• lima76

Aprilbebis 2012

Thelma08 skrev 2012-03-09 09:39:17 följande:
    Nu var det dags för
    Ny brickanyl spruta... Har haft värkar med 3-5 minuters mellan rum som gjort ont långt bak i ryggen....

Jag som hade hoppats på att få komma hem...
    Men mini vill ut... Får väl snart en ny dom av läkaren.
    jag hoppas sprutan hjälper, den är ju iaf starkare än tabletterna... jag blev lite darrig av den men det försvinner ju efter en stund. har de kollat tappen igen på dig? jag hade också starka värkar var tredje minut i förra veckan, de startade som du säger bak i ryggen och drog framåt, men min tapp var opåverkad och bricanylsprutan och tabletten dagen efter fick ordentligt stopp på det. håller tummarna att det blir så för dig med! efteråt fick jag strikt sängvila ett par dagar så du ska nog i vilket fall räkna med att bli kvar ett par dagar även om de får stopp på det.. kram till dig...
  • lima76

jaha, nu ringde de från förlossningen och jag hade urinvägsinfektion iallafall... så nu blir det en tripp till apoteket för att hämta ut pencillin. det var säkert en bidragande anledning till mina värkar i förra veckan.. förhoppningsvis betyder det också att jag inte behöver gå på toa varannan timme hela dygnet resten av graviditeten.. men jag har iaf blivit jädrigt bra på att gå på toa utan att ens öppna ögonen under natten...

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-03-09 18:10:20 följande:
    Nu ligger även jag på sjukhus. Ingen fara dock. Får järndropp, och hoppas verkligen jag mår bättre sen!

Thelma: lycka till med allt!!!
    din stackare, hoppas du snart mår tipptopp..
  • lima76
    trollet83 skrev 2012-03-13 14:36:07 följande:
    Hej alla!
    Idag har jag varit på spec.mvc. Bebis beräknas nu väga 4100 gram ca och är då ca 47% för stor. Därefter undersökte läkaren min livmoderhals, som hon sa var halvt gynnsam. O så frågade hon vart vi bodde-sa att vi bor en bit ifrån och om det redan är dags, då sa hon att ja idag eller imorgon!!!Fick halvt en chock då!Var själv dessutom. Så sedan fick jag avvakta ctg-kurvan och diabetesläkaren innan slutgiltigt besked!Men det blir iaf igångsättning imorgon!Så nästa gång jag skriver har vi förhoppningsvis vår bebis också!Ta hand om er alla nu har jag massor av tankar i huvudet vad som ska packas osv..har inte packat nåt alls ännu o så lite förkyld med så typiskt!Men har väl massor att göra nu ikväll köpte hem endast lite korv till mat ikväll orkar inte laga mat..
    åh så spännande! stort lycka till med förlossningen!
    Kaosmamma skrev 2012-03-13 14:58:08 följande:
    Trollet: åhhhh lycka till nu!!! Och vi väntar med spänning.

Ego:
    Jag ligger på sjukhus mer eller mindre sedan i fredags. Har andningsbesvär men nu har en medicinläkare från lungkliniken varit här och ska försöka lösa pusslet.
    hoppas du snart mår bättre, vännen!

jag har haft en tung och jobbig helg med sorgliga nyheter från flera håll, ibland är det bara att hålla i sig och hoppas på bättre dagar..

en gladare grej; idag har jag äntligen varit inne och handlat lite bebiskläder, det blev ett gäng från kappahls fina kollektion :) det blev vårskor till stora tjejerna också men jag lyckades inte hitta en vårjacka till min 8-åring, får bli nätshopping hädanefter tror jag, är helt slut efter allt promenerande idag.

hur har ni andra gjort med kläder, köper ni storlek 50 eller går ni direkt på 56? jag har velat lite men har köpt en del i i 50... mina tjejer har vägt strax under 4 kilo och varit 52 långa men 56 var stort på dem i början, har jag för mig...
  • lima76
    Kaosmamma skrev 2012-03-13 19:38:14 följande:
    Lima: tack snälla!! Men du vad är det för tråkiga nyheter? Du behöver inte berätta om du inte vill. Kram!!
    nej det är egentligen inte det, känns bra som tunga grejer att hänga ut, verkar som om vi är många i tråden som mår sådär just nu... det handlar främst om släktingar som har en tuff tid just nu pga sjukdom, både på min sida och på min mans.. det är så svårt när det inte finns något man kan göra för att påverka, annat än att hoppas och be att det ska bli bättre..
    men du, dina andningsproblem låter verkligen inte roliga alls! hoppas sjukhuset får rätsida på vad som är fel så att du får återhämta dig! att du är trött även sen innan är ju inte heller konstigt med tanke på alla turer med din dotters astma.. kram!
    Miss Giggle skrev 2012-03-13 19:50:23 följande:
    Haha. Sorry - skyller lite på syrebrist
    Grejen är att jag kan inte sitta eller ligga för då får jag inte luft, blir bara ytlig andning. Stå upp är svårt pga fogarna. Så just nu suger livet. Får panikattacker mitt i natten av att jag inte kan andas. Men jag vet inte vad man kan göra eller om det ens är värt att tala med ngn om det. Är lite rädd att de kommer svara att du är gravid- så är det.
    jag håller absolut med kaosmamma att du ska kontakta bm eller om du inte kan vänta till imorgon; ring in till förlossningen.. att ha det så jobbigt med andningen låter inte alls normalt!  jag hade absolut ringt in...
    4 små skrev 2012-03-13 21:16:32 följande:
    ååååh lycka till!!!

