• lima76

Aprilbebis 2012

här kommer en bild på min mage :) tänkte jag måste testa att ladda upp en... detta var för ungefär två veckor sen så magen har nog sjunkit lite sen dess..
  • lima76

oj vad det hänt grejer idag! Grattis till Grästuva och Omorfia och stort lycka till till emeilee och karisma!

milou: jättesöt bebis-hörna :)

• lima76

grattis till lepanden och hannis!!

hannis: vad jobbigt med oron över de extra undersökningarna. hoppas att urinvägarna ser ut precis som de ska. min dotter hade reflux  så om det visar ngt finns jag här att ventilera med, om du vill..

jag vaknade utan värkar i morse och eftersom de andra två förlossningarna startat med värkar på morgonen känns det "kört" för idag...  min svärmor hade förutspått den 15e men så blir det nog inte... jag testade faktiskt basilikate häromkvällen (läste om det härinne) men det enda jag fick för besväret var pin-värkar i ett par tre timmar...

tänkte jag skulle få undan det sista av tvätten idag, egentligen skulle jag vilja städa hela ovanvåningen också innan bebisen kommer men jag tror inte energin finns riktigt...

• lima76

majsan: grattis, vilken sötis! och så stor!

hur många är vi egentligen kvar som väntar nu, tycker det trillar in bebisar hela tiden...

• lima76

åh vad skönt, då är vi några stycken kvar iaf :) Mitt bf var från början den 12 men jag blev flyttad till den 21 efter rul... jag gick 10 och 11 dagar över de andra gångerna så jag hoppas att mitt första bf stämmer och bebisen kommer runt mitt andra, om ni förstår hur jag menar...

Fjälla: är det ditt första barn? när jag väntade mitt första hade jag också lite svårt att få tiden att gå ibland men den här gången är jag bara tacksam för "tråkiga" stunder där jag kan vila...

• lima76

karisma: grattis!

miss giggle: låter ju absolut som en teckenblödning.. hoppas det drar igång snart..

här händer inte mycket förutom ett jädrans humör och ont i svanken...

• lima76
    Thelma08 skrev 2012-04-17 08:34:54 följande:
    Tycker man går och lägger sig på kvällen och tänker "inatt kommer det nog hända något..."
    Men nej inte mer än att man har ont överallt i kroppen och att man är uppe 300 gånger och kissar...
    precis så!

du blev också flyttat ganska långt på rul.. jag från den 12 till den 21.. men enligt sista mens och även ul i vecka 5, 7 och 12 så stämde den 12e.
    jag har haft ngn "riktig" värk de sista dagarna, en sån som känns i ryggen också.. man kan ju hoppas att det betyder att det blir snart iaf.. tanken på att kanske gå över en 10 dagar efter den 21 känns superjobbig.
    misstuva skrev 2012-04-17 08:04:11 följande:
    det roliga är ju att vi ska flytta till ny lägenhet den 26e så får se om bebis kommer före eller efter flytt =)
    Eller mitt i? Skrattande nej, det hoppas jag du slipper... lycka till med flyttandet iaf!
    Miss Giggle skrev 2012-04-17 07:53:37 följande:
    Haft värkar hela natten till och från. Men har fått lite sömn ändå.
    Dock just nu: nada! Hur ofta säger man: smärta kom tillbaka!?!

Har skickat make t jobb och dotter till fsk. Men hoppas så på att det drar igång igen under fm.
    Håller tummarna för dig!
  • lima76
    Miss Giggle skrev 2012-04-17 19:28:26 följande:
    Har talat m dem nu och om jag inte får sova i natt skulle jag komma in. Men annars trodde hon det var ett par dagar kvar. Hon verkade tro att jag trodde de skulle kunna påverka det liksom.
    De verkar hänga upp sig mer på det här med BF än vad någon annan gör. +-2 v verkar vara sådär för hon jag talade med.
    Hon tjatade om att jag bara var i v 39. Blev lite besviken på hennes bemötande.
    vad tråkigt... försök med ett varmt bad och ett par panodil innan sängen... det kanske kan hjälpa dig att sova gott...
  • lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-19 00:30:21 följande:
    Så kul att läsa er diskussion om amning ;) Mina är en vecka gamla lite drygt och jag ammar båda. Man känner sej verkligen som en matmaskin ;) Men tror det är nu i början innan dom fått in rutin och innan brösten ställt in sej. Lycka till för er som det är dax för!!
    Men va?! Har du fått? det har jag helt missat! stort grattis!  du måste berätta hur det gick, förlossning med tvillingar måste ju vara ngt extra, jag hoppas allt gick toppenbra!
    Miss Giggle skrev 2012-04-19 01:02:30 följande:
    Kaosmammà: BM vågade nog inte lova ngt, men hon sa själv Max 3 dygn så imorgon är sista dagen. Tänkte krävs igångsättning imorgon.

På dock skall sägas att jag just nu har ganska rejäla värkar så det kan vara så
    Att det löser sig sv sig självt innan. Kl 11 imorgon

Lycka till imorgon!
    Kram
    Häftigt, du ska se att du har din bebis i famnen innan 11! lycka till!

Här händer fortfarande ingenting och imorgon har jag inte tid att föda barn ;)  fredag eller lördag hade varit toppen... jag har nog fått ett nytt lite energi-ryck efter flera dagars utmattning.. fiskarna fick städat och så har jag bakat.. hoppas det håller i sig imorgon, då kanske kökslådorna får sig en genomgång...
  • lima76

Kaosmamma: är det redan dags för inskrivning? stort lycka till inför ditt snitt!

Svar på tråden Aprilbebis 2012