• Floff

Aprilbebis 2012

Karisma: Jag vet ärligt talat inte om det HAR stabiliserats, känns som det blir mer och mer hela tiden.. Men Felix vill gärna äta, eller snutta, precis hela tiden. Det är enda sättet han kommer till ro.. Och när han äter så äter han tills han kräks upp lite, är nöjd en stund, sen vill han snutta igen men får ju då i sig mer mat, kräks igen och sådär håller vi på. Så nu ska jag försöka dra ut på det så det iaf går nån timme eller två emellan.

Men om du har så mycket, kan du inte pumpa ur och frysa in? Guld värt att ha ju om någon annan vill/måste mata nån gång

• Floff

Lovis 1: Felix navelstump trillade av för en vecka sen ungefär och till en början stod hans navel också ut lite. Men det la sig efter ett par dagar. Det blödde lite efter att stumpen trillade av på honom också och vår BVC-sköterska sa att man kan smörja med lite lite Bepanthen för att skydda. Men vi gjorde inte det och 1-2 dagar senare hade det slutat blöda och allt såg fint ut ändå.

Jag ammar och det går kalasbra. Har mycket mjölk och F äter som en häst! Äter så han spyr, och sen ska ha på't igen en kort stund senare

Ja nattsömnen är ju snudd på obefintlig alltså :-P Men min sover desto bättre på dagarna så då får man passa på att vila. Dock har jag så gruvligt svårt att slappna av på dagarna.. Ligger bara och tänker "3 timmar kvar tills jag ska gå och hämta stotebror på förskolan.. 2 timmar kvar.. Kom igen nu, somna då!... 1 timme kvar..." och sen är det kört. Knasigt när man är så trött!

• Floff

Grattis emme 86! Vilken jobbig och utdragen väntan, men nu har du iaf din lilla sötnos

• Floff

Grattis Kaosmamma!

Och håller tummarna för dig Lima, spännande!

• Floff

Karisma: Nu ska jag inte säga nått om det är normalt eller inte, men Felix gick upp
    400g på EN vecka (mellan vecka 2 och 3), men då sa hon visserligen att han går upp fint i vikt med marginal. Dåligt att de är så otillgängliga!

Svar på tråden Aprilbebis 2012