• lima76

Aprilbebis 2012

Hemlighet skrev 2012-03-17 13:09:08 följande:
    Kommer att bädda med lakan, täcke och sen tar jag med filtar.
    Sen klär jag bebis efter väder, fleece om det är ruggigt, extra tröja+ byxor om det är mildare.

Dottern kom också i april och då körde vi också lager på lager
    ungefär så har jag också tänkt :)
  • lima76
    Poppee skrev 2012-03-18 09:24:40 följande:
    Gud vilken kväll jag hade igår! Skulle egentligen på middag/spelkväll hos min bror och hans fru. Men när jag kom dit fick jag mig en STOR chock! De var en massa folk där som var där för min skull, de hade ordnat en BABYSHOWER! De var helt underbart och mysigt! Fick en massa fina saker och ett minne för livet! Love it!
    vad roligt!

vet ni, när jag har tänkt att det är 5 veckor kvar har det känts ganska länge men idag "kom jag på" att 5 veckor är bara 35 dagar och då kändes det inte så långt iväg alls... jag har en massa bebiskläder att tvätta upp och stryka, förlossningsbrev att skriva och väskor att packa. ska ni andra skriva brev? jag har gjort det med de andra och tyckt att det var ett bra sätt att förmedla till barnmorskorna hur jag vill ha det, speciellt om de har mycket att göra eller om jag har för ont för att prata..
    en sak jag tänkt skriva den här gången gäller sen avnavling, jag har läst på lite här på familjeliv och det känns som något som inte borde vara så svårt att få till stånd, det verkar ju inte finnas några dåliga sidor till att låta navelsträngen pulsera färdigt innan man klipper den.. någon annan som funderat på det?
  • lima76
    Evli3 skrev 2012-03-19 11:47:10 följande:
    Hej på  er tjejer!

Ja nu börjar det närma sig med storm steg, jag är 37+1 i dag, läskigt läskigt....

Såg att ni skrev om sen avnavling, här i Mölndal/Göteborg, låter dem alltid blodet cirkulera klart innan de klipper, det är rutin, om inte något skulle hända då vill säga!
    Berättade även att alla håller det omtalade greppet under utdrivningsskedet, så tror inte att det är något man behöver skriva med i förlossningsbrevet!

Ha en skön Måndag!

//Evelina 
    jag skrev om att jag ville ha coachning förra gången, för att slippa gå sönder, men både jag och barnmorskan blev helt överrumplade av den första krystvärken och sen kom hon ut på den andra så det blev inte så mkt coachat men som tur var gick jag inte sönder alls ändå... vet inte om det delvis berodde på att jag använt förberedelseolja eller inte men för säkerhets skull har jag köpt en den här gången också.... jag hade en slemhinna som gick sönder vid första förlossningen men behövde inte sys men jisses vilken skillnad när jag inte gick isönder alls, det sved lite första gången jag kissade och sen var jag helt som vanligt. efter första var jag rätt öm i ett par veckor..
  • lima76
    emeilee skrev 2012-03-19 13:01:45 följande:
    Lima, vad är det för salva som du pratar om? :)
    weledas förberedelseolja, finns att köpa i hälsokostaffärer och jag tror på vissa apotek också.. en olja för underlivet, man kan börja använda den från vecka 34.
  • lima76
    Evli3 skrev 2012-03-19 22:31:40 följande:
    jag har hört talas om den där oljan men inte testat själv dock... Har hört att den inte ska vara så bra, men du bevisar kanske motsatsen!

Jag hoppas jag slipper spricka det verkar som du skriver betydligt lindrigare... Hoppas du får en sådan upplevelse igen :D 
    jag tror att det egentligen går bra med vilken olja som helst, typ olivolja eller ngt... det viktiga är nog bara att man smörjer in..
    stor skillnad att få börja livet med bebis utan att ha ont varje gång man sätter sig på toa ;) jag hoppas vi alla slipper spricka!

jag har kommit till det stadiet nu att jag börjat längta fram till förlossningen, det börjar bli tungt nu.. jag har fortfarande rätt ont i bäckenet, speciellt om jag varit extra i farten.. och svårt att hitta sovställning som funkar riktigt bra.. men jag kan iaf sova lite mer än 2 timmar i sträck nu så pencillin-kuren mot uvi gjorde nog susen.. nu är det mest halsbrännan som är jobbig fram emot kvällen... fast jag är iaf inte täppt i näsan den här gången, med de andra två hade jag nezerilen nära till hands hela tiden.
  • lima76

vilket piggt och glatt gäng vi är idag, tjejer... Skrattande jag är också superseg, i både kroppen och knoppen... ont lite här och där och allmänt besvärlig..
    tänk om man kunde få sova sig fram till bf...

• lima76
    Thelma08 skrev 2012-03-20 16:04:04 följande:
    Då åker vi till förlossningen och hoppas på att allt ser bra ut. Och att jag kommer hem igen.
    lycka till!
  • lima76

jag är nog rätt så klar med bebiskläderna men har inte packat väska ännu, varken till bebis eller mig...

Just nu hoppas jag att det dröjer till förlossningen... min äldsta dotter är sjuk och jag vill se henne frisk och mig själv utvilad innan det tar fart.. Hon har fått övre urinvägsinfektion och efter två besök på barnakuten fick vi komma hem igår med starkare pencillin och stränga förhållningsregler att komma in igen om hon inte blev bättre, doktorn sa att hon var ett gränsfall för om hon skulle bli inlagd och det som tippade vågen var att avdelningen var full och hon ville gärna undvika att smitta ner K med något annat också. Hon är lite piggare idag men jag vågar inte ropa hej ännu... febern var jättehög igår och hon har den där riktigt gråa ansiktsfärgen som jag lärt mig att hon får när hon är riktigt dålig..  och jag är verkligen ingen cool mamma när mina ungar är sjuka...

Svar på tråden Aprilbebis 2012