• Floff

Aprilbebis 2012

Grattis juskus!

Och tack för alla gratulationer till oss Vi kom hem igår och allt går så bra. Storebror som är 2,5 är nyfiken och än så länge inte synbart sotis. Dock är det ju lite svårt det där med hur hårt man kan klappa bebisen men det är ju inte av elakhet Lilleman själv bara äter och sover, är knappt vaken alls. Allt som allt går det jättebra och vi myser järnet Hoppas ni som har magarna kvar mår bra och att ni snart också får snusa bebis!

• Floff

Hej på er

Tänkte bara sticka in huvudet och heja på er duktiga tjejer som fortfarande kämpar.

Här rullar allt på fint. Dock är lillen lite för gul så vi har varit på extrabesök på sjukhuset för att se så värdet sjunker. Just nu väntar vi på att de ska ringa och meddela dagens värde. Förhoppningsvis har det sjunkit, annars blir det inläggning och solarium. Viska också proppa honom full med mat (det hjälper tydligen till att få ut det gula) och vi har typ blivit beordrade att ge tillägg. Det är inte ofta! Håller nu tummarna att vi får stanna hemma och slippa läggas in.

Ha det bra i solen!

• Floff

Poppee: Ja det kan vara en indikation på att det är på gång, så fick jag med storebror - blev totalkonstig i magen och sprang på toa flera gånger på en kväll. Sen tror jag det startade en eller två dagar senare

• Floff

Här min lilla påskkyckling, med plåster på handen efter provtagning 

120403.JPG
    (klickbar bild)

• Floff

Efter storebror föddes hade jag ont i ljumskar och höfter jättelänge, nästan fram till jag blev gravid igen efter 2 år På efterkontrollen gav BM mig numret till en sjukgymnast men dumt nog gick jag aldrig dit.. Denna gång känns det redan bättre, men får ont i höfterna när jag sover för länge på samma sida. Ska definitivt ta mig till en sjukgymnast denna gång om jag fordrande har ont vid efterkontrollen.

• Floff

Thelma: Är det inte bättre att ringa en fång för mycket än en fång för lite? Jag tycker du ska ringa, det hade jag gjort om det var så svårtytt.. Lycka till!

Här hemma firar vi lite idag Inte bara har lillebror passerat 3 kilo (yay!) utan storebror har kissat på pottan för första gången! Ett stort steg för oss då han tidigare varit totalt ointresserad av pottan. Så vi satt och jublade och klappade händerna hela familjen inne i badrummet

Svar på tråden Aprilbebis 2012