• Floff

Aprilbebis 2012

OJ vad jag är trött nuförtiden! Hur tidigt jag än lägger mig på kvällen och hur mycket jag än vilar på dagen är jag alltid helt galet trött! Det är ju inte järnet för det var jättebra förra veckan. Kanske bara är kroppens sätt att förbereda sig? Vad vet jag.. Dessutom har foglossningen ökat känns det som. Vaknar varannan timme på natten med sån jäkla värk i höfterna och ljumskarna så det är inte klokt. Men nu är det som sagt inte långt kvar. Har iaf letat fram bebiskläderna nu, yay! Så idag blir projektet att tvätta dem och leta fram bb-väskan. Om jag orkar...

• Floff

Juskus: Oj jobbigt med vattkoppor! Förstår att ni vill undvika att få hem det just nu. Jag hade hoppats att vi skulle ha klarat av vattkoppor vid det här laget, men vi har haft tur eller otur beroende på hur man ser det Ja jag har alltså en grabb på 2 år. Han går på förskolan på dagarna så jag får förbereda och vila, men några kvällar i veckan (som idag) är jag själv med honom då mannen jobbar kväll. Det är tufft, men det går

• Floff

Kryssarinnan: Ja jag känner igen Mamz! Kul! Ska kika på Facebook-gruppen när jag kan sätta mig vid datorn.

• Floff

Mitt vatten gick för typ 45 min sen! Nu ska vi avvakta hemma ett tag och se vad som händer.. Men tydligen sätts man igång efter två dygn om inget hänt så det blir kanske en marsbebis! Iiiiihhhhh!!!

• Floff

12 april har jag BF så det är ju ingen fara, men oj vad jag var oförberedd på detta

• Floff

Ja det ska bli skönt Kl 11.00 ska vi in på kontroll fick jag veta nu, rapporterar mer efter det!

• Floff

Sitter och gör CTG just nu Det är iaf helt klart vattenavgång. Gjorde ett CTG som de tyckte var svårt att analysera så fick gå och äta lunch och sitter nu här igen. Långtråkigt som sjutton, tur man har mobilen

• Floff

Längtan efter 3: Tack snälla ni

Nu är vi iaf hemma från sjukhuset. CTGn såg bra ut så nu är det bara att avvakta värkarna! Har inget hänt på fredag så ska vi ringa in kl 12.00 då. Har ju redan nu sammandragningar och de gör visserligen en aning ont, men inte tillräckligt. Skönt att få ligga hemma i sin egen säng och vila nu ett tag iaf. Men jobbigt psykiskt, har så mycket jag skulle vilja göra klart så jag blir stressad. Och så fort jag reser mig och går så kommer en syndaflod av vatten, så just nu får alla ofärdiga grejer vänta.

• Floff

Hej alla och tack för alla lyckönskningar!

Igår kväll kl 21.37 föddes vår lille skrutt! Två veckor för tidigt, 2270g och 48cm. Han är så himlans liten och gosig och har mest sovit och snuttat sen han kom ut. Förlossningen gick bra men moderkakan ville inte släppa, så en timme efter han kom ut fick jag rullas ner på operation, sövas och så plockade de ut den. Tre timmar senare var jag tillbaks hos mina pojkar Nu vilar vi ut på BB och åker troligtvis hem imorgon.

Lycka till allihop, kämpa på med magarna!

• Floff

Oj såg nu att jag skrev fel vikt! 2870g ska det vara! Lite större men fortfarande yttepyttig

Svar på tråden Aprilbebis 2012