• Floff

Aprilbebis 2012

Jag tror jag hade 24 i vecka 26, vilket var ett litet snäpp under mittenkurvan. Inget att oroa sig för sa BM, eller snarare sa hon "så det är bra". Hon tog även fram kurvan för sonen från och 2009 och jämförde och det var ungefär lika då. Och ut kom en fin grabb på 51 cm och 3,6 kg. Tror inte man behöver oroa sig för sf-måttet om inte BM kommenterar det speciellt.

• Floff

hannis: men hur låg du till på kurvan då? Utan att jämföra med ditt första barn?

• Floff

hannis: Hmm, jag hade bara tre heldragna streck på min Ligger du alltså nånstans mellan mittenstrecket och det understa?

• Floff

hannis: OK men då är du ju fortfarande "inom ramarna" för vad som är normalt, även om jag förstår att det känns lite oroande att vara så långt ner. Men du ska se att bebisen rj

• Floff

Men du ska se att bebisen tjockar på sig och du kommer känna dig stor som ett hus om några veckor Lycka till med blodpropparna också, tycker det låter som en bra idé att checka med VC för säkerhets skull även om det säkert inte är någon fara.

• Floff

animegirl:  Nu har vi köpt en begagnat UJ   Inte den senaste modellen direkt och lite sliten här och var, men fullt funktionsduglig och framför allt bilig

• Floff

Jag kommer nog inte köpa så mkt nytt nu i början eftersom vi har så mkt kvar från storebror. Men en "miss" vi gjorde i början var att köpa typ allt i 56 för alla sa att 50 var för litet när deras barn föddes eller så hade de minsann bara den storleken jättekort tid. Sonen drunknade i 56 när han kom ut och ett tag därefter! (han är fortfarande kanske kort och smal..) Så ska iaf köpa ett par bodies i 50 denna gång.

• Floff

Gaaaaahhhh vad jag hatar autocorrect och FL-appen!!!!!

"kanske kort och smal" skulle varit "ganska kort och smal".

Svar på tråden Aprilbebis 2012