-
tror också det kan vara början till slempropp eller teckningsblödning, i vilket fall så borde det betyda att förlossningen är på gång. spännande!emeilee skrev 2012-04-06 14:13:05 följande:Hoppas att någon läser detta trots långfredag. Märkte igår av att flytningarna blivit aningens färgade. Idag har de helt ändrat färg och blivit ljusbruna...något någon annan fått? Bör jag ringa FL? -
jag är lite avis på er som det dragit igång för.... så spännande!! samtidigt är jag så trött i kroppen efter för mycket boande att jag vet inte om jag orkat med en förlossning just nu...
jag fick iaf snusa på en liten bebis idag, det var ju bara så mysigt att sitta och känna den lilla bebiskroppen bli tyngre och tyngre när hon somnade mot min axel.. jag fick en del sammandragningar när jag satt med henne, kanske funkar som igångsättningsmetod att kela med en liten? ;)
fortf inte packat väskan men iaf hittat en väska att packa, alltid en början.. vet inte varför jag drar på det så mkt, likadant med förlossningsbrevet, är precis som att det är JÄTTEjobbigt och hittar ursäkter hela tiden.. -
jag har också fått mer foglossning tycker jag, förra gången var jag helt smärtfri de sista veckorna när bebisen fixerat sig. det får mig att undra om den här lilla vilden gjort det ännu.. hon har legat med huvudet neråt vid de sista kontrollerna men bm sa att hon kunde känna pannan så då har hon ju inte sjunkit ner. ska dit på tisdag och hoppas att hon är riktigt fixerad...Miss Giggle skrev 2012-04-07 03:00:42 följande:Lima: jag är likadan. Vill att det ska sätta igång. Men är nog inte redo riktigt än. Sängen är inte på plats, väskan opackad och hennes kläder är inte färdigtvättade.
Har börjat få mer och mer ont i fogarna. Grät igår så ont jag hade. Kunde knappt komma upp ur sängen nyss. Denna gången kan jag riktigt känna hur tufft det är jmf m första barnet.
Om jag får mer ont nu så vet jag inte vad jag ska ta mig till.
vi ska kanske göra en pakt med varandra och se till att väskan packas i helgen? -
jag vet bara att för många släpper foglossningen lite nä bebisen fixerat sig för huvudet stabiliserar upp hela bäckenet. efter förra graviditeten fick hade jag dock problem med smärta ungefär 6 månader efter förlossningen och då gick jag till sjukgymnast som förklarade att bäckenet som läkt ihop fel, hon bröt upp och la det rätt (inte så hemskt som det låter) och sen fick jag gå några veckor och få akupunktur innan det var helt bra igen..Miss Giggle skrev 2012-04-09 07:39:01 följande:Hade värkar till och från hela dagen igår men i natt var det helt lugnt. Det är ju 2v kvar så bara och inse att det är önsketänkande att det sätter igång redan.
Har tid hos BM imorgon. Intressant att se hur hon ligger i magen nu. Sist låg hon ju m huvudet upp!
Var en lite för aktiv mamma igår och betalar dyrt för det idag. Kan knappt gå så ont jag har i fogarna. Inget verkar lindra. Jävla skit.
Ngn som vet hur länge efter man fött som fogarna börjar bli normala igen?
Jag är helt övertygad om att ifall det var karlar som var gravida så hade en efterkontroll hos sjukgymnast ingått i basprogrammet!
Så är det ngn här som fortfarande får ont i och runt bäckenet efter förlossningen råder jag er att gå till en sjukgymnast!
rent allmänt säger de att det tar ca 3 år för kroppen att återgå till "normal" efter en graviditet... -
stort grattis till Lovis och evli!!!
drömförlossning låter ju jättebra! -
ja nu börjar det trilla ner lite bebisar!! fast för egen del så känns det som om sommaren kommer att både komma och gå coh jag kommer fortfarande att vara hög-gravid... ska till bm imorgon och även lämna ny odling efter uvi, jag blir inte jätteförvånad om den visar nya bakterier för jag springer på toa hela tiden.. får som världens sammandragning och så känns det som om hela magen kommer att sprängas om inte jag får kissa NU och sen när jag väl sitter på toa så kommer det typ 5 droppar...
alla jag träffar säger att nu kan det inte vara långt kvar så jag ser nog helt svullen och färdig ut...
