• Thelma08

Aprilbebis 2012

Detta med svampen verkar ju lite klurigt. Jag sörjde med pevaryl i morse innan jag han komma på vad bm sa till mig i början av grav när jag hade så mycket svamp. Då sa hon att första trimester kunde man använda pevaryl som "vanligt"
    Sen kommer jag ju inte ihåg vad hon sa om andra och tredje trimester...

Imorgon ska jag göra en undersökning angående detta
    Tänkte ringa både apoteket, barnmorskan, vårdcentralen och 1177
    För jag vill veta vad som kan påverka eftersom det står som det gör.

Var kan man hitta tea tree oil någonstans??
    Har med hört talas om det dock skulle man spä ut det jätte mycket när man va gravid.

• Thelma08

Svar nr 1 av VC ja du kan ta både salva och vagitoren. Så säger jag att det står ju i bipacksedlen att där finns en risk.?
    Ja eller skit i vagitoren och bara smörj då... !?

Svar nr 2 barnmorskan
    Är du säker på att det känns som svamp så får du köra på 1 beh med salva och vagiatorer men va uppmärksam så att du verkligen blir av med det annars måste du ringa och komma hit.

Hon kändes så säker på sitt svar så jag litar på henne. Har ett möte inbokat den 18/1 så vi skulle se hur det hade blivit till dess.

• Thelma08

Usch vad jag börjar bli nojig nu...
    Har inte känt bebis röra sig sedan förgår kväll, möjligt vis så kände jag lite i går morse.

Han brukar va jätte aktiv både kvällar och på morgonen. Men jag buffar och lägger mig på sidan och dricker kallt men det händer inget.
    Har vaknat ett par gånger inatt med jätte ont i magen... och har lite molande värk fortfarande.
    Är i v 23+5
    Vad ska jag göra??

• Thelma08

Nej jag känner inget alls och har buffat och grejat. Har pratat med förlossningen och skulle köra in på en gång.

• Thelma08

Allt va bra med bebis men jag har mycket sammandragningar.
    Dom sa att vi nog fick va beredda på att han kommer för tidigt... Hur dom kunde veta det vet jag inte för dom kollade aldrig tappen. Men det behövs kanske inte.
    Så mycket vila och inga tunga lyft...
    Måtte han stanna inne Ett tag till.
    Men han mådde inte dåligt av alla sd i alla fall vissa kan vist göra det.
    Men vi tar en dag i taget och sätter upp delmål. Delmål 1 är att han ska stanna till v 30 i alla fall.

• Thelma08

Jag ska till bm nästa vecka och läkaren sa att jag skulle säga till henne om detta.
    Sen ska jag på TUL men det va bestämt sedan innan.

Nej jag är inte sjukskriven men kunde bli om jag själv hade velat. Men jag jobbar gärna lite till. Då jag inte känner mig stressad över jobbet och inte har några tunga rörelser på jobbet. Men jag ska dra ner lite på tempot nu.

• Thelma08

Angående fosterrörelser så sa läkaren till mig att misstänker man minskade fosterrörelser så ska man ta en 12- timmars period och räkna rörelserna, är det mindre än 10 st ska man kontrollera det. Nu hade jag gått nästan 30 timmar utan rörelser så hon sa att jag gjorde helt rätt i att åka in.
    Men dom rörelserna han inte gjorde då håller han på att ta igen nu

• Thelma08

Så känner jag med ibland om nätterna när man ska vända sig om. Gör riktigt jävla ont.

Sover alltid med en kudde mellan knäna annars får jag jätte ont i bäckenet.

• Thelma08

Den amningsbh var jätte snygg! Då kanske du kan recensera den efter du provat den hur den är i passform och så.
    Har 2 amningsbhar kvar sedan jag fick sonen 09 som jag älskade. Dom är nog från Lindex tror jag. Ska prova om dom passar nu också.

• Thelma08

Idag är det första bm besöket efter inskrivningen. Hoppas allt ser bra ut. Tycker livmodern går jätte högt upp nu, så ska bli spännande att få reda på sf måttet.

Svar på tråden Aprilbebis 2012