jag har även hört att hormonet kan vara kvar upp till 9 veckor....tror det varierar på när man fick sitt MF och hur snabbt allt "kom ut" och lite hur kroppen reagerar och återställer sig.
Svar på tråden Aprilbebis 2012