själv har jag åkt på maginfluensan.Men det kunde ju varit värre när man hör hur andra har det... - Får önska bättring till alla sjuklingar! 
    usch och fy, krya på dig!
  • lima76

hej tjejer, så tråkigt att se att så många har det fortsatt kämpigt..

för min del har det börjat sjunka in att vi ändå är inne på slut-tampen... med mitt gamla bf (12/4) är det ju bara 4 veckor kvar! och även med det nya är det bara 5 och en halv! tänk ändå vad avlägset tredje trimestern kändes då i början när man gick och oroade sig för missfall...

den här bebisen är så aktiv, det är både supermysigt och lite jobbigt ibland när hon som drar sitt knä eller armbåge längs insidan av magväggen... jag är så glad att vi tog reda på vad det är, det känns som att jag känner henne lite redan.. fast på tvivel-sidan är jag ändå lite nojjig, tänk om det blev fel på UL och det ändå är en kille därinne.... tanten i klädbutiken igår var så säker på att det ar en kille efter formen på min mage.. (strunt, jag vet..) men jag hade själv gissat på kille om vi inte fått veta, hjärtljuden är mkt lägre än storasystrarnas och den är mkt mer aktiv än jag kan minnas de andra två varit... aja.. han blir säkert också söt i gammelrosa bebis-kläder om det skulle så vara ;)

• lima76
    Karisma skrev 2012-03-15 16:33:58 följande:
    Läntan efter 3: Nja tror det är fullt i min mage, av de 18kg jag gått upp så MÅSTE ju bara ungen väga minst 12kg. Kan inte tänka mig ngt annat. ;P

jag tror också att det är ungefär 12 kilo bebis i magen Skrattande

jag kommer ihåg känslan av förväntan efter första förlossningen när jag skulle kliva upp på vågen för första gången.. den känslan byttes ganska snart i förfäran när jag insåg att jag knappt ens gått ner vad bebisen vägde...

jag har gått upp runt 20 kilo från min normalvikt men "bara" ca 13 sen inskrivningen (jag lyckades med konststycket att gå upp 7 kilo innan inskrivningen...

jag är så himla trött ikväll och har haft en del starka sammandragningar.. behöver lägga barnen och sen mig själv, i soffan iaf...
  • lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-15 20:09:39 följande:
    Ha ha... 12 kilo "bebis" Kommer kanske ut en 5 åring ;) Nä Gud, men jag känner precis likadant... Men som sagt jag har 2 å det blir ju såklart dubbelt så tungt me allt men d kvittar... Jag får kanske ut 2 stycken 12 kilos bebisar ;P
    vad häftigt med tvillingar, vet du om det är killar, tjejer eller både och i magen?
  • lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-15 21:13:10 följande:
    lima76: Det är en pojke och en flicka :)) Häftigt absolut, men d räcker nu!! Jag kan detta, Shit va tungt... detta kunne jag nog aldrig tänka mej!!
    nej jag förstår det, första ultraljudet har jag alltid hållt andan lite extra.. men jag tror man måste försöka ta det för vad det är också; en välsignelse.. En vän till mig fick trillingar i unga år och jag vet att det var skitjobbigt men också väldigt speciellt och underbart..  vad roligt med en av varje också!
    ska du föda med kejsarsnitt eller vanligt?
  • lima76
    Miss Giggle skrev 2012-03-16 19:01:07 följande:
    Hej tjejer! Har varit hos BM idag och hon vill sjukskriva mig så det blir att besöka läkaren här på onsdag.
    Orsaken är att jag inte sover pga min foglossning, har problem m att andas och panikångestattacker mitt i natten och att jag har rejäla förvärkar +bebbe har redan fixerat sig i v 34+3. Så förtidsbörd och sammandragningar. Typiskt.
    Men jag har bara 3v kvar på jobb sen har jag tänkt ta ut fp.
    Ngn som vet hur lång handläggning de har på dessa ärenden på fk nu? Om de ens godtar det.
    bra att du tar tag i det! vila kan göra underverk! jag tror handläggningstiden hos FK är 30 dagar efter att de får in alla papper.
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-16 09:48:58 följande:
    lima76: Absolut är det underbart :)) Men vill ha dom på utsidan nu ;) Jag kommer föda vaginalt, han ligger fixerad och hon ligger med huvudet neråt... så det är bara att köra på. (hoppas jag) ;)

Karisma: Ja, det hade ju varit en dröm att tappa all vikt på en gång. Drömma går ju :P Men har hela sommaren på oss att vandra runt med barnvagn :))
    vad häftigt med vaginal födsel, hoppas det går hur bra som helst! har du förberett dig på ngt vis?

ang vikten, det har tagit mig ca 1 år efter båda förlossningarna att komma ner till normalvikt igen men jag har å andra sidan inte bantat heller.. hoppas det går bra den här gången också, kroppen är ju äldre nu...
Svar på tråden Aprilbebis 2012