• Thelma08

Aprilbebis 2012

Jag tycker me att jag sover oroligt.
    Alltid lika trött på morgonen, men kommer jag bara upp och har fått på kläderna så e det inga problem... Men man får ta en dag i taget.

Som en blixt från klar himmel så har jag fått sån fruktansvärd smärta i bäckenet. Inte när jag sitter eller ligger stilla men känns som en rejäl träningsvärk annars. Mest i ljumskarna... Foglossningsbälte på...
    Så jag klarar en jobbedag!!

• Thelma08

Jag tycker me att jag sover oroligt.
    Alltid lika trött på morgonen, men kommer jag bara upp och har fått på kläderna så e det inga problem... Men man får ta en dag i taget.

Som en blixt från klar himmel så har jag fått sån fruktansvärd smärta i bäckenet. Inte när jag sitter eller ligger stilla men känns som en rejäl träningsvärk annars. Mest i ljumskarna... Foglossningsbälte på...
    Så jag klarar en jobbedag!!

• Thelma08

Jag har inte heller varit hos bm mer än på inskrivningen. Ska dit nu den 18/1 ska bli spännande och mäta magen.
    Tycker det syns när jag står upp men ligger jag på rygg så försvinner magen.
    Ska få tid till tul också när jag e hos bm. För att se hur han växer.

• Thelma08

Jag tycker med att det är långt mellan gångerna.
    Det är stor ändring sedan jag väntade sonen och han är ändå bara 3 år gammal.
    Sen skulle kontrollerna va varannan vecka efter v 28 fattade jag det som. Då springer man ju verkligen ner dörrarna där...

• Thelma08

Min sambo följer med på ul.
    Han va med på några bm besök när vi väntade ettan men nu denna gången tar vi inte oss den tiden.

• Thelma08

Jag kommer faktiskt i min vinterjacka ännu och hoppas att vintern håller sig undan resten av tiden också
    När jag väntade sonen (som föddes den 9/1)
    Så tog jag sambons jacka dom sista veckorna.

• Thelma08

Idag har denna bebis varit helt vild i magen inte en lugn stund. Nu tänkte jag försöka sova men hela magen rör sig
    Men ack så mysigt det är

• Thelma08

Usch dessa svamp infektioner tar död på mig. Nu har det ändå varit bra ett par veckor men igår kväll började jag känna av det igen.
    Det är nog 5 el 6 svampinfektionen jag har nu under denna grav. Brukar aldrig ha det annars...

Får man ta vagiatorerna nu? Vet att man fick det under första trimester men nu då andra och tredje??

• Thelma08

Ja detta va inte lätt så här stod det på FASS då är man ju inte så pigg på att ta det!?

...Pevaryl ska endast användas under första trimestern av graviditeten efter läkares inrådan. Pevaryl kan användas under andra och tredje trimestern om den potentiella nyttan för modern uppväger de möjliga riskerna för fostret....

Jag vill ju inte riskera nått på barnet men jag vill heller inte ha sån klåda som jag har nu.

• Thelma08

Ja jag får nog ringa och höra.

Är det inte från v 26 man ska känna ett par rörelser per dag?

Svar på tråden Aprilbebis 2012