• Thelma08

Aprilbebis 2012

Jag märker stor skillnad denna gången jämfört med första graviditeten just när det handlar om att köpa grejor.
    Dels har vi en del sparat från sonen så klart,
    Men jag själv som handlade som en galning tar det med mer ro denna gången.

• Thelma08

Usch va hemskt med så mycket näsblod...
    Jag som har sån blod fobi hade svimmat av för tusan.
    Hoppas du slipper det nu.

• Thelma08

Ja det är jag tacksam för
    Man blir ju lagom skraj om man parkerar där och hoppar ut och ser allt blod

• Thelma08

Du kanske får ta en extra järntablett ikväll

• Thelma08

Gott Nytt År på er alla

Sammandragningar!?
    Hur många har ni per dag?
    Har ni vissa som gör ont?

Jag har mängder med sammandragningar...
    Flerastycken varje dag. Dom flesta gör ont och vissa gör så ont att jag får bita mig i tungan och andas igenom.
    Jag är i v 23 nu.

• Thelma08

Ja med sonen hade jag också en del men inte så som nu när dom gör ont.

Får nog ringa bm imorgon för säkerhetsskull.

Igår hade jag och sambon lite "mys" och då hade jag en sammandragning efteråt som varade i flera minuter och gjorde ont så jag fick tårar i ögonen. Och jag har väldigt hög smärttröskel så det känns ordentligt innan jag säger nått.

• Thelma08

Har pratat med min bm nu, som känner mig alldeles för väl hos visste ju att jag jobbade för mycket.
    Hon ville att jag skulle träffa doktorn och bli sjukskriven på halvtid.
    Så nu blir det mycket jobb med f-kassan då jag är egenföretagare.
    Tur jag har min son på 3 år som håller mig sällskap nu när jag ska va hemma.

Men nu är det lugn och ro som gäller.
    Sambon har sagt detta till mig i flera veckor så han fick väl rätt för en gångs skull

• Thelma08

Jag menade inte att jag hade sammandragningar pga att jag är egen företagare...
    Utan det är så mycket krångligare med fk när man e företagare.
    När jag skulle va föräldraledig med sonen så gav jag till slut upp mot dom jag var berättigad högre föräldrapenning men eftersom dom inte fattade så fick jag bara 180:-/ dag jag överklagade och hade revisorn till att hjälpa mig men när till och med hon inte visste vad vi skulle göra så sket jag i det och gick miste om jätte mycket pengar...

Animegirl
    Jag har haft företag sedan 2007
    Jag jobbar också heltid men tar inte ut riktigt så mycket. Men dom räknar på det man tagit ut så jag tänkte ta ut en större klump summa nu snart (igentligen bara föra över mellan kontona då jag vill ha det som säkerhet i företaget) men för att bli berättigad rätt ersättning måste jag göra så.
    Sen hjälper min revisor mig jätte mycket för det är en sån djungel och fk vet inget själva.

• Thelma08

Jag tror att det där med nystartat räknas på 24 månader men är inte helt säkert.
    Du ska ju ha ersättning för många jobb
    Undra hur dom räknar på det när du gör så mycket...
    Jag är frisör och har salong så jag "bara" jobbar ju. Och sköter lokalen och papperna och inköp och ja allt annat som kommer till

• Thelma08

Jag tycker ditt jobb låter jätte spännande väldigt inspirerande och att du kan va så mycket med barnen också.
    Men sen förstår jag ju att det är lite ensamt att inte träffa så mycket folk.
    Jag trivs som fisken i vattnet med min salong och tycker inte det varit jobbigt alls varken denna grav eller förra, men nu har vi precis flyttat till hus, min morfar gick bort i höstas och det har varit mycket över lag.
    Och så har mina sköldkörtel värden spökat en del nu under denna grav. Så jag har nog inte tagit in denna grav för än nu.

Ja jag står mycket på jobbet men har lagt in lite små raster i schemat.
    Men jag har inte gått upp nånting och gör nog att det ute är så tungt att stå.

Svar på tråden Aprilbebis 2012