Thelma08: hur gick det, fick du komma in eller lugnade det sig med alvedon? -
härligt! lycka till!Lepanden skrev 2012-04-10 08:40:40 följande:Åh tackar :) har änsålänge inga värkar. Känner mig pigg och glad och starkjag tror att enda anledningen att jag inte oroar mig (än) är för att jag tror inte jag riktigt fattat att det snart är dags...Miss Giggle skrev 2012-04-10 09:05:27 följande:Omorfia: hemskt att säga det, men skönt jag inte är ensam:-/
det känns fortfarande som att jag kommer att vara gravid för alltid...
trist och grå dag idag... och min ork matchar vädret.. ska till bm i eftermiddag så får väl försöka vila fram till dess... -
min lilla loppa har fixerat sig, skönt! jag har inte varit säker för ibland blir magen så himla bred när hon sträcker ut. min kurva har planat ut också så hon har sjunkit ner. hoppas att det inte är så hemskt långt kvar att vänta nu!
-
lycka till!!Omorfia skrev 2012-04-11 12:19:36 följande:Vet inte om jag vågar skriva det här. Är iaf inskriven på förlossningen nu och efter lunch så ska det sättas igång. Borde bli en bebis relativt snart.
tänk vad bra det hade varit om man visste att DEN dagen sätter det igång.. idag är det tungt att gå tycker jag, det trycker nedåt rätt bra och jag känner mig väldigt otymplig.. om de inte flyttat mitt datum på rul hade jag haft bf imorgon...
väskan är packad!! eller ja, mer eller mindre.. när det väl satt igång är det nog lite till som ska i men så länge känns en lagom packad.. vet bara inte riktigt hur mkt kläder för egen del jag ska packa.. har ett par jeans att åka hem i och två par mjukisar att hasa runt bb i.. önskar jag hade ett par vettiga inneskor, kanske kan komma iväg och köpa i veckan..
nu behöver jag skriva mitt brev också fast bm har ju skrivit ned det viktigaste i min journal.. jag har bett att få slippa nålen i handen/armen om det går.. jag vill inte ha medicinsk smärtlindring och tycker den gör ont och är i vägen.. får se vad förlossningen säger om det... jag har ju komplikationsfria förlossningar innan så jag tycker inte det borde vara ett problem..
hur har ni andra det med energin nu? jag är rastlös men får inte mycket gjort. vet inte när jag sist lagade mat tex... det har fått bli en del hamburgare o pizza på sistone.. min aptit är inte heller som den varit... jag småäter en del men är nästan aldrig sugen på riktig middag.. -
vi får hoppas att det tecken på att det snart är dags... ;)Nera85 skrev 2012-04-11 20:58:46 följande:känner igen mig i både maten och att känna sig tung. jag ligger mest i sängen och vilar nu. har ont av att gå och vara uppe längre än några timmar. min energi finns inte vissa dagar.
jag har skrivit att jag inte vill ha någon medicins smärtlindring om JAG inte ber om det. jag kommer ta med sockar och flipflops men har heller inga ordentliga skor. vår väska är nästan packad också.
fast jag varit med om detta innan så är det samma analyserande över minsta tecken denna gång också.. lite som precis i början över tidiga tecken på att man var gravid.. knas..
jag har varit duktig och skrivit mitt brev ikväll.. OCH kom ihåg att gå in på försäkringskassan och ordna med mamma-dagar, min gravidpeng tog slut igår.. gjorde en snabb beräkning och det blir lite av en kalldusch när man inser hur lite det blir per månad om man som jag vill vara hemma längre än ett år. (jag tänkte jag skulle försöka bli hemma till augusti då det är lättare att skola in efter sommarlovet..) så jag börjar med att ta 5 dagar i veckan till slutet av maj och sen sätta mig och göra en ordentlig beräkning över hur jag ska göra.. men det blir mindre än hälften av vad jag brukar tjäna per månad så vi får se om det går...
fast det blir ju mer i barnbidrag förstås, och mindre i barnomsorg och bensin... önskar att pengar inte alltid spelade så stor roll i våra liv!