• lima76

Aprilbebis 2012

floff: så spännande för dig!

emeilee: passa på att öva lite andning och avslappning på dina förvärkar..  om du hittar en teknik som passar dig har du ett redskap när det sätter igång på riktigt! en teknik är långa djupa andetag genom näsan där du pressar ut magen vid inandning. en annan är ett lugnt andetag genom näsan in och sedan ut genom munnen med ett litet "puh"

fjälla: tycker nog också att du ska ringa bm om du är orolig.. jag tycker min vikt hoppar lite hit och dit beroende på när på dygnet jag ställer mig på vågen men eftersom din mamma hade hf skadar det ju inte med en extra koll. hoppas allt är ok!

jag hade också bf 12 april men blev flyttad på rul till den 21. dock tror jag mer på den 12, det stämde på ul i vecka 7 och 12 plus att om den 21:e är rätt så plussade jag typ två dagar efter ägglossning.. men jag har gått över 10 dagar med de andra två så jag hamnar nog i slutet av april ändå.. men har börjat känna mig så där enormt höggravid nu så det hade ju inte gjort ngt om det kom igång lite tidigare..

var iaf hos bm igår och lillfisan är mer eller mindre fixerad och det var ju skönt.. jag har gått upp 14 kilo sen inskrivningen (men 23 jämfört med vanlig icke-gravid-vikt) kontrollodlingen jag gjorde visade på bakterier igen så jag har fått en ny runda pencillin...

• lima76
    4 små skrev 2012-03-28 13:36:50 följande:
    Idag är lille Nathaniel 5dgr gammal -en riktig liten sötnos har vi fått!!! 46cm lång och 2600g tung vid födseln är han den minsta av våra! Allt har gått bra i det stora hela -amningen funkar dåligt och jag hade inget avslag -precis som förra gången mao och väldigt väntat. Så lite ersättning redan på BB till Nathaniel och så livmodersammandragande medel åt mig så skulle allt bli bra var det tänkt... fick dock en allergisk reaktion på medicinen så jag svullnade upp i hela ansiktet och fick åka tillbaka till akuten första natten hemma. Men med lite antihistamin så löste det sig och nu är vi hemma igen
    men oj! Grattis!! (jag hade missat att du redan fått)  Inte så kul med allergiska reaktioner men härligt att ni är hemma och mår bra nu! du får gärna lägga upp en bild så vi får beundra lille Nathaniel?
  • lima76
    emme 86 skrev 2012-03-28 12:30:17 följande:
    Har vart hos bm idag o de visade sig att bebisen ligger i tvärläge. :-/
    Så imorgon bitti kl.8.15 skall jag infinna mig på förlossningen för ett vändningsförsök, blir till att packa klart bb-väskan ikväll.
    Måtte vändningen lyckas o att bebisen håller sig kvar där!
    hoppas vändningen går bra idag!
  • lima76
    Karisma skrev 2012-03-29 09:50:41 följande:

Skönt att höra att man inte är den enda om detta enorma tryck neråt. Man får ju ibland tvärstanna bara för attd et är omöjligt att röra sig framåt. Blir spännande att sitta en hel helg på olika sporthallar. Min äldsta pojk (8år) ska spela i UmeåCupen. Hoppas verkligen de vinner sin åldersgrupp. :)

/K   
    det hade jag aldrig fixat.. just nu känns det som om jag släpar mig igenom dagarna. har fått ont i hela bäckenet igen och tycker att allt känns obekvämt och jobbigt... blä...
    jag lånar ut en tumme åt din pojke och hoppas också att han vinner ;)
  • lima76

floff: stort grattis! låter lite läskigt att du fick opereras men vad skönt att det gick bra ändå!

