• Floff

Aprilbebis 2012

TusenTankar: Men usch och fy vilken tråkig sak att bära med sig i bagaget Förstår hur du tänker även om jag inte varit med om något liknande. Jag tyckte faktiskt det var lite obehagligt innan förlossningen, att ligga och flasha det heligaste för hela världens beskådan. Och visst kändes det lite märkligt att lägga sig troslös och sådär.. Men det ÄR verkligen så att det bleknar bort bland värkar, smärtstillande och CTG-kurvor. Hoppas du kan slappna av lite inför den stora dagen och njuta till slut ändå. Kram på dig!

• Floff

Kendi - finner inga ord för det ni gått igenom! Beklagar verkligen er förlust! Många varma kramar till dig och din partner, hoppas ni finner styrkan att ta er vidare så småningom.

• Floff

Miss Giggle: Fast min Mistral S är en kombivagn och har fullt liggläge på sittdelen. Så det beror nog på vilken vagn man har - vilket du kanske menade också

• Floff

Jag har också Stadium-väskan Älskar den. Köpte en skötväska som hörde till vagnen när jag väntade sonen men den var så stor och klumpig och trist. Det enda jag kan sakna på Stadium-väskan är möjligheten att liksom sätta fast den på styret så den inte glider ner, men det är en småsak. I övrigt är den perfekt.

• Floff

När vi använde babyskyddet hade vi den fram för att mannen skulle kunna nå bebisen om han åkte själv med honom i bilen. När vi sen bytte till vanlig bilstol satte vi den bak. Dels för att sonen nu klarar att sitta själv utan "sällskap" och jag då får sitta fram vilket är säååååå mycket skönare för min åksjuka, och dels för att den helt enkelt passade bättre där rent utrymmesmässigt.

Vill ni ha babyskyddet fram ska ni kolla noga så att en ev. airbag är urkopplad.

• Floff

Min man som jobbar på servicemeknikerprogrammet på ett gymnasium säger att det ska gå att koppla ur även på äldre modeller..

• Floff

Oj va sällan ni går hos BM! Jag var på en jättetidig inskrivning, sen ett besök någon månad senare, sen ett uppföljningsbesök efter RUL och nu ska jag dit på måndag..

• Floff

Min börjar också bli trång, men har en backup-plan Har en skidjacka som nog är rätt stor och neutral i svart, så ska testa den. Annars snor jag en jacka av maken

• Floff

Hörrni, när tänker ni gå hem på föräldraledighet? Jag är lite sugen på att gå redan en månad innan. Dels pga att jag har lång resväg med t-bana och promenader och det är slitigt redan nu och det lär ju bara bli värre, och dels för att jag vantrivs på mitt jobb och bara vill därifrån. Har en månads eftersläpande lön så teoretiskt skulle jag slippa bli utan pengar.. Men känner mig som en latmask!

• Floff

Var också hos BM i morse. Blodtrycket ner till 120/nånting och järnet UPP! Från 117 till 123 utan att jag tagit Hemoferen som jag köpte (blev knas i magen..). Lite knasigt Hon tyckte inte jag behövde ta några tillskott alls men jag ska köpa Blutsaft mest för min egen pigghet.

Svar på tråden Aprilbebis 2012