• Floff

Aprilbebis 2012

Usch idag blev jag helt svimfärdig på jobbet.. Gick från att frysa som sjutton på vårt iskalla kontor till att svettas, bli yr, må illa och det flimrade framför ögonen.. Armarna typ domnade bort halvt om halvt och allt kändes bara läskigt. Nån som haft liknande?

Jag måste faktiskt säga att jag inte gillar att vara gravid så mycket.. Visst är det lite mysigt med sparkar och att något växer inom en, men det är inte roligt att gå och må dåligt på ett eller annat sätt i 9 månader..

• Floff

fjälla: Ska kolla upp det, tack för tipset. Vi har migrän i släkten, mormor har det ganska illa, mamma rätt lindrigt och jag har det typ en gång om året. Har inte känt likadant innan så blev lite ställd...

Ja det är så jäkla trist att aldrig få må bra. Inte en enda dag utan nått skit - ilamående, sprängande huvudvärk, yrsel, sammandragningar, you name it.. Graviditeten är verkligen bara en transportsträcka för mig, inget jag njuter av..

• Floff

Jag får också sammandragningar lite då och då, men faktiskt främst när jag vaknar på morgonen.. Vet inte varför det kommer då, kanske för att jag blir stressad över att gå till jobbet för jag gillar verkligen inte mitt jobb

• Floff

Vårt RUL gick iaf jättebra Allt såg perfekt ut och BF blev 12 april precis som vi beräknat innan. Och så fick vi veta att det blir en liten lillebror När hon väl visade området mellan benen var det ingen tvekan, för där stack en liten pillesnopp fram

• Floff

Ninnenanne: Men gud vilket va pris! Förstår att ni är nöjda med det! Sen måste jag bara säga att jag avundas ditt jobb - sånt vill jag också jobba med!

• Floff

Det här kommer låta helt jävla superfel och jag ber om ursäkt om nån tar illa upp, det är inte alls min mening. Men jag önskar verkligen att jag blev sjukskriven.. Har ingen foglossning att tala om eller hypermesis. Men jag vantrivs nått så förbannat på mitt jobb.. Varje kväll är det ångest att gå och lägga sig för att man snart ska upp till jobbet igen och varje morgon är det än värre.. Dagarna sniglar sig fram och resvägen är hemsk... Jag bara längtar tills jag kommer härifrån

• Floff

När vi skulle köpa vagn till sonen var vi och klämde och kände på alla Teutoniavagnar. S3-an tyckte jag tyvärr var rätt lättippad Jag som skulle åka mycket buss med bebisen tyckte det kändes lite otryggt när bussen kränger och svänger så för oss blev det en Mistral S. Har inte varit helnöjd med den heller så funderar på att byta igen. Gillar dock att ha svängbara framhjul, det är så sjukt smidigt - så länge det inte är snö

• Floff

tusentankar: Ha i åtanke att leveranstiden på nya vagnar kan vara jättelång (tror det var uppåt 10 veckor när vi beställde) så vänta inte FÖR länge

Svar på tråden Aprilbebis 2012