• lima76

Aprilbebis 2012

Kaosmamma skrev 2012-04-19 08:26:10 följande:
    Miss giggle: lycka till idag!! Hoppas det löste sig själv med värkarna :)

Lima: ja! Inskrivning idag och snitt på måndag!! :) så fort det gått! Tack :)

Grästuva: tack :) och nej inte hört nåt... Men kanske inte har tid och lust för fl just nu? Hoppas allt är bra där iaf!!
    Måndag är den 23 och då fyller min mormor 94 år, hon är en riktig krutgumma så det är nog ett toppendatum att fira sin födelsedag! ;)
  • lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-19 16:45:55 följande:
    lima76: Tack!! Ja, tvillingarna är lite drygt 1 vecka gamla :) Har haft det lite jobbigt här med infektion i livmodern :( Förlossningen gick superbra, det är en mäktig känsla :) När den ena kom ut sluta liksom allt så då fick man ligga å vänta på att krystvärkarna skulle komma igång igen. En halvtimme senare kom andra tvillingen ut :) Verkligen helt ofattbart. Helammar å tv1 har gått upp 400g på en vecka och tv2 har gått upp 300g :) Känns så skönt :)
    härligt att det gick bra men förstår att det varit jobbigt med infektion.. är du helt bra nu?

Omorfia: vad söt han är!!

jag har haft lite diffusa värkar i kväll men inget regelbundet.. har ont i bäckenet hela tiden men det är nog mer foglossning än ngt annat.. och så har min vän halsbrännan kommit tillbaka igen med råge..
    jag känner mig redo iaf, det är någorlunda städat här hemma, väskan är packad och jag har tom lyckats med konststycket att raka bikinilinjen... (stående i badkaret  med spegeln utfälld...) lite nervös är jag klart men det kommer man nog inte undan...
  • lima76

och jag... *suck*  vaknade i morse vid halv sex av två kraftiga värkar men sen hände inget mer...

• lima76
    emme 86 skrev 2012-04-21 11:25:21 följande:
    Igår föddes äntligen vår lilla pojk i v38+5

Efter att han snurrat runt i sätes o huvudläge en massa gånger så blev jag igångsatt i onsdags av en snäll läkare. La en dos gel som gav värkar, öppnade mig 2cm o när ja fick socdos på natten var de 2,5cm kvar på tappen. På torsdagen vart ja lovad hinnsprängnig men de blev aldrig av då dom hade överfullt på förlossningen, fannd inte ett enda rum på hela dagen så man la en gel igen ist som inte gjorde någon större nytta.
    Igår morses kl.9.50 tog dom äntligen vattnet o 1timma senare satte dom dropp, kl.15.13 föddes gossen med dunder o brak.
    3870gr o 51cm lång.
    grattis! låter som en utdragen och jobbig förlossning men skönt att allt gick bra!

Är lite deppad här, min man har hux flux åkt på ngt slags influensa med feberfrossa.. vet inte om han ens får följa med till förlossningen om han inte är frisk.. och istället för att vila har jag nu två helg-lediga barn att serva själv...
  • lima76
    Nera85 skrev 2012-04-21 21:16:28 följande:
    Jag är också kvar. 5 dagar till bf. Lite känningar och några mindre värkar idag men annars ganska lugnt. Känns som att vi får en majbebis. 

Emme 86: Grattis! Hur är det nu? Mår ni bra?

lima76: FY vad jobbigt! Hoppas att du inte blir sjuk och att barnen är snälla och att mannen blir frisk galet snabbt.
    tack för omtanken!

det känns bara så trist, jag var så redo och laddad och nu är jag helt slut igen.. vet inte om jag ska hoppas på att det drar igång eller inte.. ska lägga mig och hoppas att allt känns lite roligare imorgon... jag har liksom ingen plan b, ngn som kan följa med till förlossningen om inte min man kan... vad gör man om han inte får följa med pga smittorisk? influensa kan ju hålla i sig i en vecka - 10 dagar...
  • lima76
    Nera85 skrev 2012-04-22 11:10:32 följande:
    INGEN som kan följa med? Det låter ju väldigt jobbigt... minst sagt. Du får hoppas att förlossningen dröjer. Äter han någon medicin? Ring ditt bb och fråga dem om deras regler så att ni vet. 
    ingen som jag känt mig bekväm med, tror jag... men ta i trä så är han lite bättre idag, lite matt och trött men feberfri iaf... och barnen ska iväg ett par timmar nu på eftermiddagen så vi kan förhoppningsvis ligga och vila i soffan ett tag.. jag har rätt mkt känningar också så jag hoppas att om jag får vila lite att det sen drar igång på riktigt..

de säger att trean kan vara lite lurig just med starten och jag har trott flera gånger de senaste dygnen att "nu är det igång".. inatt satt jag en stund och klockade värkar med 4 -5 min mellanrum.. men sen gick jag upp och lade mig och somnade så det stannade väl av.. tycker det är svårt att känna av när de slutar också, första förlossningen hade jag klockrena värkar och kände precis när de började och slutade men nu är det som ett konstant molande med mer och mindre intensiva perioder.. aja, när det drar igång på riktigt lär jag ju märka det ;)
  • lima76
    hannisfashionista skrev 2012-04-22 13:26:22 följande:
    En fråga, är det någon som vet vad spädisar kan reagera på för mat genom bröstmjölken? Jag tycker att Melvin haft krånglig mage till och från de två senaste dagarna utan att jag kan komma på vad jag ätit som är annorlunda. Vad är bra att äta vs mindre bra?
    tror rent generellt ska man vara lite försiktig med stark mat, lök och har också hört choklad och jordgubbar..
  • lima76
    emeilee skrev 2012-04-12 14:20:32 följande:
    Djävulens så ONT det gör!!!!! Gråter

Nu loggar jag ut här och hoppas att nästa gång så är det när jag ligger på BB. Kram till er allesammans, nu hoppas jag på en bebis ikväll/natt
    det var ngn mer som undrade över emeilee häromdagen så jag gick o kika på hennes inlägg här i tråden, det är ju rätt längesen hon skrev, hoppas allt gick bra!
  • lima76
    Nera85 skrev 2012-04-22 23:44:24 följande:
    åå, hoppas att han håller sig frisk nu då! och lycka till när det drar igång på riktigt.
    Tack vännen! idag känns det mkt bättre, vi fick några timmar ensamma hemma och passade på att kolla på en film, kändes rätt lyxigt.. det var vår 6e bröllopsdag också så det passade extra bra att få rå om varandra lite extra :)

mina pinvärkar, eller vad det nu är, fortsätter... jag hoppas det drar igång på riktigt snart.. 
Svar på tråden Aprilbebis 2012