Aprilbebis 2012
Ny brickanyl spruta... Har haft värkar med 3-5 minuters mellan rum som gjort ont långt bak i ryggen....
Jag som hade hoppats på att få komma hem...
Men mini vill ut... Får väl snart en ny dom av läkaren.
jaha, nu ringde de från förlossningen och jag hade urinvägsinfektion iallafall... så nu blir det en tripp till apoteket för att hämta ut pencillin. det var säkert en bidragande anledning till mina värkar i förra veckan.. förhoppningsvis betyder det också att jag inte behöver gå på toa varannan timme hela dygnet resten av graviditeten.. men jag har iaf blivit jädrigt bra på att gå på toa utan att ens öppna ögonen under natten...
hej tjejer, så tråkigt att se att så många har det fortsatt kämpigt..
för min del har det börjat sjunka in att vi ändå är inne på slut-tampen... med mitt gamla bf (12/4) är det ju bara 4 veckor kvar! och även med det nya är det bara 5 och en halv! tänk ändå vad avlägset tredje trimestern kändes då i början när man gick och oroade sig för missfall...
den här bebisen är så aktiv, det är både supermysigt och lite jobbigt ibland när hon som drar sitt knä eller armbåge längs insidan av magväggen... jag är så glad att vi tog reda på vad det är, det känns som att jag känner henne lite redan.. fast på tvivel-sidan är jag ändå lite nojjig, tänk om det blev fel på UL och det ändå är en kille därinne.... tanten i klädbutiken igår var så säker på att det ar en kille efter formen på min mage.. (strunt, jag vet..) men jag hade själv gissat på kille om vi inte fått veta, hjärtljuden är mkt lägre än storasystrarnas och den är mkt mer aktiv än jag kan minnas de andra två varit... aja.. han blir säkert också söt i gammelrosa bebis-kläder om det skulle så vara ;)