• Floff

Aprilbebis 2012

emeliee: Jag började nog känna omkring den veckan du är i nu

• Floff

Jag får också fort ont i ryggslutet. Och höfterna trilskas.. Fick aldrig ordning på höfterna efter förra graviditeten så har haft ont till och från sen dess och nu börjar det blir värre igen. Inte blev det bättre av att jag krattade löv och byggde stor mastodontbyrå i helgen heller :P

• Floff

Nu kan jag ju bara tala för mig själv för det är så himla individuellt, men de första rörelserna jag kände med ettan kändes mer som om någon kittlades lite löst inifrån. Inga regelrätta sparkar eller kullerbyttor alltså. Och det var mycket längre ner än jag hade förväntat mig, typ strax över blygdbenet. Men som sagt, det är ju så olika från person till person

• Floff

Rastlös: Förra graviditeten hade jag extrem huvudvärk - typ migrän - under flera veckors tid. Var hos läkaren som inte kunde göra nått men sa att man kan ta i princip hur mycket Alvedon man vill inom den tillåtna dosen. Han sa att det troligtvis var hormoner som sagt. Blev "sjukskriven" en vecka efter det.. Denna gång har jag också huvudvärk en hel del men inte lika illa som förra gången tack och lov..

• Floff

Vi kommer ta reda på det. Av ren nyfikenhet och för att jag tycker det är så mycket lättare att relatera till bebisen som en hon eller han istället för "den" eller "bebisen". Sen känns det lite som att det inte gör nått att man får reda på det tidigare, det är ju samma sak som ploppar ut oavsett

• Floff

emeliee: Jag har pratat med BM om det här med att dricka mycket för hon tycker jag ska dricka mer. Hon sa att kroppen behöver mer vätska för att kroppstemperaturen går upp

• Floff

Vi har berättat för sonen som nyss fyllde 2, men tror inte riktigt han fattar ännu Men säger man "Snart kommer det en bebis till oss. Vill du det?" så ser han glad ut och säger "Aaaa!". Och igår pekade jag på magen när jag halvlåg i soffan och sa att det ligger en bebis där inne. Då tittade han ner i naveln som om han skulle se den därigenom

• Floff

Förra gången var Novalucol och Losec Mups min räddning men nu hittar jag inte Losec Mups på Apoteket längre Jag har magkatarr också så min halsbränna blir apjobbig ibland och Novalucolen går åt som smör i solsken här hemma...

• Floff

För att jag varit dum och inte frågat på Apoteket Eller inte haft tid rättare sagt... Men tack för tipset!!!

• Floff

Hörrni, ont i ryggen när man står länge har vi ju diskuterat. Men är det nån annan som får ont i magen när ni står länge?

Svar på tråden Aprilbebis 2012