Aprilbebis 2012
Åh den lättnad och glädje jag känner just nu har inga gränser! Vi fick just reda på att det inte var cancer hos min pappa! Helt fantastiska nyheter! Äntligen kan vi börja glädjas lite igen här hemma
Åh den lättnad och glädje jag känner just nu har inga gränser! Vi fick just reda på att det inte var cancer hos min pappa! Helt fantastiska nyheter! Äntligen kan vi börja glädjas lite igen här hemma
Jahopp, då blir det TUL för mig också då. Är i vecka 32 nu och sf-måttet hade planat it sen förra gången och låg nu på 27. Är dock inte särskilt orolig, och inte BM heller. Hon sa att hon ville göra TUL eftersom "min" kurva planat ut mot det understa strecket, men hade den legat lite högre upp så hade man nog inte brytt sig. Så första TUL blir på onsdag, det andra den 29/2.
I övrigt var allt bra. Järnet låg på 129 vilket förvånade mig massor eftersom jag varken tar tillskott eller ätit särskilt bra den senaste tiden. Bebisens huvud låg också tydligen "VÄLDIGT" långt ner, så det är väl därför det har ilat och stuckit så mkt den senaste tiden.
Ja ja, ska bli mysigt att se lillknorren på onsdag igen iaf
TUL nr 1 idag och allt var bra - som väntat! Bebisen ligger med huvudet långt ner i bäckenet och därför blir mätningen av magen lite knasig. Han är iaf lagom stor och allt såg perfekt ut. Han blir till och med större vid födseln än vad storebrorsan var som det ser ut i nuläget!
hemmakatten: Det kan vara att bebisen trycker sig neråt med huvudet i bäckenet. Min skrutt ligger med huvudet jättelångt ner och jag har såna där ilningar och hugg dagligen. Frågade om det idag och det var just för att han ligger så långt ner och knorvlar runt.
hannisfashionista: Som hon sa idag så skulle han enligt betäkningarna bli större än strebror som vägde 3250 vid födseln i vecka 42. Mer exakt än så fick jag inte veta tyvärr
Ja mätningen av magen kan tydligen bli lite skev om bebisen ligger långt ner eller liksom "inåt" i magen, men man ska kanske inte utgå ifrån att så är fallet, så därför är det ju bra med TUL för att va på den säkra sidan
Hade du fått göra TUL? Har så svårt att hålla reda på vem som hör vad här inne
Lycka till Thelma08! Hoppas du får komma hem igen idag
Thelma: Skönt att det gick förhållandevis bra ändå! Hoppas du får en lugn och skön helg nu
Grattis Vicki83! Hoppas er lille Simon snart är Ryd och go och får komma hem med er
Stor kram!
"rund och go" ska det stå i mitt senaste inlägg
Smartphones är inte alltid så smarta..
Vi hade knappt köpt något alls i strl 50 eftersom alla sa att de knappt kunde använda det i början. Men när han kom ut så drunknade han nästan i 56. Så mitt tips är att köpa ett par plagg i mindre storlekar, i alla fall 56. 62 är rätt stort ändå..
Thelma: Skönt att det "bara" är sammandragningar och ingen påverkan på tappen! Hoppas lillpyret håller sig kvar ett tag till iaf
Vicki 83: Jisses va söt Simon är! Grattis igen!
emeliee: Det onda är svårt att svara på vad det är, men problem att andas har jag också. Och det är både normalt och vanligt (precis som med allt annat när man är gravid
) Och egentligen är det ju inte så konstigt, vart ska lungorna få plats liksom?
Själv är jag nu mitt uppe i vecka 33 och har typ börjat få ny-gravid-symptom igen. Är sjukt trött, lättirriterad, illamående och ÜBERKÄNSLIG för lukter! Känner doften av makens ena parfym vart jag än rör mig i lägenheten, eller maten vi åt till middag trots att det var länge sen och disken är diskad. För att inte tala om bajsblöjan som sonen kirrade under kvällen som verkligen fick mig att må illa. Vad sjutton är detta liksom? Nån form av hormonpåslag mot slutet? Minns inte att jag hade något liknande förra gången..