• lima76
    Miss Giggle skrev 2012-03-30 21:04:18 följande:
    Klarade tentan!!
    Nu får bebis komma:-€
    grattis!
    juskus skrev 2012-03-31 06:33:38 följande:
    Enja är här, hon är född, 18:21, vägde 3605 g och va 48 lång, Enja mår bra, och jag är världens lyckligaste:)
    Och jättegrattis till dig! skönt att du mår bättre. var det ks eller igångsättning och gick allt bra? vilket sött namn; Enja.. har aldrig hört det innan :)
  • lima76
    Karisma skrev 2012-03-31 18:50:05 följande:
    Lima76: Fortsätt gärna hålla tummarna. Pojkens lag vann båda matcherna idag. Blev 9-1 och 19-0. :)  Dessutom blev Liam utsedd till matchens lirare i den första matcehn. Stolt morsa är man nu. :)

/K
    Härligt! Kul att de kom till användning ;)

jag är också helt färdig efter att ha varit på barndop idag... skulle kunna sova en vecka ungefär...
  • lima76

jag har också insett att det är APRIL nu och slutspurt! ska nog ta tag i att packa den där väskan snart...

Evli: hoppas också du slipper kräksjukan! vidriga sjukdom!

Fjälla: tråkigt att du inte mår bra... jag har mått lite så den sista veckan, lite dålig i magen och mat som känns som om den ska komma upp igen..  men idag har iaf humöret svängt uppåt..  det är förhoppningsvis bara kroppen som förbereder sig för förlossning...

• lima76

Wow så många skåningar här! jag ska föda i Kristianstad men har hört mycket gott om ystad också..
    någon nämnde mvc-journal men jag frågade min bm och hon sa att det finns på datorn så jag ska bara ta med mig blodgrupperingen.
    idag har jag haft ganska många förvärkar och varit trött... jag tror lillan lagt sig tillrätta nu för när jag går så känner jag den lilla rumpan liksom guppa upp och ner i takt med mina steg..

jag har forftarande inte blivit klar att packa väskan men har iaf börjat samla ihop de grejer som sen ska i väskan, alltid en början.. var också på apoteket igår och köpte amningsinlägg och mjölkuppsamlare och lite annat smått och gott.. napp tänkte jag vänta med, jag vill gärna att amningen kommit igång ordentligt innan vi testar nappen.

blöjor och bindor tror jag inte heller att jag behöver ta med, man får ju lite blöjor på bb i liberos gratis-bag och bindor finns också där, de första dagarna brukar det inte räcka med vanliga bindor ändå så jag tänkte använda sjukhusets mega-bindor..

sjukhuset här har en jättebra hemsida, för er som inte fått ngn info kan det vara värt att kolla på nätet..

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-04-04 09:24:34 följande:
    Haha är det bara skåningar här? :) har vänner i Kristianstad iaf så kanske får höra till gänget ändå ;) fast jag är bosatt i Sthlm. Men är smålänning ska jag läggs till hihi
    Klart du får vara heders-skåning! :) skönt att ditt tul såg bra ut. Om det blir så att det sätter igång blir det väl snitt ändå när du kommer in? fast klart skönare med ett planerat!
    Poppee skrev 2012-04-04 10:09:24 följande:
    Min mage har total vänt ursäkta mig men har varit ganska hård i magen hela graviditeten men vaknar av stor kramp i magen och sprang till toan hade sjuk diarré.. ? Jag e frisk och så ngn som känner igen sig? Har hört att de kan vara en förberedelse? =S
    Jag har också lite annorlunda mage sen ett par dagar.. tror det är en förberedelse.. sen kan det nog vara annorlunda hur lång tid det tar innan det startar. tror jag har ngn vecka kvar i vilket fall..  när är det du har bf?

Floff: så söööt!!
    Evli3 skrev 2012-04-04 14:12:28 följande:
    Ligger här med värkar till och från sedan 7 i morse... Tog två alvedon och la mig igen, lättade något men nu är det igång igen... Snart är vår efterlängtade bebis här... BF 7 April!
    Åh vad spännande! hoppas du får en dröm-förlossning!
Svar på tråden Aprilbebis 2012