• Floff

Aprilbebis 2012

Usch hörrni jag mår lite konstigt jag.. Hela förmiddagen igår borrade sig bebisen ner i bäckenet så det ilade nått helt förskräckligt och var aktiv utav bara tusan.. Sen var jag såååååå trött hela dagen och fick sammandragningar vad jag än gjorde, om jag så bara reste mig och gick på toa liksom. Mot kvällen hade jag som mensvärk som kom och gick lite och Idag när jag vaknade kände jag direkt av samma mensvärk igen. Och sammandragningar som kom var 3-4:e minut trots att jag bara låg och vilade. Gick upp, åt frukost, gick och la mig igen och somnade pladask. Nu är det säkert absolut ingenting, men jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det inte är något på G.. Jag är inte redo ännu! Har inte letat fram bebiskläder eller packat bb-väska eller nånting.. Men framförallt är jag inte redo mentalt ännu

• Floff

Carolajnah: Haha, nästan samma känningar skrev vi om nästan samtidigt

• Floff

Jag är i 36+3 så egentligen är det väl ingen fara om den skulle komma nu, men jag behöver mer tiiiiiiid!

• Floff

BM-besök idag och allt var så bra så. Järnet låg på 127 trots att jag varken äter annorlunda eller tar tillskott, känns skönt. Bebis fixerad och långt ner. Men det mest intressanta med besöket var att vi tillsammans tittade igenom förlossningsjournalen från förra gången. Det gav lite aha-känsla. Och var lite förvånande. Bland annat fick jag se att jag fick EDAn när jag var såpass öppen som 8cm, vilket jag inte alls var medveten om under förlossningen. Efter EDAn slöades förloppet ner avsevärt, och BM spekulerade om att om jag inte hade tagit EDAn eller om jag till och med hade stannat hemma längre så hade jag fött typ runt den punkten då jag fick EDAn. Snacka om miss i kommunikationen mellan mig och förlossningspersonalen.. Så denna gång kommer jag verkligen försöka undvika EDA om jag kan och klara mig med lustgas...

• Floff

Ska tillägga också att jag var 6cm öppen när jag kom in och bad om EDA på en gång, men tydligen dröjde det så länge som till 8cm innan jag fick den..

• Floff

Nope, har inte ens tagit fram väskan (gick in i v 38 igår). Det enda jag gjort är att ta fram en mapp att ha pappren i som man ska ha med till förlossningen. Heja mig Beviskläderna ligger kvar i källaren, prydligt förpackade i en låda som ligger lägst in, längst ner, längst bak. Ska skicka ner maken på utgrävning i helgen...

• Floff

emeliee: Svullet - japp! Fullt normalt. Frisering kör jag ansat men inte rakat.

• Floff

grästuva: Men usch så hemskt, beklagar verkligen Det måste varit en stor chock och såklart sorg för er alla.. Många varma kramar till dig och din familj!

Svar på tråden Aprilbebis 2012