• Floff

Aprilbebis 2012

Nope, inga bristningar varken förra graviditeten eller denna (än så länge). Smörjer inte magen mer än med vanlig bodylotion efter duschen. Tror inte det hjälper ärligt talat, alla säger ju att det är hormonellt och genetiskt betingat.

• Floff

Miss Giggle: Nejdå, här har du en kontorsråtta utan minsta chans till gp

• Floff

Önskar man kunde få gp när man har helvetesresor till och från jobbet istället! Blir helt GALEN på hur folk beter sig i t-banan. Knuffas, armbågas i magen, tränger sig i köer, vägrar resa sig trots att man kör upp magen i nyllet på dem, suckar och muttrar när man inte kan gå i 150 km/h för att fogarna gör så förbenat ont.. Okej att hormonerna sprutar men GAAAHHH vad sur jag blir varje dag!

• Floff

emeliee: Ja, moderskapsintyget ska du skicka in för att få föräldrapenning sen (tror jag...)

• Floff
    Animegirl:  Måste bara fråga dig om råd ang. UJ-vagnar. Vi var och tittade i butik idag och blev egentligen JÄTTEkära i Duet, men vill helst köpa begagnad. Och de flesta UJ som ligger ute är du Duos. Jag kan tänka mig att köpa en Duo, men det verkar som att modeller tidigare än -10 bara har en stor suflett över båda sitsarna. Om man då har en liggdel och en sittdel så får sittdelen ingen suflett alls? Har ni haft så och hur tyckte ni det funkade i så fall?
  • Floff
    Kaosmamma skrev 2012-01-14 16:16:45 följande:
    Hej. Kanske blir snurrigt svar... precis kommit hem från sjukhus och IVA med dottern :( varit inlagda sedan i torsdags och har permis nu.

Varför du inte hittar duet begagnat är för att de är helt nya. Visst är den skön!! Men så liten =/ i sitsen, älskade den också!!

Stämmer med suflett, vi hade en hel suflett på vår gamla vagn. Och man kan dra fram den så ligger den lixom lite över liggdelen, men håller med om att de nya sufletterna är smartare, men kom också ihåg att man använder liggdel väldigt kort tid jämfört med sittdelar. Mina har haft liggdel i 2-3 månader bara.. så det går ganska fort.Jag störde mig inte på sufletten som var hel... trots att det är lite skumt med liggdelen, men som sagt så kort tid. Nu har vår nya UJ duo landat i butiken, ska hämta den när allt lugnat sig här. Spännande!
    Men oj! Fy sjutton, hoppas dottern mår bättre och kryar på sig snart

Och tack snälla för att du orkade svara trots det! Har en liten fråga till, men svara bara om du orkar och hinner! Du skrev att ni bara använde liggdelen 2-3 månader. Hur gjorde ni sen? Bytte ni vagn eller hade ni bebisen i sittdelen, typ med en hård/mjuklift? Du hade faktiskt en poäng där med sufletten, och maken håller med
  • Floff
    Kaosmamma skrev 2012-01-14 16:36:39 följande:
    Hon mår bättre nu igen, tack. Men bara en månad sedan sista IVA inläggningen... Är bara lite ledsen över att hon får kämpa så hela tiden!!!

Hade bebis på en mjuk sittdyna, finns fina till UJ, men i början hade vi en sån där i ull. Så hade vi ryggstödet längre ner, så pass att det var stabilt för bebis. Tvåan som låg i just duon när hon var bebis var en riktigt tjock och stabil bebis och hatade liggdel. Och blev mycket lugnare i sittdelen, alltså när hon inte var helt liggande men ändå inte sittande. Så samma vagn ingen lift i. Sittdelarna är jätte bra och går att använda tidigt :)
    Usch, jag förstår att det måste vara jobbigt Är det kroniskt, någonting hon kommer få leva med hela livet? Stackars liten...

Tack snälla du för svaret! {#emotions_dlg.flower}  Det blir nog till att leta efter en Duo på Blocket
  • Floff
    Kaosmamma skrev 2012-01-14 16:50:23 följande:
    Floff: ja kronisk... Hon har Sveriges svårare och mest unika astma, typ. Bloggar om henne och kommer vara med infofilm som
    Astma och allergiförbundet gjort. Tidningar har skrivit om henne osv. Har haft det så här sedan hon var 5 mån och är över 3 år nu. En otrolig kämparglöd i denna tjej, ingen som ser henne skulle kunna tro att hon är svårt sjuk.

Vad kul :) finns många fina på blocket!! Kan säga att vi hade stor hund när de två stora var små och smidigare vagn för man leta efter :) iaf syskonvagn.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskad.../
    Nää, lilla plutten   Fantastiskt att en så liten kan vara så stark.. Ska absolut kika in på din blogg när jag får en stund över (hungrig tvååring gnäller..). Kram till dig och lilltjejen!
  • Floff

Idag har vi varit på sjukhuset med sonen för att kolla hans halsmandlar pga att han snarkar och har lite andningsuppehåll på natten. De tycker att de bör opereras.. Nu har vi fått erbjudande om att vara med i en studie där man lottar bland de barn som ska genomgå sådana operationer, om de får varianten där de tar bort hela halsmandlarna eller bara en del av dem. De sa att de gör studien för att se vilken som ger bäst resultat på snarkningar och andningsuppehåll. Vi får alltså inte välja vilken variant på operation det blir och får heller inte veta vilken det blir innan. Är dock osäker på om jag vill att vi ska vara med; överallt där jag läser så står det att den "lilla" varianten är mycket skonsammare.. Någon som vet något om detta eller har genomgått det med era barn?

• Floff

Har missat gravidförsäkringen denna gång Är i vecka 28 nu, är det för sent att teckna då?

Svar på tråden Aprilbebis 2012